Gå til innhold

World of Warcraft lvl 70 og 80? wtf?


Anbefalte innlegg

En grei post med ett rettferdig poeng..

 

Vell dere som whiner over nye lvlcaps... Wake up and smell the sunshine: Dere spiller et MMORPG!

 

Det blir det samme som å whine over at det er lite bilkjøring i Doom. Nytt content hele tiden er selve definisjonen på disse typene spill, sp om dere ikke liker det

 

Desverre holdt det ikke helt ut ..

 

så stfu og finn dere et annet spill...

9289897[/snapback]

 

Way to ruin a point..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En grei post med ett rettferdig poeng..

 

Vell dere som whiner over nye lvlcaps... Wake up and smell the sunshine: Dere spiller et MMORPG!

 

Det blir det samme som å whine over at det er lite bilkjøring i Doom. Nytt content hele tiden er selve definisjonen på disse typene spill, sp om dere ikke liker det

 

Desverre holdt det ikke helt ut ..

 

så stfu og finn dere et annet spill...

9289897[/snapback]

 

Way to ruin a point..

9291366[/snapback]

 

Forklar hvorfor det liksom skal ødelegge poenget? Hele ditt poeng er jo off-topic så skjønner ikke hvorfor du setter fingeren på meg? Dem som whiner over dette har egentlig ingen ting å gjøre i wow i det hele tatt. Dem burde gå tilbake til singleplayer der man kan sitte med de samme savegamene og beundre sitt imba gear til evig tid, uten fare for noen knusende oppgraderinger som gjør insatsen deres forgjeves.

 

Om vi skal få høre samme regla hver gang det blir sluppet nytt content/patch/exp-pack så er det få av de som faktisk har genuin interesse i wow som gidder å høre på.

Om ikke den nye exp-packen tiltaler deg så er det bare å fryse kontoen din og "move on to a better game". Men nei la os sette oss på et forum å skrive sidelange klagebrev over hvor fælt det er å måtte spille 10 nye levler, og å få oppleve masse nytt og kjempebra content, hvor grusomt det er at alt epen gearet er bortkastet og vil bli erstattet av greens.

Lenke til kommentar

Tro meg kjære forumbrukere, tro meg.

Dere som whiner over ny lvl cap og nytt continent og sier: "Nei dette gidder ikke jeg å være med på, jeg slutter..".

 

Det skjer ikke, det vet dere like godt som meg :)

 

Dere kommer fortsatt til å sitte å nerde når expansion packen kommer ut.

Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen, å argumentere med at wow er et mmo og at sånn er det i mmo's er rent vås. Blizz må ikke høyne lvl-cap hvert år. De må ikke komme med en diger ekspansjonspakke hvert år. Blizz står faktisk fritt til dette. Det er selvsagt mulig å legge til nye quests, nye områder, nye instanser og nytt gear uten å gjøre som man alltid har gjort i mmo's. Uten å øke level-caps.

Blir helt satt ut av denne A4-tenkingen.

Hvor mange av dere har egentlig nådd siste boss allerede ? Hvor mange av dere har tatt siste boss før året er omme ?

For mange er progress det vesentlige. Mange ønsker å få med seg mest mulig før en ekspansjonspakke er i butikken. Pr i dag er nok de fleste langt unna. I løpet av året vil nok fortsatt mange være langt unna, men en del vil ha nærmet seg.

Når noen spår at ekspansjonspakken ikke kommer før om 12-18 måneder tror jeg de tar feil.

 

For meg er levling hat, questing hat, nye områder stiller jeg meg rimelig likegyldig til. Spiller jeg feil spill fordi en eller annen geek her på forumet mener det er det eneste som teller og at det er hele greia med mmo's ?

For meg er raiding og pvp gleden med wow. Jeg vil ha med meg flest mulig instanser, flest mulig bosser samt kose meg med arena.

TBC var et stort framskritt med tanke på pvp etter min mening. Blizz gjorde alt som var dårlig på det området bedre. Jeg likte landskapet i Azeroth bedre enn outland, men jeg trenger ikke grinde lenger og questing er utelukket så det bryr jeg meg ikke noe om.

 

Det spørs vel heller om ikke årlige ekspansjonspakker heller er et resultat av at blizz ønsker mere penger inn.

Lenke til kommentar
Har sagt det før og sier det igjen, å argumentere med at wow er et mmo og at sånn er det i mmo's er rent vås. Blizz må ikke høyne lvl-cap hvert år. De må ikke komme med en diger ekspansjonspakke hvert år. Blizz står faktisk fritt til dette. Det er selvsagt mulig å legge til nye quests, nye områder, nye instanser og nytt gear uten å gjøre som man alltid har gjort i mmo's. Uten å øke level-caps.

Blir helt satt ut av denne A4-tenkingen.

Hvor mange av dere har egentlig nådd siste boss allerede ? Hvor mange av dere har tatt siste boss før året er omme ?

For mange er progress det vesentlige. Mange ønsker å få med seg mest mulig før en ekspansjonspakke er i butikken. Pr i dag er nok de fleste langt unna. I løpet av året vil nok fortsatt mange være langt unna, men en del vil ha nærmet seg.

Når noen spår at ekspansjonspakken ikke kommer før om 12-18 måneder tror jeg de tar feil.

 

For meg er levling hat, questing hat, nye områder stiller jeg meg rimelig likegyldig til. Spiller jeg feil spill fordi en eller annen geek her på forumet mener det er det eneste som teller og at det er hele greia med mmo's ?

For meg er raiding og pvp gleden med wow. Jeg vil ha med meg flest mulig instanser, flest mulig bosser samt kose meg med arena.

TBC var et stort framskritt med tanke på pvp etter min mening. Blizz gjorde alt som var dårlig på det området bedre. Jeg likte landskapet i Azeroth bedre enn outland, men jeg trenger ikke grinde lenger og questing er utelukket så det bryr jeg meg ikke noe om.

 

Det spørs vel heller om ikke årlige ekspansjonspakker heller er et resultat av at blizz ønsker mere penger inn.

9292529[/snapback]

 

Hahaha... Du sier at dem ikke trenger det å gjøre det, selvsagt. Men faktum er at dem faktisk gjør det! Og dem gjør det på samme måte som med alle andre MMORPG. Det er nemlis slikt dem fungerer, like it or not. Liker du instancer så følger nye levelcaps med på lasset...

Uansett, hvor mange av de 9 mill spillerne som er tror du kommer til å downe Illidan uansett om dem ikke slapp noen exp pack ever again? hallvparten vil ikke komme lenger enn The eye og SSC før dem blir lei og slutter, folk somNihilum hadde sluttet for lengst. Casuals som ikke har tid til raids ville sluttet pga lite content.

 

Nei blizz vet nok nøyaktig hva dem gjør

 

 

Og ja. Du spiller feil spill. "For meg er levling hat, questing hat, nye områder stiller jeg meg rimelig likegyldig til" Levling, questing og nye områder er nemlig kjernen i RPG. Og wow er unektelig et RPG...

Lenke til kommentar

Himmel, leseferdighetene dine er ikke helt på topp er de vel. Ja, selvsagt erkjenner jeg at blizz kommer til å gjøre som andre har gjort det. Det betyr ikke at jeg aksepterer at slike som deg bruker argumentet alle har gjort det sånn så alle må gjøre det sånn i all fremtid.

Det er temmelig nedslående å lese at du ser bort fra raiding og pvp som særlig vesentlige deler i spillet noe du faktisk skriver.

Og en siste ting, jeg prøvde å få fram at det faktisk går an å gi ut patcher istedet for ekspansjonspakker. Jo gutt, det er faktisk mulig. Og i patcher legger man tidvis instanser feks. Så Nihilum, for dem som er en del av det guildet og andre på deres nivå kunne faktisk fått noe å bryne seg på. Noe de får snart i en ny 25-manns. Det krever ikke en ekspansjonspakke.

Og hvem f... er du til å avgjøre at om man ikke liker questing så kan man ikke ha glede av spillet. Tror du virkelig alle er som deg ?

To ord. Voks opp !

Lenke til kommentar

Ja, Blizzard kunne lagt ut hele WotLK som en patch, men det kommer aldri til å skje. Grunnen er enkel.

1) Blizzard tjener mye mer penger på å selge det som en ny xp-pack. Dette er ikke noe jeg ser på som negativt. Blizzard skal jo selvfølgelig tjene penger på det de kan. Alle selskap skal det. Pengene de tjener sprøyter de uansett inn i nye prosjekt, slik at de kan fortsette å gi ut super-bra spill og filmer.

2) Blizzard har alltid tenkt på de med dårlig maskinkraft og internettlinje. En patch som la til hele Northrend ville blitt utrolig stor. Mange med dårlig internettlinje ville vært ute av stand til å laste det den innen rimelig tid. En av hovedgrunnene til at Blizzard gjør det så bra, er at de favner så vidt med maskinkrav. Dette kommer de heldigvis til å fortsette å gjøre.

Lenke til kommentar

Gode poenger, poenger jeg har brukt tidligere. Helt enig med deg. Jeg ønsket å få fram at blizz ikke er nødt til å følge en bestemt mal bestemt for 10 år siden eller av andre spillprodusenter. Det ville være meningsløst. Det skader ikke å være kreativ og selvsagt skal de tjene penger.

