Gå til innhold

En god LCD-skjerm til 3d modellering/spill


sun360

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har lagt merke tl en del "trenger hjelp til Lcd skjerm"-tråder , og ja jeg har lest en del, men kan ikke si at jeg har kommet nærmere et svar.

 

Saken er at jeg driver med:

3d modellering

bildebehandling

Spill ( Bf2142, HL2, CS:S, Lost planet, etc) ;)

Film

 

Min nåværende skjerm er en gammel philips CRT som har begynt å slite en god del, så mitt spm er, hvem kan erstatte denne arbeidshesten??

 

Den må være

minst 20"

God til spill :thumbup:

Bra farge gjengivelse

helst under 3500 kr ( men jeg kan strekke meg bitte litt)

 

Forresten Widescreen , god ide?

 

Så folkens, forslag??

 

Tusen takk på fohånd!! :w00t:

 

Sun360

 

PS

Haster litt, som nevnte så sliter jeg med min nå værende skjerm. ( en del ulyder etc)

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke egentlig. Min bror har BenQ skjermen og er veldig fornøyd med den. Jeg lånte den noen dager og synes det var en veldig bra skjerm. Gode farger, rask respons og kan anbefales. Min storebror har en Videoseven 22", og BenQ skjermen var merkbart bedre enn denne, synes jeg ihvertfall.

 

Samsungen leste jeg bare om på HW testen, men de var ihvertfall veldig fornøyde med den. Den har HDCP også, noe de fleste billigmodellene ikke har, og dette gjør den Vista-"sertifisert" (selv om det i praksis vel har lite å si :p ) Forgjengeren til denne Samsung-modellen vant også en sammenligningstest med 4 andre skjermer, så Samsung vet man jo lager kvalitet.

Lenke til kommentar

finnes det noen måte å finne ut hvilket panel ligger i skjermen uten å ta en titt på menyen ( spør siden jeg kommer til å bestile online)

 

For den saks skyld hva er forskjellen mellom 226BW og CW?? (erfaringer, tester, etc)

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Så det kort etter at jeg spurte, men det jeg var mest ute etter er eraringer til å kunne sammenligne de to nevnte.

 

Så vidt jeg har sett fra postene så er det ingen tester, og ja jeg vat at man kan google litt, men sitter for øyeblikket på en 56K modem linje ( inntil UPC/get/whatever fixer nettet)

 

- sun360

Lenke til kommentar

Oja, så du har bestilt en selv. forslag til hvor jeg burde bestille den fra? tenkte MPX ( siden jeg har egentlig ikke noen erfaringmed ComputerCity)

 

Bare for å bekrefte, Alle 226CW er S-panel?

 

Ser ut som om det blir denne med mindre noen kommer med et bedere forslag før jeg bestiller ( om ca 24 timer, venter på Get :ermm: )

Endret av sun360
Lenke til kommentar
Shg, så vidt jeg ser, selger den ikke ( kun BW )

 

Gitt at jeg kan ta feil, sliter med skjermen som sagt...:(

 

Det er ingen garanti på at jeg får en S-panel... (BW altså)

9240841[/snapback]

 

BW ja..

en kompis og eg bestilte for ei veke siden, og begge fikk s-panelet.

godt mulig at det er s-panel på det partiet dei har inne no.

vil anbefale deg å ringe dei og høre. bw er en knall skjerm!

absoultt verdt prisen på 2.946,- som dei selge den for på shg.

Lenke til kommentar

Hvis du som meg, er litt seriøs med bildebehandlingen, og i tillegg liker å spille, så har du kun ett valg:

 

NEC Multisync 20WGX2 Pro

 

Dette fordi alle LCD-skjermer under ca. 3800,- bruker TN-panel, som i realiteten kun viser 262.000 farger (16,2 millioner med dithering, men likevel). Skal man drive med grafisk arbeid, er man avhengig av at man har hele fargespekteret som datamaskiner klarer, altså 16,7 millioner uten dithering. Da må man velge noe annet enn TN-paneler, og det er IPS, PVA og MVA. Sjekk denne Wikipedia-sida for info om paneler.

 

Jeg leita lenge før jeg kom frem til NEC-skjermen. Kom også over en Acer-skjerm med PVA-panel, men denne viste seg å bruke dithering den og... NEC-skjermen klarer seg forresten veldig bra i spill, og sammenliknes av behardware.com med 2 ms TN-paneler.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...