Gå til innhold

Nice i Frankrike eller trad. syden?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi er en guttegjeng på 6 (fra 27-30 år) og skal ut å reise i september. Jeg har søkt litt på priser + div. og kommet over reisemål til Nice i Frankrike 1 uke. Etter litt søking på nettet virker dette stedet dritkult, og et alternativ til "tradisjonelle" syden.

 

Vi skal bade,feste,sole oss og reise på dagsutflukter. Kanskje leie bil også. Det virket som om Nice tilfredsstiller alle disse kriteriene,men er det noen som har vært der og kan bekrefte at det vil bli en suksess for oss?. Åssen er prisene på restauranter, øl, disco osv. Er det noe vi burde få med oss?. Eller er dette bare et sted som passer til kjærestepar og rødvin?.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice er en relativt stor by med 3-400.000 innbyggere. De har det meste en by på den størrelsen har + en rullestensstrand som ikke er noe særlig å bade fra og høyere priser enn ellers i Frankrike da det er Rivieraen og et ganske stabilt klima. Nice er meget bra for en langweekend, men ikke det ultimate stedet for bade- og partyferie. Om dere skal til rivieraen ville jeg dratt til Juan Les Pins som ikke er langt unna. Der er det bedre bademuligheter og snittalderen er litt lavere.

 

Om dere er ute etter bading, festing og ungdommer i Frankrike ville jeg også vurdert Biarritz. Det er surfebyen i frankrike og det er billigere der enn på rivieraen. Aner dog ikke hvor mye liv det er der etter at ferien er over i Frankrike i slutten av august.

Lenke til kommentar

Hva med Malaga eller Marbella på solkysten av Spania? "Costa Del Sol". Kom hjem fra Marbella for et par uker siden. 3 ønsker på en gang: Storby, fest og uendelig strand i umiddelbar nærhet. Torremolinos er også muligens et alternativ.

 

Jeg er forresten 28, og synes det var meget behagelig å slippe unna fjortisfylla. Deilig å blande seg litt inn i lokalbefolkningen, ikke bare henge sammen med likesinnede turister.

 

 

Nice høres deilig ut også... der har jeg ikke vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...