Lenke til kommentar
WoW ser ut som det blir 'værre og værre' for hver dag som går, gode gamle dager savner de men hva kan du gjøre? Spiller forsatt uansett

 

10 lvl 60 wiping in scholo > TBC

9293987[/snapback]

 

Hva er det som er så mye dårligere? Og hva er det som blir dårligere og dårligere for hver dag som går? I BC er det jo en drøss med instances (både heroic og vanlig). I pre-BC hadde du jo ikke akkurat så stort valg. Endte som regel opp med baron-run eller Scholo.

 

Jeg sier ikke at du ikke egentlig mener at pre-BC var bedre, jeg vil bare vite hvorfor du mener det. "10 lvl 60 wiping in scholo > TBC" er et argument jeg ikke skjønner så mye av. Utdyp.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det var mye bedre før og det er bare mitt synspunkt

 

PVP var MYE bedre, nå er det pure crap.

Arena? ja hvis du kan kalle det pvp :S tragisk

 

Hvis du drev med pvp da, vet du godt hvordan det var.

Folk som drev med det kjente til andre likedane, det ble pvp miljø, etterhvert kunne du komme til å hate/elske mange spillere, guilds, det var mens det var realm only pvp før xrealms, the death of pvp :<

 

AV var epix battle, du kunne spille en på morn, dra på jobb/skole, komme tilbake, sove en god natt og den AVn unne vært oppe neste morgen med folk som pusha og drepte spillere og ble ganket av hverandres NPC, og ikke det jævla triste rushet idag. Det er bare noen av tingene som gjør WoW 2 år siden bedre enn idag for eks.

 

10man scholo wiping var vel ikke satt så stor pris på der og da, men det er alltid morrro å se tilbake å le av det, epic times. Ser ikke det idag.

 

Outdoors hittil, kara,gruul/mag/SSC/TK kan jeg ikke si imponerer mye, og det gjør ikke den jævla rep grinden for alt heller. For å ikke nevne BT og hyjal som de fleste aldri får gjort før det kommer en ny exp

 

jaja, glad jeg fikk spille den virkelige gode WoW

Lenke til kommentar

Det var bedre svar ja. Husker old school PvP ja. Var selv en av de som drev med PvP. Kom meg bare til rank 11, så flyttet jeg. Fikk ikke internett igjen før noen mnd senere, og da var jeg tilbake til rank 6. Orket ikke mer PvP da.

 

Jeg savner også gammle AV. Det var mye bedre da man faktisk hadde objektiver som føltes viktige. Problemet med AV var at det ikke var balansert. Allianse hadde (og har enda) det mye lettere enn Horde. I stedet for å gjøre det jevnere, fjernet Blizzard bare det meste av vakter. Dette var et gedigent feilsteg. De har i det siste nevnt at de ser på hele AV-saken igjen. Håper det blir som old school, bare balansert.

 

World PvP er mye bedre i BC enn det var før. Det er fremdeles mye å gå på, men jeg liker f.eks mulighetene til å få spirit shards.

 

Skulle ønske Blizzard gjorde det nyttig og være exalted med PvP faksjonene igjen. Husker da jeg ble exalted med Defilers, og fikk kule epics. En god følelse.

 

I WotLK håper jeg Blizzard introduserer større arena teams. 10vs10 og 20vs20 hadde vært kult. Da kunne man deltatt som en hel guild, og samholdet hadde blitt mye bedre.

 

Edit: Må bare legge til at det var enkelte seriøse problemer med hvordan PvP var før. Jeg spilte som sakt mye PvP, og var overlykkelig da jeg fikk samlet opp hele superior settet til presten min. Superior tenker man, det må være ganske bra PvP gear. Så feil kan man ta. Plutselig møter man på folk som har fullt AQ40 gear, men som aldri har gjort noe PvP. Selv om jeg utførte min taktikk perfekt, hadde jeg ingen mulighet til å vinne. Man ble ganske enkelt eid.

Resilience retter på dette. Endelig føler man at PvP gearet man opparbeider seg, faktisk er det beste til PvP.

 

Et annet problem var at PvP-opplevelsen varierte kraftig fra server til server. På min server var det noen få alliance PvP/PvE-guilds som dominerte AB fullstendig. Pga at de gjorde det så bra i PvE, hadde ikke horde noen mulighet til å vinne. Vi vant kanskje en av tretti ABer. Hvis man var horde og likte AB, måtte man bare migrere til en annen server. På den annen side dominerte horde AV fullstendig (selv om alliance har klare fordeler der). Jeg ble exalted med Frostwolf uten å tape en eneste AV. Kunne umulig være morro for alliance. Det var ofte veldig jevne og lange kamper, men de endte bestandig opp med at horde vant.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Mener å ha lest at noe sånt kan komme, guildpvp og at man kan sette antall spillere. Mulig det hadde med AV å gjøre.

9297185[/snapback]

 

De har snakket om at man skal få mulighet til å joine AV som gruppe.

 

En av de største fordelene jeg kan se med å få arena 20vs20, er at klasse får mindre å si enn skill. Slik det er i dag, men max 5vs5, er det ikke til å unngå at enkelte klasser blir foretrukket framfor andre.

Nå er jeg priest, så sliter ikke så mye med det, men det må være utrolig kjiipt for folk som har levlet hunteren sin helt til 70 bare for å finne ut at man ikke er ønsket av noen gode arena teams.

Lenke til kommentar
Himmel, leseferdighetene dine er ikke helt på topp er de vel. Ja, selvsagt erkjenner jeg at blizz kommer til å gjøre som andre har gjort det. Det betyr ikke at jeg aksepterer at slike som deg bruker argumentet alle har gjort det sånn så alle må gjøre det sånn i all fremtid.

Det er temmelig nedslående å lese at du ser bort fra raiding og pvp som særlig vesentlige deler i spillet noe du faktisk skriver.

Og en siste ting, jeg prøvde å få fram at det faktisk går an å gi ut patcher istedet for ekspansjonspakker. Jo gutt, det er faktisk mulig. Og i patcher legger man tidvis instanser feks. Så Nihilum, for dem som er en del av det guildet og andre på deres nivå kunne faktisk fått noe å bryne seg på. Noe de får snart i en ny 25-manns. Det krever ikke en ekspansjonspakke.

Og hvem f... er du til å avgjøre at om man ikke liker questing så kan man ikke ha glede av spillet. Tror du virkelig alle er som deg ?

To ord. Voks opp !

9293477[/snapback]

 

Nei argumentet jeg bruker sier ikke at alle burde gjøre slik, bare at blizz gjør det slik, og da synes jeg whining er unødvendig. Selv liker jeg spill som er forskjellige og anderledes siden det er dette som kreves for å slå igjenom i et marked som wow stort sett er kongen på haugen i. Har ingenting imot konstruktive og skikkelige poster, som ønsker mer content per levelcap. Det jeg missliker er de standard lvl80 wtf postene som krever at man er lvl 70 forever. Jeg ser ikke mer bort fra instances og pvp en du ser bort fra lvling og questing. Men de førstnevnte er et resultat av MMO ikke RPG, derfor ikke nevnt i min tidligere post.

 

Ang patches så er jeg delvis enig. Det burde komme mye mer content mellom hver exp-pack, både for de som har nådd lvlcap og de som enda levler (da serlig det siste)

 

Jeg har heller ikke sakt at dem som ikke liker questing ikke kan ha glede av å spille. Det jeg sier er at spillet oppbygning peker mot questing/grinding og så instance/pvp.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En grei post med ett rettferdig poeng..

 

Vell dere som whiner over nye lvlcaps... Wake up and smell the sunshine: Dere spiller et MMORPG!

 

Det blir det samme som å whine over at det er lite bilkjøring i Doom. Nytt content hele tiden er selve definisjonen på disse typene spill, sp om dere ikke liker det

 

Desverre holdt det ikke helt ut ..

 

så stfu og finn dere et annet spill...

9289897[/snapback]

 

Way to ruin a point..

9291366[/snapback]

 

Forklar hvorfor det liksom skal ødelegge poenget? Hele ditt poeng er jo off-topic så skjønner ikke hvorfor du setter fingeren på meg? Dem som whiner over dette har egentlig ingen ting å gjøre i wow i det hele tatt. Dem burde gå tilbake til singleplayer der man kan sitte med de samme savegamene og beundre sitt imba gear til evig tid, uten fare for noen knusende oppgraderinger som gjør insatsen deres forgjeves.

 

Om vi skal få høre samme regla hver gang det blir sluppet nytt content/patch/exp-pack så er det få av de som faktisk har genuin interesse i wow som gidder å høre på.

Om ikke den nye exp-packen tiltaler deg så er det bare å fryse kontoen din og "move on to a better game". Men nei la os sette oss på et forum å skrive sidelange klagebrev over hvor fælt det er å måtte spille 10 nye levler, og å få oppleve masse nytt og kjempebra content, hvor grusomt det er at alt epen gearet er bortkastet og vil bli erstattet av greens.

9292142[/snapback]

 

Må vel bare si att jeg blir litt etikette Nazi kl. 5 om natten.

 

Det jeg ville frem til med posten min var at jeg i det store og hele var enig i det du sa, bare ikke måten det ble lagt frem på, ie. så stfu og finn dere et annet spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...