Gå til innhold

Hvorfor er shg så billig?


Anbefalte innlegg

Jeg ble nok født skeptisk, men jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor shg.no er en del billigere på en del produkter enn de andre norske nettbutikkene. Akkurat nå kikker jeg på tv og deres pris er 1500 under butikk nr to.

 

What's the catch? Jeg har sett det danske flagget ved siden av butikknavnet deres her i prisguiden, hva kommer det av? Sender de varer fra Danmark slik at jeg må betale toll?

 

Av de 18 erfaringene som er registert på shg ser det ut som om noen er veldig misfornøyd, mens de fleste er stort sett godt fornøyd.

 

Er det trygt å kjøpe der i fra eller har jeg rett i mine tvil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SHG er opprinnelig et dansk firma. Men de er også registrert i Norge. Mulig de sender endel ting fra Danmark, men man slipper altså toll pga de er norskregistrert.

 

Bestilte meg nettopp en PS3 starter pack med 2 spill og 2 kontroller fra shg.no til 5083kr... 700kr billigere enn feks elkjøp...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at garantisaker er enklere over disk, men en del ting er greit å kjøpe over nett. Det er jo ofte vesentlig billigere.

 

Det virker jo som om dere som har lagt igjen erfaringer her stort sett er fornøyd. Jeg synes bare det er rart at de er betraktelig billigere enn andre butikker på en del produkter. Det er litt rart at de andre butikkene ikke kommer etter.... Men kanskje jeg får ta "sjansen" på å handle fra en ny nettbutikk...

Lenke til kommentar

Jeg reagerer også på at SHG er vanvittig billig og er litt skeptisk siden jeg ikke har noe erfaring med butikken fra tidligere. PS3-pakken de selger er jo vanvittig fristende. Er det noen som i det hele tatt har blitt belastet med ekstrautgifter (toll etc.) utenom frakt ved bestilling fra SHG?

Lenke til kommentar
Har vel handlet for ca 100 000,- hos shg i løpet av de siste 2 årene. Du må ikke betale ekstra moms(man betaler faktisk ikke toll på annet enn klær, alkohol og røyk). Eneste som kommer i tillegg er vel en fast avgift på 100 kr i frakt tror jeg. Mener å huske at den er på 100 kr i hvertfall.

9262961[/snapback]

 

Merkelig, men vanvittig bra for kundene! Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Har stort sett kjøpt allt av hardware og duppeditter på SHG og er veldig godt fornøyd.

Her jeg bor er det samme leverings tid som med komplett, og siden det er tusenlapper å hente ved å kjøpe fra shg i motsetning til komplett, hvorfor handle der?

 

Ingen problemer med shg, de er seriøse og pålitelige.

Lenke til kommentar

For alt jeg vet kan det være billigere med innkjøp i danmark, i tillegg synes jeg ikke dem er SÅ mye billigere som dere vil ha det til. Retur foregår som alle andre webshoper jeg har handlet hos. Man oppretter en RMA sak, og sender den inn, legger ved kvitering for utlegg, og får dem igjen. Eventuelt kan du be dem om å sende en post lapp(dem betaler), dette fikk jeg sist gang, men husker ikke om dette gjaldt noe spesielt(Hjelper sikkert på at jeg har handlet der endel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...