Gå til innhold

Noen som driver med Trylling? (magi)


Mattlakk

Anbefalte innlegg

Ja, jeg kan mange kortkunster og anser seg meg selv som temmelig flink med kort! (Takket være tre uker på hytta årlig hvor jeg ikke har like mye kontakt med andre folk som vanlig)

 

Jeg har derimot begynt å gå litt lei av kortkunster, og har begynt å fokusere mer på falseshuffling og stacking av kort! Det kan jeg jo få bruk for seinere i livet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver å skal bestille fra penguinmagic.com,

Også må jeg fylle ut:

 

Name, Adress, city, men så kommer problemene:P

 

jeg må fylle ut State, billing ZIpcode, Billing Country og Phone, hva skal jeg skrive?

får feil på alle de når jeg prøver å gå videre :p

Endret av crawford
Lenke til kommentar
Ja, jeg kan mange kortkunster og anser seg meg selv som temmelig flink med kort! (Takket være tre uker på hytta årlig hvor jeg ikke har like mye kontakt med andre folk som vanlig)

 

Jeg har derimot begynt å gå litt lei av kortkunster, og har begynt å fokusere mer på falseshuffling og stacking av kort! Det kan jeg jo få bruk for seinere i livet :p

9211911[/snapback]

Fake shuffles spiller faktisk en viktig rolle i de aller fleste kortkunster, da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kan bare et triks hvor jeg vet hva slags kort du tenker på, ved å følge denne formelen:

 

mutus

nomen

cocis

dedit

9199826[/snapback]

:) Hei Kay Sindre!

Eg heiter Klas Nord og har kunnet den kortkunsten du nevner. skulle lære sønnen min den og husket reglen med mutus nomen dedit kokis men ikke hvordan man la ut og tok inn igjen.

Husker at vi la det i 4 rekker på 5 kort og ba noen om å tenke på to kort.

Tok så kortene inn og la dei ut igjen etter formelen. men hvordan tar man dem inn igjen? bortover eller nedover?

så skal korta ut igjen etter formelen før du ber om å få vite hvilken rekk ligger kortene i. Stemmer dette? kan du gi meg gangen i det. Hart testes mange ganger for å prøve om eg husker men det er mange år siden eg brukte å vise denne kunsten. Glad om du kan avsløre noe for meg..

Med vennlig hilsen Klas

[email protected]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Hei Klas!

 

MUTUS

NOMEN

COCIS

DEDIT

 

1.Legg fram 10 par, to og to, 20 kort tilsammen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1%20%28Medium%29.JPG

 

2.Be så personen til å tenke på et av disse parene. (to kort som er sammen)

 

3. Samle sammen kortene på denne måten nederst til øverst

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

2%20%28Medium%29.JPG

 

4.Nå som du har samlet sammen kortene skal du legge dem fra toppen av bunken.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

3%20%28Medium%29.JPG

:tease: lol ..unødvendig å si kanskje?

 

5. Bruk formelen:

MUTUS

NOMEN

COCIS

DEDIT

 

Når du skal legge fram kortene.

Som den årvåkne brukeren du er så har du sikkert lagt merke at det er 2 av hver bokstav i formelen. Det er noe vi bruker her.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

4%20%28Medium%29.JPG

 

 

Når du legger kortene så legger du bokstav for bokstav og går bortover formelen helt til du er ferdig.

 

Du kommer først til M og da legger du neste M i regla. etter det så kommer du til U så legger du den andre U også. Så T og da legger du T i "DEDIT" rekka. og sånn videre..

Her ser dere hvordan:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

5%20%28Medium%29.JPG

 

6%20%28Medium%29.JPG

7%20%28Medium%29.JPG

 

8%20%28Medium%29.JPG

 

9%20%28Medium%29.JPG

 

10%20%28Medium%29.JPG

 

11%20%28Medium%29.JPG

 

12%20%28Medium%29.JPG

 

13%20%28Medium%29.JPG

 

14%20%28Medium%29.JPG

 

Helt til slutt for å finne det kortet denne personen har tenkt seg til så ber du han å vise hvilke vannrette rekker eller enkelt vannrette rekke de to kortene ligger på.

 

Forestill deg mønsteret MUTUS[...]DEDIT igjen og se for deg hvilke hvilke kort som har den samme bokstaven på de vannrette rekkene han har valgt.

 

Eksempel:

 

Din sønn har tenkt på dette paret:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jegtenkerpa.jpg

Hjerte 2 og Hjerte Konge

 

Da vil han helt på slutten si at kortene sine er på de to øverste rekkene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

denne%20%28Medium%29.jpg

 

Da kan du stolt ta fram disse kortene :thumbup:

 

Hvis det er noe tull i denne posten nå så skylder jeg på at klokka er 0152 og på den fine kortstokken min! :tease:

Lenke til kommentar

Husker jeg brukte det trikset nevnt over i selskaper o.l. med mange personer på en gang. Ganske bra, men tar litt tid å gå gjennom.

 

Har drevet endel med trylling faktisk, spesielt med mynter. Det er vanskelig nok å lære seg alle teknikkene og sette dem sammen flytende, men presentasjonen er det desidert viktigste. Å ha en god historie, eller klare å "få med seg" de du viser for, er veldig vanskelig. Mye å ha i hodet på en gang i begynnelsen. Grepene, historien/presentasjonen, å få tilskuerne til å se nøyaktig der de skal se.

 

Men det er veldig morsomt når man får det til! Når historien og presentasjonen er god, kan selv de enkleste triksene bli uforklarlige og spennende for folk som ikke kan trylling selv, og da blir det rett og slett genialt morsomt å holde på.

 

Anbefaler alle som liker trylling (spesielt mynter, som man har på seg hele tiden) å skaffe seg boka Modern Coin Magic (av J.B.Bobo) som dekker en haug med teknikker og rutiner.

Lenke til kommentar

Er veldig interessert i å begynne med trylling. Likevel skjønner jeg ikke helt hvordan en får det til å se så flytende flott ut, som gjør en knapt legger merke til det, selv om en følger med der personen vil at du ikke skal følge med. Men det er vel teknikken som kommer etterhvert ;) Er nysgjerrig på hvilket triks jeg kan begynne på først, det enkleste er vel et mynttriks.

 

Når det gjelder Chris Angel, er han en illusjonist som gjør seg mer mystisk enn han fortjener å være. Han gjør latterlige store stunts med en rekke innleide personer som gjør som han vil. Det finnes flere som gjør dette, men han gjør det i veldig mange flere tilfeller enn andre ville gjort. MEN han kan likevel mange kule "på-gaten-triks" som er artig å se på. Det er bare synd at alle hans store triks, er latterlig mye skuespill. Men småtriks virker det som han kan hvertfall, så han er ikke helt på jordet. ;)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei !

Har noen tryllesider her:

 

www.pegani.dk

Bra side med veldig mye nyttig og unyttige ting.

Har for tiden januar salg på 120 varer: www.pegani.dk/udsalg.

 

 

Men har eit lite spørsmål, noen som vet hvor man kan få tak i trylleduer??..

Evt.pris?

:D:dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg liker dette korttrikset veldig mye! Lett å lære og det forbauser mange :)

 

Ikke meg på videoen btw :)

 

Husker jeg hadde en fake kort stokk der halvparten av kortene var kløver 3 men de var lavere så når jeg viste fram kortene så vistes de ikke... Så siden de var kortete kunne jeg fikse slik at alle trakk kløver 3 hele tiden :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg liker dette korttrikset veldig mye! Lett å lære og det forbauser mange :)

 

Ikke meg på videoen btw :)

 

Husker jeg hadde en fake kort stokk der halvparten av kortene var kløver 3 men de var lavere så når jeg viste fram kortene så vistes de ikke... Så siden de var kortete kunne jeg fikse slik at alle trakk kløver 3 hele tiden :)

 

Det var faktisk ett av de første korttriksene jeg gjorde også når jeg begynte med trylling.

Korstokken du tenker på forresten heter Svengali Deck og er et av de mest brukte forcing kortstokkene i magiverdenen. Blandet inn i en god rutine og brukt på en solid og kreativ måte kan du få til helt hinsides effekter og reaksjoner med Svengali kortstokk. Sjekk Oz Pearlman sin nye Svengali DVD, han har noen killer rutiner der.

 

Personlig liker jeg mer geek-magic, mentalisme og alt annet enn kort.

 

Flow av Dan Hauss

Third Degree Burn

Stigmata av Wayne Houchin

Warning - Daniel Garcia

Pressue - DG & DW

EXILE - DW

WOUNDED - Robert Smith

 

 

og favoritten: http://www.youtube.com/watch?v=dfOfdQq4xs4 av Wayne Houchin det også.

 

 

osv.

 

Og ikke hør på han ungen som laster ned enkelte riper fra nett. Magi er et lite og lukket miljø der enhver magiker med respekt for seg selv, respekterer og støtter andre magikere som har brukt lang tid og kreativitet og penger på å komme opp med fete effekter.

Lenke til kommentar
Jeg driver ikke med trylling, men det er jo ganske underholdene å se på ;)

 

OT:Jeg trodde Chris Angel var illiusonist (correct me if im wrong). :)

 

Criss Angel, er det dårligste tryllemiljøet noen gang har klart å hoste opp. Han er en juksemaker, som bruker filmredigering, skuespillere og andre idiotiske juksemidler for å få til sine triks. Jeg vil gå så langt som å si at han er en dårlig skuespiller. Det han driver med har ingenting med trylling eller illusjoner å gjøre. Ganske enkelt fordi at en hver idiot som ser ham live, ser hva han gjør.

 

Red.: Forøvrig så vil jeg også be alle dere som sier at dere driver med trylling her, å gi en lang faen i å diskutere hemmeligheter på norges største nettfora. Dere ødelegger for oss alle med å holde på sånn. Jeg er så jævlig lei av å gjøre en effekt, for så å høre - haha, den der så jeg på youtube i går. Det neste blir vel: "hehe, jeg leste om den kortstokken der på diskusjon.no i går kveld." Drit i det, det finnes mange lukkede forum, utelukkende for oss som driver med trylling, både på norsk og engelsk, jeg vil anbefale dere å holde dere til disse ved diskusjoner rundt hemmeligheter, for uten hemmeligheter så er hobbyen deres verd, ziltch, nichts, nada, null og niks. :cry:

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, fant dem på nettet akkurat nå! Jeg vil ha dem med en gang, så butikk er bra.

Pegani skjønte jeg ingenting av etter å brukt sikkert 2 min på å knote rundt. Men kommer kanskje tilbake dit hvis jeg begynner å bruke mer enn en kortstokk i måneden.. :)

 

Hehe, jeg sleit vel ut 2-3 i uka da jeg starta. :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jah, går lett gjennom to-tre i uka!

 

I nødstilfeller kan du kjøpe kortstokker på Outlandbutikkene - De har både Bees, Tallyhos og gamle, kjedelige Bicycles.

 

Er veldig fan av T11-forumene selv.

 

Og Thread? Kjedeliiiiig triks, spør du meg:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...