Gå til innhold

Asus med nye serverhovedkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to nye hovedkortene er beregnet for mindre servere med en fysisk prosessor. Noe uvanlig for dette markedet er at hovedkortene støtter opp til 8 S-ATA harddisker og hele 4 Gigabit-kontrollere

Les mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle visst dette litt fr jeg kjøpte hovedkort til filserveren min, kunne vært et aktuelt produkt, hovedulempen er i mine øyne det faktumet at det brukes marvell. Utenom det synes jeg kortet fint dekker et segment av markedet der det er få produkter.

AtW

Skrevet

Endelig litt bedre produkter for hjemmeserver markedet :) Jeg skal etterhvert ha nytt HK, CPU og minne(desverre) til min filserver og da er slike kort med mange SATA kontakter og bra NIC interresant.

Skrevet
Endelig litt bedre produkter for hjemmeserver markedet :) Jeg skal etterhvert ha nytt HK, CPU og minne(desverre) til min filserver og da er slike kort med mange SATA kontakter og bra NIC interresant.

9256138[/snapback]

Bra NIC er det ikke, men mange derimot ;) Gikk for asus med mitt siste kjøp selv, men det er en av de mest irriterende tingene med asus at de insisterer på marvell-kontrollere.

AtW

Skrevet
Enig i det ATW. Hvilke hadde du foretrukket?

9256291[/snapback]

Personlig liker jeg intel-NICs, selv om det sikkert finnes bedre alternativer til profesjonell bruk.

AtW

Skrevet
Jeg har aldri hatt noe problem med Marvell sine NIC, så av ren nysgjerrighet; Hva er negativt med disse?

9259858[/snapback]

De er trege (spesielt på litt andre OS en XP), og har dårlige og delvis ustabile drivere (det første er vel ofte resultat av det andre).

AtW

Skrevet
Enig i det ATW. Hvilke hadde du foretrukket?

9256291[/snapback]

Personlig liker jeg intel-NICs, selv om det sikkert finnes bedre alternativer til profesjonell bruk.

AtW

9256311[/snapback]

Enig med deg her, men har liten formening om Realtek sine er bedre eller dårligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...