iMarius Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) Jeg tenkte å kjøpe meg et EVGA 8800gts 640mb og jeg lurer på hvor mye det støyer og om det er noe form for viftestyring innebygd? edit: så lurte jeg på om EVGA er det beste valget, eller om det er andre produsenter med mindre støyende vifter på markedet. Endret 4. august 2007 av Dune1982
Marthe-Ma Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg dette kortet, og jeg kan ikke si at det bråker noe veldig mye. Når pc'en kjører vanlig støye strømforsyningen min mye mer for å si det sånn. Tanken "søren, dette kortet støyer mye" har aldri intruffet meg. Selv er jeg veldig fornøyd med mitt Evga kort. Jeg kjøpte Superclocked utgaven av dette kortet og med min q6600 fikk jeg 10010 poeng i 3dmark06.
Kasp Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 (endret) 8800 GTS-kortene bråker absolutt ikke noe særlig. Når det kommer til viftestyring, så kan man bruke RivaTuner til dette. Der kan du velge mellom viftehastigheter mellom 25% og 100% (100% støyer en del). Endret 4. august 2007 av Kasp
EirikLF Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Vil bare si at 90% av grafikkortene som selges bruker referansedesign laget av ATi eller nVidia, og har da også ATi/nVidia sin kjøleløsning. Og dermed har alle kortene samme støynivå og temperaturer. (de bare setter på klistremerker med sitt merkenavn). De skjermkortene som har egne kjøleløsninger er vanligvis altfor dyre i forhold til andre, selv om viftene gjerne er bedre. Vil anbefale å velge det billigste 8800 GTS 640MB kortet du finner i prisguiden.
Bond33 Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Vil bare si at 90% av grafikkortene som selges bruker referansedesign laget av ATi eller nVidia, og har da også ATi/nVidia sin kjøleløsning. Og dermed har alle kortene samme støynivå og temperaturer. (de bare setter på klistremerker med sitt merkenavn). De skjermkortene som har egne kjøleløsninger er vanligvis altfor dyre i forhold til andre, selv om viftene gjerne er bedre. Vil anbefale å velge det billigste 8800 GTS 640MB kortet du finner i prisguiden. 9211293[/snapback] Her er det viktig å få med seg garanti vilkår. På Evga er det 10 års garanti og det er vel et viktig moment. Flere av de øvrige leverandører har bare 3 år. Har selv Evga kortet og det ligger på 58 C idle med viften på 60% hastighet og det er stille.
EirikLF Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Vil bare si at 90% av grafikkortene som selges bruker referansedesign laget av ATi eller nVidia, og har da også ATi/nVidia sin kjøleløsning. Og dermed har alle kortene samme støynivå og temperaturer. (de bare setter på klistremerker med sitt merkenavn). De skjermkortene som har egne kjøleløsninger er vanligvis altfor dyre i forhold til andre, selv om viftene gjerne er bedre. Vil anbefale å velge det billigste 8800 GTS 640MB kortet du finner i prisguiden. 9211293[/snapback] Her er det viktig å få med seg garanti vilkår. På Evga er det 10 års garanti og det er vel et viktig moment. Flere av de øvrige leverandører har bare 3 år. Har selv Evga kortet og det ligger på 58 C idle med viften på 60% hastighet og det er stille. 9212549[/snapback] Og hvor viktig er et tre år gammelt skjermkort for deg? 1000 kroner kanskje for noe som tilsvarer ett 4000 kroners kort fra den gangen. 500 kroner for det som da var middelklassen. Og nær verdiløst hvis det var et billig et. Og hvis du da kjøpte et dyrt et, er det jo etter all sannsynlighet byttet ut, eller vil bli byttet snart. 58 grader idle er definitivt ikke noe å skryte av, selv omdet avhenger litt av hvilken GPU det er snakk om. Står ved at det mest fornuftige nesten uansett vil være å kjøpe det billigste kortet i prisguiden, forskjellen på merkene er ikke verdt mange kronene. Kanskje unntatt hvis du har veldig lyst på et av spillene eller noe som følger med i bundelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå