Gå til innhold

Fra PC Til Surround Forsterker!


Anbefalte innlegg

Jeg har et Sound Blaster Live! 1024 Ly kort

og har lyst til å koble pc'en til min

Yamaha RXV 393 som har innebygget

Dolby Pro Logic....

 

Men jeg får ikke rett lydsignal... ikke rett format!

Skyldes dette forstekeren .. eller lydkortet?

 

Hvordan har du koblet Pc'en til Surround settet ditt?

 

Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg får ikke rett lydsignal... ikke rett format!

Skyldes dette forstekeren .. eller lydkortet?

 

Har den digital-inngang (sannsynligvis ikke) eller 5.1 (analog) inngang?

 

Hvis ikke, kobler du en minijack-til-RCA fra fronthøyttalerutgangen til en eller annen inngang.

Lenke til kommentar
Du trenger bare den kabelen som Daniel- san beskriver hvis du kun har Pro Logic.

 

Det går jeg ut i fra er en Phono -> Mini Jack kabel.

De to pluggene, sort og rød (Phono plugger) kobler du i en aux inngang på forsterkeren. Og Minijacken (Vanlig headset plugg) kobler du i høyttalerinngangen på lydkortet.

Lenke til kommentar
jeg har en slik kabel og får lyd ...

mitt problem er at når jeg bruker DVD spilleren på PC'en så vil jeg har Dolby Pro Logic Lyd i Systemet mitt!

 

Da må du velge nedmiksing i programvaren med mindre dvden har et Dolby Surround (!= 5.1) -spor. Eller koble til 5.1-inngangen, hvis forsterkeren har det.

 

Husk at analog kobling ikke kan autodetektere evt surroundenkodede signaler, så du må sette Dolby Pro Logic på manuelt.

 

har det kortet og det er noe dritt kjøp et audiogy 2 så tror jeg du får med digital eller hva det er du trenger, det kortet får du iallefall ikke sorround med

 

Feil. Og det nytter lite med Audigy 2. Les tråden en gang til.

Lenke til kommentar

Om du skal ha Dolby Surround Pro Logic ut (du sier det er det forsterkeren din støtter), får du dette gjennom vanlig stereosignal.

 

Digital utgang trenger du kun om du skal ha et digitalt lydsystem ut, for eksempel Dolby Digital 5.1 (som er det mest populære i dag).

Vær obs på at (nesten?) ingen spill leverer Dolby Digital 5.1, kun Dolby Surround Pro Logic.

 

For mer informasjon om lydsystemer (+ en ny guide som tar for seg hvordan du kobler pc og forsterker sammen kommer snart) kan du ta en titt på:

 

http://www.hjemmekino.net

Lenke til kommentar
Om du skal ha Dolby Surround Pro Logic ut (du sier det er det forsterkeren din støtter), får du dette gjennom vanlig stereosignal.

 

Hvis signalet er matrisekodet, ja.

 

Digital utgang trenger du kun om du skal ha et digitalt lydsystem ut, for eksempel Dolby Digital 5.1 (som er det mest populære i dag).

 

Dolby Digital. Antall kanaler har intet med formatet å gjøre.

 

Vær obs på at (nesten?) ingen spill leverer Dolby Digital 5.1, kun Dolby Surround Pro Logic.

 

Hvilke spill har Dolby Pro Logic?

 

A|ien vil se dvd med lyd fra anlegget, ikke spille.[/b]

Lenke til kommentar

men jeg bruker minijack på vanlig høytaler utgang å¨lydkort

til stereo signal! når jeg da kobler

til forsterkeren på video inn .. og har på pro logic får jeg

ikke det da lydkortet bare sender ut stereo ... og

forsterekeren er ikke magiker og gjør dette til DOlby Pro Logic igjen!

Lenke til kommentar

OK

 

Hvis du kobler den røde og den hvite delen av kabelen din inn i surround forsterkeren din og velger DOLBY PRO LOGIC så får du det, hvis du har valgt stereo på PC'en din.

 

Du skjønner for å få DOLBY PRO LOGIC trenger du bare et analogt stereo signal inn i forsterkeren din.

 

Forstod du dette? 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...