sun360 Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Ok, jeg har lagt merke tl en del "trenger hjelp til Lcd skjerm"-tråder , og ja jeg har lest en del, men kan ikke si at jeg har kommet nærmere et svar. Saken er at jeg driver med: 3d modellering bildebehandling Spill ( Bf2142, HL2, CS:S, Lost planet, etc) Film Min nåværende skjerm er en gammel philips CRT som har begynt å slite en god del, så mitt spm er, hvem kan erstatte denne arbeidshesten?? Den må være minst 20" God til spill Bra farge gjengivelse helst under 3500 kr ( men jeg kan strekke meg bitte litt) Forresten Widescreen , god ide? Så folkens, forslag?? Tusen takk på fohånd!! Sun360 PS Haster litt, som nevnte så sliter jeg med min nå værende skjerm. ( en del ulyder etc) Endret 9. august 2007 av sun360 Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Du kan jo se på disse litt, begge skal være gode og nokså rimelig: Samsung 226BW BenQ FP222WH Vil anbefale deg å gå for 22" eller større når du først skal ha, herlig å få oppløsning over 1280 Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Har du noen tester eller liggnende. ( ser at Hw har testet Samsung'en) Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Ikke egentlig. Min bror har BenQ skjermen og er veldig fornøyd med den. Jeg lånte den noen dager og synes det var en veldig bra skjerm. Gode farger, rask respons og kan anbefales. Min storebror har en Videoseven 22", og BenQ skjermen var merkbart bedre enn denne, synes jeg ihvertfall. Samsungen leste jeg bare om på HW testen, men de var ihvertfall veldig fornøyde med den. Den har HDCP også, noe de fleste billigmodellene ikke har, og dette gjør den Vista-"sertifisert" (selv om det i praksis vel har lite å si ) Forgjengeren til denne Samsung-modellen vant også en sammenligningstest med 4 andre skjermer, så Samsung vet man jo lager kvalitet. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Merk at behardware så at Samsung tullet med 226BW modellen ved å bytte panel ved senere produksjon. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Merk at behardware så at Samsung tullet med 226BW modellen ved å bytte panel ved senere produksjon. 9239604[/snapback] Da kan man gå for den nye verisjonen, 226CW, som har S-Panel. Den er ikke priset dårlig heller, og er innefor budsjettet til trådstarter. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) finnes det noen måte å finne ut hvilket panel ligger i skjermen uten å ta en titt på menyen ( spør siden jeg kommer til å bestile online) For den saks skyld hva er forskjellen mellom 226BW og CW?? (erfaringer, tester, etc) Endret 9. august 2007 av sun360 Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Du hadde ikke myrdet noen ved å prøve søkefunksjonen eller se litt lengre ned på topic-lista. Fins 2-3 topics om BW vs. CW Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Så det kort etter at jeg spurte, men det jeg var mest ute etter er eraringer til å kunne sammenligne de to nevnte. Så vidt jeg har sett fra postene så er det ingen tester, og ja jeg vat at man kan google litt, men sitter for øyeblikket på en 56K modem linje ( inntil UPC/get/whatever fixer nettet) - sun360 Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 De kom til Norge i går så vidt jeg vet så du har vel et heller magert utvalg av tester/erfaringer på norsk. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Såpass, trodde de hadde vært på markede i hvert fall et par uker... jaja engelsk, tysk...passer like bra ( ok, ok helst ikke tysk) Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 God i fransk? http://www.dailymotion.com/video/x2efj5_sa...yncmaster-226cw Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 nja, greide å tippe meg frem til at de var positivt overasket...men resten... Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Gå for 226CW, tror det er en kjempeskjerm. Får min antagligvis i dag. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Oja, så du har bestilt en selv. forslag til hvor jeg burde bestille den fra? tenkte MPX ( siden jeg har egentlig ikke noen erfaringmed ComputerCity) Bare for å bekrefte, Alle 226CW er S-panel? Ser ut som om det blir denne med mindre noen kommer med et bedere forslag før jeg bestiller ( om ca 24 timer, venter på Get ) Endret 9. august 2007 av sun360 Lenke til kommentar
slunde Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) ville ha bestilt 226bw med shg.no.. dei har s-panelet! forøvrig en drit bra skjerm Endret 9. august 2007 av slunde Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Shg, så vidt jeg ser, selger den ikke ( kun BW ) Gitt at jeg kan ta feil, sliter med skjermen som sagt... Det er ingen garanti på at jeg får en S-panel... (BW altså) Endret 9. august 2007 av sun360 Lenke til kommentar
slunde Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Shg, så vidt jeg ser, selger den ikke ( kun BW ) Gitt at jeg kan ta feil, sliter med skjermen som sagt... Det er ingen garanti på at jeg får en S-panel... (BW altså) 9240841[/snapback] BW ja.. en kompis og eg bestilte for ei veke siden, og begge fikk s-panelet. godt mulig at det er s-panel på det partiet dei har inne no. vil anbefale deg å ringe dei og høre. bw er en knall skjerm! absoultt verdt prisen på 2.946,- som dei selge den for på shg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hvis du som meg, er litt seriøs med bildebehandlingen, og i tillegg liker å spille, så har du kun ett valg: NEC Multisync 20WGX2 Pro Dette fordi alle LCD-skjermer under ca. 3800,- bruker TN-panel, som i realiteten kun viser 262.000 farger (16,2 millioner med dithering, men likevel). Skal man drive med grafisk arbeid, er man avhengig av at man har hele fargespekteret som datamaskiner klarer, altså 16,7 millioner uten dithering. Da må man velge noe annet enn TN-paneler, og det er IPS, PVA og MVA. Sjekk denne Wikipedia-sida for info om paneler. Jeg leita lenge før jeg kom frem til NEC-skjermen. Kom også over en Acer-skjerm med PVA-panel, men denne viste seg å bruke dithering den og... NEC-skjermen klarer seg forresten veldig bra i spill, og sammenliknes av behardware.com med 2 ms TN-paneler. Endret 9. august 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
sgc Skrevet 9. august 2007 Rapporter Del Skrevet 9. august 2007 Nei, det stemmer nok ikke. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328476 Har denne selv og er veldig fornøyd. Har IPS-panel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå