Gå til innhold

til dere som er religiøse.


Anbefalte innlegg

Hvorfor tror dere på eventyr?

Hvorfor bruker dere tid på eventyr?

 

Hvorfor bruker dere ikke tid på å finne opp noe som hjelper menneskeheten?

 

Hvis en prest finner opp kald fusjon vi kan bruke i romraketter, så skal jeg bli religiøs jeg å. men det skjer ikke, religion blir brukt som et påskudd for å slippe å bry seg om åssen ting i universet funker, å bare finne seg i tingene som di er. er utrolig tåpelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion er eventyr, bøkene som er skrevet. De var skrevet på en tid man ikke kunne forklare noe som skjer rundt oss, det kan vi i dag. Absolutt alt kan forklares med matematikk, og kan det ikke det, er det fordi vi ikke er kommet så langt enda.

 

Det finnes faktisk en ting vi fremdeles ikke kan gjøre rede for. tiltrekningskraften som finnes i universet(magnetisme).

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Hvorfor tror dere på eventyr?

Hvorfor bruker dere tid på eventyr?

 

Hvorfor bruker dere ikke tid på å finne opp noe som hjelper menneskeheten?

 

Hvis en prest finner opp kald fusjon vi kan bruke i romraketter, så skal jeg bli religiøs jeg å. men det skjer ikke, religion blir brukt som et påskudd for å slippe å bry seg om åssen ting i universet funker, å bare finne seg i tingene som di er. er utrolig tåpelig.

9232878[/snapback]

 

Ja, hvorfor tror alle på eventyr? Hvorfor tenker alle hinsides og uekte på absolutt alt som er? At dere ikke forstår at dette er maktaparatet vi har her i verden og at presteskapet bruker dette mot dere, og at dere ikke gjør noe med det.. Det er rart det! De lyver om innholdet i bibelen og holder dere for narr... De fordømmer og dømmer, de går løs på homofile, slik at de stiller seg over loven, som sier at du ikke skal dømme.. Dere gjør ikke noen ting.. Dere sitter der som noen lam, dere er lamme! Akkurat som bibelen forteller... Bibelen sier ikke så mye pent om prestene, men dere tror det at prester har stor status... Blinde, og døve, lamme. Hei Jesus Kristus, hvordan står det til?

Hvor lenge skal du sitte som et lam og ikke gjøre noe annet enn og se på?

 

Jesus Kristus er den værste krigsforbryteren verden noen sinne har sett, han er en drapsmaskin, fordi han ikke gjør noe annet en og sitte forran tvn og se på at barn sulter og lider... Jesus Kristus trodde sikkert at folk ville gjøre det han snakket om, men det skjønner ikke den mannen... Den mannen tror at folk har vett i pappen og at folk kan forstå ham.. Prøve og gjøre slik han sier.... Denne Jesus denne Jesus. Kun en som sa mye kloke ord selv, men han forstår jo ikke at folk han snakker til er dumme og ikke har muligheter til og forstå det han snakker om... Jeg er antikrist, jeg er antikrist fordi jeg benekter at Jesus er kristus... Kristus betyr salvet, det er han davell IKKE? Han liker og se på død og fordervelse og sitte som et lam og se på at verden fortsetter og være i helvete... Helvete som folk tenker at MÅ være på et hinsides sted, ettersom dette er paradiset... Dette er jo jorda som vi skal søke døden slik at vi kommer til himmelen igjennom.... Det skal ikke bli på jord som i himmel, men man skal søke døden, og finne den, og når di finner den så skal de vandre på et hinsides sted uten for fornuftig tenkning.. Dommedag skal knuse hele verden og alt går til helvete... paradis kommer aldrig fordi armageddon gjør slutt på alt... Det er ikke noe i historien som gjentar seg om og om igjen.. Fordi folk er fornuftige og hører på statsledre som altid holder det di lover.. og som aldrig skaper en krig uten at det ligger penger der... De føler det er greit og se på tv, for det er jo ikke noen andre som gjør noe... så da kan jeg også se at barn er skåret opp og kuttet og mødre sprenge seg selv i lufta fordi hun må forsvare seg mot Kristne i vesten...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det finnes faktisk en ting vi fremdeles ikke kan gjøre rede for. tiltrekningskraften som finnes i universet(magnetisme).

9232926[/snapback]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_force

 

Elektromagnetisk kraft forklares ofte som en forvrengning i energifeltet rundt partikler og atomer, som en kurve som krysser hverandre i enden. Denne inverteringen av energifeltet vil da teoretisk muligens tiltrekke andre partikler.

Selvfølgelig, det er snakk om så liten skala at man kan umulig vite helt sikkert. Det er helt umulig å se atomer, så om vi noen gang vet sikkert hva disse tingene er, tviler jeg på

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Light#Electromagnetic_theory

 

er flere ting som ikke kan forklares, men det er ivhertfall gode teorier på alt

lys er enda en av disse tingene vi ikke helt vet hva er, for i fysikk så kan det i noen tilfeller utregnes som partikler, og i andre tilfeller bølger eller elektromagnetisk energi.

 

Over til noe helt annet :

 

Sånne videoer som det her provoserer meg dypt. Jeg mener, hvorfor skal religiøse på død og liv ha håndfaste bevis på dette, og de ikke må bevise det de mener? Evolusjon er en artig greie, og den eneste logiske forklaringen på hvordan arter utvikler seg. Og det kalles fortsatt "teori", men det viser seg på alle måter at den er fakta. Når man ser på hvordan protein-molekylene smelter sammen og lager en ny streng med dna-molekyler basert på to tidligere "løsninger" så ser man hvordan arter på den måten kan utvikle seg over tid (bare se på hunder, alle sammen stammer fra ulv - syns det? og det er bare over 100 000 år eller så). Dette er kun grunnet arv fra foreldre og litt mutasjon her og der.

 

Man er litt idiot om man nekter å se den greia der.

 

Vitenskap baserer seg på å se på hvordan naturen viser seg, mens religion handler om å dra "viten" ut av ræva på andre folk. Lurer på hvor mange mennesker som har dødd som direkte og indirekte følge av jesu fødsel og død. Heh, litt av en frelser.. gud burde i grunn sett den komme, og jeg syns det er rimelig retardert å sende ned en person som sørger for at jøder, muslimer og andre hedninger blir myrdet i tusenvis av år framover

Lenke til kommentar
Hvorfor tror dere på eventyr?

Hvorfor bruker dere tid på eventyr?

 

Hvorfor bruker dere ikke tid på å finne opp noe som hjelper menneskeheten?

Hvorfor bruker du så mye tid på å "motbevise" "eventyr" da?

Dere sier jo stadig at ateisme ikke er noen religion, hvorfor driver du da forkynnelse?

 

Bruker du tid på å finne opp noe som hjelper menneskeheten?

Lenke til kommentar

Enig med cp-nilsen her. Hva er det dere skal 'bevise'? Tåler dere ikke at folk tror på noe man finner trøst og håp i?

 

Om en ikke bare finner trøst i så har disse 'eventyra' en teori på universets oppstandelse. På lik linje med forskningens teori på the big bang.

 

Man kan bare ikke utelukke det fordi man mener at det er usannsynlig at det finnes en 'gud' der ute. Det er like usannsynlig at det skulle bli et smell og at alt av fysikk, geometri, lys og magnetisme og slike ting skal oppstå helt av seg selv. Uten noen mening, det bare skjedde.

 

Vet at innlegget mitt blir quota del for del av dere som ønsker og utelukke alt som har med andre ting enn vitenskapen. Slik sier også teksten at det skal være.

Endret av tAno16
Lenke til kommentar
Til dere som tror på alt mulig...

Kan dere få Jesus til og ringe meg på mobben i kveld?

Evnt konferanse med Buddha og Mohammed.

 

Lar det seg ordne?

Evnt kan de jo komme med klokkeslett det passer...

9232919[/snapback]

Husk på at Buddha bare var en prins som oppnådde nirvana.

 

Mohammed har jeg ikke peiling på, og Jesus er i himmelen.

 

Men burde da ikke være noe stress å få Gud til å vise seg?

Eller?

Han har jo ikke vist seg de sisste 2000 årene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...