Gå til innhold

Telenor URL for sending av sms over internett


N_R

Anbefalte innlegg

..mulig dette er litt bom angående kategori, men tar en sjans... :)

 

Vi driver mye med spesialtilpasset programvare for serverovervåkning, og da er naturlignok varsling via SMS glimrende. Og hipp hurra, Telenor har akkurat en sånn tjeneste, en webservice man kan bruke fra sine egne programmer og som

 

...dette er tjenesten jeg ønsker og bestille, og har fyllt ut "Kontakt oss"-skjemaet - uten at DET har vært til noe særlig hjelp..... http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mo..._internett.html

 

Så, jeg ringer 09000 for å bestille dette for en uke siden, og etter å ha snakket med 7-8 stk, inkludert hovedsentralbordet og dataavdelingen x antall ganger, så har jeg fått følgende tilbakemeldinger fra Telenor.

 

-"-det produktet selger vi ikke" (viser fyren linken) hmmm..... "jeg må ringe noen og sjekke"

-"høh?"

(og min favoritt) -"wtf?" :!: :!:

 

- kort sagt, Telenor kan ikke hjelpe meg, ingen kjenner til produktet, og vet heller ikke hvem jeg skal ringe - og heller ikke om/når jeg får svar på kontaktskjemaet.

 

Jeg har kommet litt lenger, jeg vet at jeg skal bruke samme passord som på MinBedrift - men der stopper det. Er det noen som vet hvilken url det er snakk om, og evt hvordan den brukes hvis det ikke er selvforklarende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..mulig dette er litt bom angående kategori, men tar en sjans... :)

 

Vi driver mye med spesialtilpasset programvare for serverovervåkning, og da er naturlignok varsling via SMS glimrende. Og hipp hurra, Telenor har akkurat en sånn tjeneste, en webservice man kan bruke fra sine egne programmer og som

 

...dette er tjenesten jeg ønsker og bestille, og har fyllt ut "Kontakt oss"-skjemaet - uten at DET har vært til noe særlig hjelp.....  http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mo..._internett.html

 

...

 

 

Om ikke telenor kan hjelpe deg så er kanskje http://www.clickatell.com en løsning for deg? Har brukt de selv i en del forskjellige løsninger og fungerer helt utmerket. De levere løsninger for de aller felste grensesnitt, og prismessig er de ganske så billige. Anbefaler deg og ta en titt på "Developers" delen av hjemmesiden deres...

Lenke til kommentar

...TElenor kan fortsatt ikke hjelpe, men har satt opp en testkonto hos Clickatell. Men de ser ikke ut til å kunne sende æ, ø og å ? Sendte du norske meldinger via dem? De har en post her http://forums.clickatell.com/viewtopic.php...t=special+chars, hvor det ser ut som om det går ann å sende alt bortsett fra liten å.....

 

Dessuten får jeg noen ganger voldsomme forsinkelser på meldingene, oppimot 12 timer.... er det noe jeg gjør galt i min ende?

Endret av N_R
Lenke til kommentar
...TElenor kan fortsatt ikke hjelpe, men har satt opp en testkonto hos Clickatell. Men de ser ikke ut til å kunne sende æ, ø og å ? Sendte du norske meldinger via dem? De har en post her http://forums.clickatell.com/viewtopic.php...t=special+chars, hvor det ser ut som om det går ann å sende alt bortsett fra liten å.....

 

Dessuten får jeg noen ganger voldsomme forsinkelser på meldingene, oppimot 12 timer.... er det noe jeg gjør galt i min ende?

9270547[/snapback]

 

 

Jeg har faktisk aldri testet med norske tegn så det tør jeg ikke svare på. Når det kommer til forsinkelsene har jeg aldri opplevd dette. Men nå er det noen måneder siden jeg brukte det sist. Så mulig di har fått problemer i det siste?

Lenke til kommentar
Hva med å se på NetCom sin løsning?

SMS Bedrift API

 

Obs: Har ikke erfaring med dette selv.

9282248[/snapback]

Japp, har allerede sett på den - og hverken priser eller PDF som beskriver tjenesten er oppdatert siden 2004... :-)

 

Så jeg prøver nå lykken med www.sinco.no, og har www.keyteq.no i backup. Så får vi se hvordan det går.... men takk for svar folkens! :-)

 

(Forøvrig har Telenor svart meg nå, etter en måneds tid! :thumbup: )

Endret av N_R
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan dette være noe du er ute etter ?

 

http://www.sysman.no/

 

Har benyttet dette for alarmutsending på jobben.

