Gå til innhold

Crysis lanseres i november (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på Directx10 og Directx9? hvordan påvirker dette spillet?

 

EDIT: Rainbow six: vegas funker på makinen min med medium oppløsning... men med et veldig lite lagg... er det mulig dette skjer på Crysis også?

9220342[/snapback]

DX10 skal visst gi hakket bedre grafikk, men enda viktigere så satset de mye på bedre ytelse i DX10. Så skal vi tro utviklerene så skal de med DX10 skjermkort få bedre ytelse (ergo kan du skru opp grafikknivået enda mer).

Lenke til kommentar
Men DX10 krever vel en del mer enn DX9.....

9264150[/snapback]

Ikke hvis du har DX10 skjermkort...

Et DX9 skjermkort, må vel "dekode" DX10, og så kode det i DX9, hvis spillet bare støtter DX10?, eller er jeg heeeeelt på jordet nå? :p

9264749[/snapback]

Nei desverre. Støtter spillet bare DX10 så kan nok DX9 skjermkort eiere /XP brukere si adjø til å installere spillet overhode. ;)

Dette gjelder naturligvis ikke Crysis, da dette spillet ikke er DX10 fra grunnen av, og var orginalt i DX9. (derfor kan man naturligvis også velge DX9 modus)

(DX10 er lagt på i nyere tid)

 

åvidt jeg har skjønt har DX10 også innebygd fysikk-beregning, så det er snakk om å klare å avlaste CPUen rent konkret.

DX10 skjermkort kan bruke sine shadere til fysikkberegning ja, og kan avlaste CPUen på denne måten. Men ser vi bort ifra det, så er DX10 mer effektivt og har langt bedre muligheter for bedre ytelse VS grafikken.

(slik var det vel også når man gikk fra DX8 til DX9 osv..)

 

Men om vi får se noe til den ekstra ytelsen eller grafikken er nok opp til spillutviklerene. (hvor godt de tar i bruk den teknologien de har til rådighet)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
slik jeg forstår det, er man NØDT til å ha vista for å kjøre dx10?

og av ren nysjerrighet lurer jeg på om mitt skjermkort støtter dx10:

Gainward Geforce 7900GT 256mb DVI

(spør fordi de har fjernet kortet fra alle nettbutikker  :omg: )

9266343[/snapback]

Kun Nvidia sine 8-serie kort som gjør det.

Og ATI sine HD 2-serie

 

Hadde du hatt DX10 kort måtte du hatt Vista for å få DX10 ja.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...