Gå til innhold

Finnes det et voldelig fotballspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sega Soccer Slam! (På Gamecube og Xbox så vidt jeg vet)

 

Dette er et 3 vs 3 fotball spill der det meste er lov.

Du får power-ups .Utstyr til hver av spillerne.

Du spiller serie og noen cupper, mye å unlocke som mange andre lag og baner.

 

Det er veldig likt Mario Striker Charged, men jeg syntes nesten dette er

mer underholdene.

 

coversoccerslam.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kick Off '96 for PC, der gikk det an å takle vanlig, eller å takle stygt. Hvis du takla stygt fikk du muligheten til å yppe. Med riktige kombinasjoner av opp og ned og de andre knappene, kunne du komme til stadiet hvor man dytta motstanderen i overkroppen. Med enda flere riktige kombinasjoner begynte spillerne å slå hverandre i brystkassa, før det nå ble mulig å gjøre et slags "supertriks". Dette innebar å enten:

- hoppe opp og ta et 360 graders svingspark som sendte motstanderen 10 meter bak

- stå på bakken og gjøre det samme

- Eric Cantona-spark i brystkassa

 

Men så fantes det også de helt sykeste "triksene":

- hoppe opp og faktisk dele motstanderen i to deler med hendene, slik mang en kampsportmann har gjort med murstein før

- med samme teknikk som overfor kappe hodet av kroppen til motstanderen, regelrett halshugging, slik at hodet faller til bakken før motstanderen segner om.

 

Det ironiske er at dette var mitt aller første PC-spill, og jeg fikk det da pappa tok meg med til en el-butikk og spurte spesifikt etter et fullstendig ikke-voldelig spill. Til selgerens forsvar var nok disse kamphandlingene rimelig bra gjemt i et ellers så konservativt fotballspill, men dog...

 

(I tillegg kan det jo nevnes at samtlige av spillerne som ble utsatt for vold og drap straks var tilbake på beina igjen, og at den som stod ansvarlig for handlingen konsekvent ble utvist, så moralen er helt klar)

Lenke til kommentar
Jeg hadde et spill på Amiga som het "Crazy football". Alle spillerne var vikinger, og man kunne drepe hverandre. Avkappede hoder kunne brukes som ball.  Har ikke sett noen nyere tilsvarende spill som jeg kan huske.

9206856[/snapback]

Sikker på at det heitte det? Trur eg veit kva du meinar - eg hugsar å ha spelt det på Amiga 500 - kom aldri forbi dette "lizard" laget, dei var heilt umoglege å ta!

 

 

Kanskje ikke fotball, men Speedball 2 til Amiga! Var vell noe midt imellom håndball og fotball,  der kunne du slå ihjel mostandere. (Måtte takle dem endelganger først vell og merke..) =P

Var über sjef! Spillte det igjen på min trofate Xbo med UAE her om dagen ;)

9208216[/snapback]

Speedball 2 skal kome til XBLA (360) i august seier dei.

 

 

ICE CREAM! ICE CREAM!

9216249[/snapback]

I SCREAM, I SCREAM ;)
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...