Er veldig konfigurerbar og går direkte ut på gsm nettet. (GSM modem)

9551808[/snapback]

 

Takker for tips, men det er ikke akkurat den løsningen jeg trenger. Serverene mine detekterer når de "mister" klientene, så jeg trenger - heldigvis - ikke noe slikt på hver klient. Men hadde vært artig og hatt en sånn og leke med.. :-)

 

....valgte keyteq litt på slump, men ser det er flere og flere som tilbyr SMS over internett nå. Vianett har bra priser, men man må litt opp i pris ser det ut til.... forøvrig varier leveringskvaliteten VELDIG, man bør ha dette litt i bakhodet virker det som.

 

Takker også for alle som har svart! :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker keyteq sin løsning.. fungerer veldig bra!

Kan bestemme avsender, benytte alias osv..

sender epost for å sende sms.. tror de har flere alternativer..

Kan sende en test vil løsningen for deg (trådstarter) om du vil.. ta da kontakt via PM.

 

Nettsiden finner du vet å legge til www. og .no

 

NB: jeg er bare kunde ev de..

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å jobbe i en bedrift som tilbyr slikt pluss mere.

Jeg tror det finnes mange gode alternativer til telenor her. De er nemlig ikke verdens beste på kundebehandling etter min erfaring.

Du kan jo sjekke ut www.sms4you.no

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

NB: Jeg jobber i samme bedrift, men er ikke på noen som helst måte tilknyttet den avdelingen. Noen kan kanskje se på dette som snikreklame. Derfor vil jeg opplyse om at jeg jobber der, men jeg er ingen offisiell talsmann e.l.

Sier i fra om dette så ingen skal missforstå og "avsløre" meg som inside-man senere. Vil bare tipse om tjenesten. Sjekk ut og se hva du mener selv. Don't take my word for it ;)

 

edit: en liten leif

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

...en webservice ja, vil ikke kjøre noe lokalt på mine bokser som jeg må følge opp at funker hele tiden. Veldig grei funksjon og "outsource" til ekspertene.

 

Har nå funnet et par jeg kan bruke, nå er det mer et spørsmål om prisen på meldinger - det varierer en god del virker det som? Noen som har tips om hvem som er billigst ved større volum?

Lenke til kommentar
hva mener du med større volum? Mange som har en pris fra 0 - 10 000 og så reduserer prisen ytterligere om du kommer over det. "Stort volum" er en god del når man snakker sms-tjenester har jeg inntrykk av

9576721[/snapback]

 

Hehe, jeg synes 10 000 er ganske stort, men skjønner jo at jeg blir en mygg i forhold til hva folk ellers kjøper inn. Poenget mitt var mer at det ser ut som om "alle" leverer denne tjenesten, og bortsett fra de aller biligste (*clickate.. host*) så er tjenestekvaliteten ganske så lik. Så det er mer et spørsmål om å forhandle seg til best mulig pris :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber selv med å utvide et program med flere tilbydere.

 

Litt snedig, jeg finner ikke api'en til keyteq. Kan du sende meg linken til den, evt via PM?

 

Har selv integrert www.sendega.com, de virket OK både på pris og seriøsitet. Testbruker hadde de også (viktig!). Håpløst å ikke kunne teste skikkelig.

 

Opplevde samma skiten med telenor som deg også.

"Wtf... sånt har vi ikke" fra telenors 'data-avdeling'.

 

Laget egen tråd i "applikasjoner" om min søk etter tilbydere. (ikke ment til å hijacke tråden din) ;)

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
Jobber selv med å utvide et program med flere tilbydere.

 

Litt snedig, jeg finner ikke api'en til keyteq. Kan du sende meg linken til den, evt via PM?

 

Har selv integrert www.sendega.com, de virket OK både på pris og seriøsitet. Testbruker hadde de også (viktig!). Håpløst å ikke kunne teste skikkelig.

 

Opplevde samma skiten med telenor som deg også.

"Wtf... sånt har vi ikke" fra telenors 'data-avdeling'.

 

Laget egen tråd i "applikasjoner" om min søk etter tilbydere. (ikke ment til å hijacke tråden din) ;)

9661189[/snapback]

 

Hei, vi har en "beta"-url som har noe nye funksjoner, vet ikke om jeg kan slenge den rundt omkring - men hør gjerne med Marcus hos Keyteq, så får du bra support! :)

 

Ok, skal abonnere på tråden din, alltid greit å være oppdatert på hvem som har best funksjonalitet og pris! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...