Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken former for bredbånd har vi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jeg begynt å lure litt... Hvordan kan man få bredbånd? altså, HVORDAN?  

Må man grave ei skyttergrav fra trangeste Oslo til lille stadt langt vest om fjella? eller går det an å få gjennom digital sattelitt? vanlig TV-satelitt? :-?

 

Kabel modem (bruke vanlig tv-kabel) MAX 10 Mb :roll:

Telefon linje har vi:

ADSL MAX 10Mb :o

 

VDSL MAX 10Mb :o

 

HDSL MAX (100Mb)??? Tror jeg lest om HDSL en eller annet sted at den er mye raskere :shrug:

:google:

Lenke til kommentar
Spørs litt hva du definerer som bredbånd. Hvis du mener 1mbit ADSL er bredbånd, så kan de fleste få det nå skulle jeg mene.

 

Nåja, de "fleste" er ca 54% med Telenor Networks sin ADSL og så har du nok noen prosenter som dekkes av andre men om du kommer over 60% tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Joda... Menne... Hadde det ikke gått å gjort som med text-tv da? Sende gjennom sattelitter... bare litt billig?

MEN; takket vere de folka som sitter høgt oppe i en skyskraper og tror de vet noe de IKKE vet! Bor vi i det dyreste landet i verden....

Jobben til politikerne: Å FINNE NOE ENKELT, Å GJØRE DET INNVIKLET! :evil:

Lenke til kommentar
Joda... Menne... Hadde det ikke gått å gjort som med text-tv da? Sende gjennom sattelitter... bare litt billig?

 

Hehe... Tenk deg tekst-TV med 10 millioner sider. :) Kan bli litt ventetid det.

 

Problemet er at www krever toveis kommunikasjon. Det er litt mer komplisert enn f.eks. TV-signaler som kringkastes, hvor alle skal ha det samme signalet samtidig, og ingen skal sende noe tilbake.

 

LeD

Lenke til kommentar

ino.A/S leverer bredbånd over satelitt,står på venteliste :-?

350kr.PR.mnd./24mnd binding,fri nedlasting,samme fart begge veier ca 300-1200kbps ifølge dem 600kbps snitt.

linja er ei 2Mbit som blir delt på oss av naboene som har "meldt oss på"

En kamerat av meg har det,og er meget tilfredstilt :)

 

Synes det er helt ålright pris på det fra ino.no,ligger nå på 750 i snitt TELE2/56k :evil:

 

 

www.ino.no

 

EDIT:PS:kan jeg klage hvis de ikke leverer oppgitt fart?

Lenke til kommentar

Vi i "nabolaget" her kunne ikke få adsl fra TeleNor,måtte skrive oss på venteliste,og da kunne det kanskje bli aktuelt en gang i tid.

Bor ca 3 mil nord for Kr.sand

 

Men nå er det bare snakk om dager før tallerken'en kommer opp på hus mønet :D (takk ino.no)

Har hatt modem siden W95 kom,og regninger som kunne drive en mann til vannvidd :grumpy:

(ca750kr.pr.mnd.X 12 for ett år,X 6 for siden~1997= :evil: )

Lenke til kommentar

(ca750kr.pr.mnd.X 12 for ett år,X 6 for siden~1997= :evil: )

Det er det jeg mener... Sinnsykt å måtte sitte med sånne regninger..

Har ISDN selv.... 800kr i mnd... For 600 kunne jeg fått 704kb linje

Funderer å samle gangsterne mine :grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy: og gi telehor litt bank....

hehe har ikke sett at tele hor (sammensatt) blir telenor når jeg trykker forhåndsvis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...