Gå til innhold

Amobil.no: Hjelp oss å lage bedre tester


Anbefalte innlegg

Jev ville bare ha kuttet ut hele det delkaraktersystemet. Jeg vet ikke, men tror at det er det som ligger som grunnlag i prisguiden/mobilsøket deres på kriteriene, kanskje? Uansett, det går an å sette karakterer der, men det trengs ikke vises til almennheten. Det har bare blitt styr med de uansett.

 

Edit; og bilder folkens! Bilder er bra, gjerne informative og oversiktlige bilder, ikke bare close-ups, selv om det også er fint. Og gjerne gjerne bilder av menysystem/GUI etc.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er først å definere type telefon (smart-, musikk, billigtelefon osv), og deretter for hvert underemne (kameraoppløsning og -kvalitet, størrelse, vekt osv) oppgi hvilken telefon som er best og hvilke som er greie nok, som derved definerer målene dere dømmer etter.

 

Siden en smarttelefon er gjerne større enn en billigtelefon er det viktig å bruke tilsvarende standarder på hva som er godt.

 

I oppsummeringen hadde det vært greit med muligheter til selv å vekte enkeltkarakterer. Da jeg så meg om etter ny telefon var vekt helt uten betydning, kameraoppløsning av liten betydning, men Bluetooth og smartfunksjoner av avgjørende betydning. Karaktersystemet slik det er idag gjør det vanskelig å finne akkurat det jeg leter etter.

Lenke til kommentar

Det her gjelder ikke bare testene, men alle artikkelene deres. Før leste jeg testene fordi jeg var interessert i mobiler, og ville utvide mitt vokabular. Jeg antok at dere(som forhåpentligvis er journalister) skulle ha litt fancy fraser å lære bort til meg, og jøye meg, det hadde dere. Nå har det vel gått et halvt år siden jeg sist leste en test av dere, og jeg kan ikke akkurat si at jeg er fornøyd.

 

Jeg finner igjen skrivefeil som jeg selv begikk i 7. klasse, og dere har byttet ut det fine språket, med setninger som:

 

Super-EDGE:

"Og så er det kanskje ikke så mørkt som det ser ut som heller. Tenkt bare på hvor vanvittig ringeprisene har falt den siste tiden. Siden Netcom lanserte Trådløs Familie har konkurrentene hevet seg på bølgen og lansert det ene gratistilbudet etter det andre."

 

 

Se Nokias nye 3G-telefon:

"Nokia 6555 er blank, koster ikke skjorta og passer mange lommebøker"

 

Skrivefeil på skrivefeil på skrivefeil. Jeg er rett og slett utrolig skuffa over dere.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Jeg quoter mitt innlegg som jeg skrev 2 dager før denne tråden ble lagd:

 

Hvorfor skal dere alltid klage over mangel på 3G eller EDGE? Mener jeg alltid leser sånt når jeg leser tester, og spesielt om de fra Sony Ericsson.

 

Hvis mobilen har EDGE så klager dere over at den mangler 3G, og omvendt. Og hvis den har begge, så klager dere over mangel på WiFi.

Jeg skjønner poenget når det er en smartphone/high-end telefon, men ikke når det gjelder en allemanns-'fon.

Mora mi kunne ikke bry seg mindre om telefonen hennes har 3G eller ikke.

 

Og jeg synes at all denne klagingen over mangelen på disse teknologiene trekker testene deres ned.

Norge har pr i dag begge disse teknologiene kjørendes, og for den vanlige mannen i gata er det samme hvilket nett han er koblet til når han mottar en SMS.

 

Hele tråden med svar på mitt innlegg finner du her.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som har nevnt disse tingene før, men en mobiltest MÅ inneholde mer av:

 

1. Talekvalitet. Det er utrolig forskjell på noen telefoner. Litt mer vitenskapelig enn at "lyden er generelt god". God som sammenlignet med hva?

 

2. Dekning. Skriv om telefonen har muliget til ekstern antenne. Har den ekstern antenne mulighet bakpå som noen SE telefoner har. Hvorfor skriver dere ikke om dette.

 

3. Hadde vært flott med noen flere bilder også. Det er ofte jeg tar en tur innom mobile-review fordi de har masse bilder av telefonen.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes at når dere tester mobiltelefoner i forhold til kalender funksjonerer så kan dere godt påpeke at det er svakt at disse kalenderne kun har begreneste muligheter for gjentagende avtaler/ notater. Som f.eks. hver uke, hver mnd, hvert år osv....e.l.

 

Dette burde vært helt opp til brukeren å bestemme å når han ville at avtalen skulle gjenta seg. Slik som det fungerer i outlooken.

 

Slik jeg har forstått det vil telefoner som sviver på windows plattform klare dette ellers er det labert.

 

I dag hvor nesten alle har mobiltelefon. og hvor man også stor eller større grad bruker denne som avtalebok m.m. bør dette få større fokus fra dere!! En må jo kunne påvirke den som lager disse telefonene - sette større krav.. :thumbup:

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...