Gå til innhold

WINDOWS!!!


Cycl(o)ps

Anbefalte innlegg

Jeg for F**N IKKE LAGT TIL EN NY OPENGL32.DLL FIL!!!MIn er corupta så nå får jeg ikke spillt noen spill! Jeg finner ikke hd'en min i dos fordi jeg bruker NTFS format!! noen som har noe gode ideer?

 

[ Denne Melding var redigert av: Cycl(o)ps på 2001-12-31 19:07 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Cycl(o)ps på 2001-12-31 19:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at filen er i bruk av Windows og at du derfor ikke får overskrive den.

 

Prøv å starte i sikkerhets-modus og legg til filen da.

 

Hvis dette ikke fungerer kan du "avregistrere" (veldig bra ord) filen ved følgende kommando i et DOS-vindu: regsvr32 /u opengl32.dll

 

Du skal nå kunne overskrive filen. Når det er gjort må du registrere filen igjen: regsvr32 /i opengl32.dll

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-31 22:09, Anders Leipsland skrev:


Jepps, passe litt mer på språkbruken. Kanskje noen gidder å hjelpe deg da



 

 

 

er du kristen eller noe sånt, han skreiv f**n det er ikke stykt, det hadde vært "værre" hvis han hadde skrevet faen.

 

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-01-01 17:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 17:51, jossa skrev:


er du kristen eller noe sånt, han skreiv f**n det er ikke stykt, det hadde vært "værre" hvis han hadde skrevet faen.



 

Nei jeg er ikke kristen og at noen skriver f**n en gang i blandt plager ikke meg.

 

Det som derimot jeg reagerer på er at Cycl(o)ps ved flere anledninger overdriver bruken av caps og utropstegn. Dette er IMO ekstremt plagsomt og som du sikkert vet strider det mot god nettikette og der er jeg forholdsvis strict.

Lenke til kommentar

Samma om jeg skriver F**N eller rett og slett FAEN! Og det samma med CAPSLOCK ELLER UTROPSTEGN!!!!!!!!!!!! Bare at dere forstår det! Dah! Dessuten, de som ikke kan svare på spørsmålet mitt kan bare holde kjeft, dvs IKKE poste noe som ikke har med spørsmålet å gjøre. Jeg er intersiert i at noen skal klare å hjelpe meg, ikke at andre bare poster uinterisante komentarer! Det er kjedelig at folk bare poster en hel hæv av komentarer som overhodet ikke har noe med spørsmålet å gjøre! Det ser ut som om bare "copycatz" har kjønt hva forumet er til! Og for dere som poster ting som ikke har noe med spørsmålet å gjøre, så kan dere heller sitte å chatte f.eks på MIRC, sol Chatt eller no annet!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Cycl(o)ps på 2002-01-01 18:29 ]

Lenke til kommentar

Skulle vært en ordliste som den i "Word", der alle vedlegg gikk igjennom før de ble postet her på forumet. For å få svar og hjelp så bør man være også være ydmyk og høflig.

 

I I386 mappen til WinXP (går utifra det er OS du bruker) liker en fil som heter noe med NTFS eller i nærheten. Den kan du starte i dos, og gjør deg NTFS kompatibel.

 

Håper du ikke får det til med den holdningen du viser i forumet.

Lenke til kommentar

For å si det sånt, så var jeg høflig på begynnelsen men etterhvert som folk driver å poster ting som ikke har noe med det å gjøre får vel jeg lov å si min mening! vil ikke si at du var direkte høflig heller da.. Men uansett! Takk for all den hjelpen jeg fikk fra dere! (dere = copycatz og zup)

 

[ Denne Melding var redigert av: Cycl(o)ps på 2002-01-01 19:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er newbie på nettet og dermed antageligvis ikke vet hva nettikette er for noe. Kort sagt er det nettets normer for god oppførsel. Å ikke følge nettiketten som gjelder er direkte respektløst ovenfor andre mennesker. Om du ikke vet det så er capsbruk det samme som å skrike. Utropstegn trenger man aldri mer enn 1 av. Jeg tviler på at du fører samme språk når du prater med venner, familie og lærere. Hvis du gjør det så kan du se langt etter jobb her i livet.

 

Nå er (uheldigvis) ikke jeg moderator på dette forumet og HW.no's moderatorer er IMO alt for slappe noe som fører til at forumet har den ekstreme fjortisfaktoren som hersker her.

 

Nå tror ikke jeg at du bryr deg noe om det jeg sier og en melding som sikkert kan glede deg og alle andre som ikke liker meg er at jeg trolig ikke kommer til å poste så mange, om noen, posts til her da jeg konverterer 100% til usenet hvor kunnskapsnivået er himmelhøyt over HW.no(lenge siden personer som Clas Mehus var på HW.no sitt forum;)) og folk holder en saklig tone.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 19:34, Anders Leipsland skrev:

Jeg skjønner at du er newbie på nettet og dermed antageligvis ikke vet hva nettikette er for noe. Kort sagt er det nettets normer for god oppførsel. Å ikke følge nettiketten som gjelder er direkte respektløst ovenfor andre mennesker. Om du ikke vet det så er capsbruk det samme som å skrike. Utropstegn trenger man aldri mer enn 1 av. Jeg tviler på at du fører samme språk når du prater med venner, familie og lærere. Hvis du gjør det så kan du se langt etter jobb her i livet.


Nå er (uheldigvis) ikke jeg moderator på dette forumet og HW.no's moderatorer er IMO alt for slappe noe som fører til at forumet har den ekstreme fjortisfaktoren som hersker her.


Nå tror ikke jeg at du bryr deg noe om det jeg sier og en melding som sikkert kan glede deg og alle andre som ikke liker meg er at jeg trolig ikke kommer til å poste så mange, om noen, posts til her da jeg konverterer 100% til usenet hvor kunnskapsnivået er himmelhøyt over HW.no(lenge siden personer som Clas Mehus var på HW.no sitt forum;)) og folk holder en saklig tone.



 

Takk Anders! Du tar bokstavelig talt ordene ut av munnen på meg! cycl(o)ps oppførsel kvalifiserer så avgjort til en kommentar. Har,(som du kanskje har sett?) reagert ganske kraftig på lignende "utbrudd", som absolutt ikke burde forekomme i dette eller andre fora. Jeg er fullstendig enig i at HW.no´s moderatorer er alt for slappe med å slå ned på slikt. Svært synd at de lar dette gå såpass langt som de gjør!

Det vil jo uvegerlig ramme dem selv, og vil i mine øyne undergrave HW.no´s seriøsitet og kvalitet, om slikt får fortsette.

Heldigvis finnes alternativer, men det hadde jo vært hyggelig å ha en norsk side å henvende seg til, for alle som ønsker å holde et visst nivå på diskusjoner og synspunkter rundt sine datainteresser.

Jeg håper at gutta på HW.no snarest mulig tar tak i problemet!

Ha et godt nytt år! Synd at du blir borte.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 01:14, copycatz skrev:

Antar at filen er i bruk av Windows og at du derfor ikke får overskrive den.


Prøv å starte i sikkerhets-modus og legg til filen da.


Kan dette hjelpe med et virus jeg ikke får sletta som evt. starter opp av seg selv ved oppstart, og seinere ikke får killa prosessen, slik at jeg da kan slette det i sikkermodus?

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke hjelper i ditt tilfelle, men du kan jo forsøke. Hvis det er filer som lastes i oppstarten som du vil fjerne, kan du endre dette vha regedit.

 

Oversikt over programmene som startes fra registeret i oppstarten finner du her:

 

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run

 

og

 

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/RunOnce

Lenke til kommentar

Helt enig med språkbruken som Anders er inne på... Jeg har holdt på med data i 25 år, og har nok ofte 'internt' hatt en språkbruk som ikke sømmer seg, men modererer meg brukbart offisielt :smile: (Har kanskje noe med alder å gjøre!?)

 

Når det gjelder NTFS er det jo slik at man ikke alltid får lov til å endre 'aktive' filer, dvs. filer som Win i øyeblikket bruker...

 

Et trick jeg har brukt med hell, er at jeg avinstaller de drivere/programmer jeg ønsker og oppgradere... Deretter installerer jeg driverene/programmene jeg hadde orginalt... Når jeg får beskjed om om restarte maskinen, svarer jeg NEI og installerer oppgraderingen 'før' jeg restarter og ev. NT/W2K låser filen etter restart...

 

Kan ikke garantere at dette virker bestandig, men det er verdt et forsøk!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...