Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2007 Cagiva Mito VS 2007 Aprilia RS[Det ble Mito]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når den kommer vet jeg ikke helt , men cagiva har startet å bruke racing versjonen på racing banen så antar det ikke er så lenge før den kommer i gate versjon.

 

The legendary 125 Cagiva Mito is now ready to return to competition in a new version: The 525 SP. This competition machine has been homologated for the Sport Production category and is more powerful and efficient than the legendary Mito Racing 125 on which Valentino Rossi won his first National Sports Production Title in 1994. Now, just like then, Cagiva engineers have worked on the single-cylinder two-stroke engine of the Mito paying particular attention to heat dispersal issues, fuel and air supply, the exhaust system and rotating mass effects to produce more than 37 CV at the crankshaft. The forged aluminium wheels, upside-down Ø 40 mm Marzocchi forks and the adjustable rebound and damping shock absorber complete the technical profile of this little missile on wheels. The single-seater Mito 525 SP brings to mind the all-victorious Cagiva C 594 that will also be on display in a special area dedicated to the new 125.

kilde : Cagiva.it

Skrevet
Denne er lett. Aprilia Rs selvsagt¨..

 

Cagiva mito modellen er gammel, og kommer fra en liten produsent som ikke har så mye penger til utvikling.

 

9175865[/snapback]

 

Fy faen, det er det dummeste jeg noensinne har hørt. Cagiva er i sammarbeid med Ducati, Husky og MV Augusta. Verdens 4 mest pornografiske merker innenfor Mc.

 

Evil-Duck. Jeg trodde det var en tyngre Mito. ikke en 125ccm, :p

Skrevet
Den på bildet er en 525, men 125-en vil bli seende lik ut. Kommer mest sannsynlig i 2008.

9191097[/snapback]

 

feil :)

 

repeterer meg selv: The legendary 125 Cagiva Mito is now ready to return to competition in a new version: The 525 SP. This competition machine has been homologated for the Sport Production category and is more powerful and efficient than the legendary Mito Racing 125 on which Valentino Rossi won his first National Sports Production Title in 1994. Now, just like then, Cagiva engineers have worked on the single-cylinder two-stroke engine of the Mito paying particular attention to heat dispersal issues, fuel and air supply, the exhaust system and rotating mass effects to produce more than 37 CV at the crankshaft. The forged aluminium wheels, upside-down Ø 40 mm Marzocchi forks and the adjustable rebound and damping shock absorber complete the technical profile of this little missile on wheels. The single-seater Mito 525 SP brings to mind the all-victorious Cagiva C 594 that will also be on display in a special area dedicated to the new 125.

Skrevet

Det spørs mye på hvordan en liker det selv. En må prøve begge syklene før en kan bestemme seg. En må finne ut hvilken en liker seg best på. I svingene og ellers. Utseende har ikke særlig å si, spør du meg ...

Skrevet

Kjøp deg mito mye større trim muligheter får 164ccm syl.. eller no.

 

og på Rs får du bare 154 eller noe så det er jo 10 cc mer, og det kan jo vær litt haaannnndy :!: av og til...

Skrevet

Om du skal følge rådet til sebbe1122, må vel 190ccm sylinderen til NSR være ideel?

Nei dessverre, sebbe. Er ikke bare boringa som gir mest effekt.

 

154ccm sylinderen til RS er oppgitt til en maks effekt på 37hk, Mitoen sin 164ccm er oppgitt til 34,1hk.

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet
jeg har kjøpt aprilia 125 rs 07. dritt fornøyd med den.

9489410[/snapback]

Eg har kjøpt Cagiva Mito 07 modell, dritt fornøyd eg og ;) Har en kompis med RS 125 05 modell, eg har ikkje lappen endå, men han å en kompis testa ut min å han sin. ( han kjørte min) Då tok apriliaen din på toppfart, men min aksa ifrå ( pga turtallsperra på aprilia som en ikkje merka på cagiva)

  • 2 uker senere...
Skrevet
mito så klart. mito går for de første bedre enn rs både orginalt og uplombert + at den er dobbel så rå.
Sikker på det nå?? jeg er ikke.....
Om du skal følge rådet til sebbe1122, må vel 190ccm sylinderen til NSR være ideel? Nei dessverre, sebbe. Er ikke bare boringa som gir mest effekt. 154ccm sylinderen til RS er oppgitt til en maks effekt på 37hk, Mitoen sin 164ccm er oppgitt til 34,1hk.
her er guttungen med peiling.. :p RS FTW
Skrevet

Selv ville jeg gått for Mito, personlig synest jeg bare det virker som en heeeerlig sykkel, hvem bryr seg om lyden da? :S Trodde det var fart og kjøreegenskaper det gikk på, kan jo like godt sette på effektanlegg hvis man vil ha gromm lyd på en spinkel 125ccm..

Skrevet

Jeg ville også gått for mito, da jeg mener at det er en tøffere sykkel ;)

Men uansett hva du velger, begge er bra sykler og begge går FÆLT :)

Skrevet (endret)
Jeg ville også gått for mito, da jeg mener at det er en tøffere sykkel ;)

Men uansett hva du velger, begge er bra sykler og begge går FÆLT :)

Jepp, enig i at Mitoen bare er Rååå ;) Men RS'en er heller ikke verst..

 

 

Satt på med en klassekamerat sin mito, fikk den opp i 150 når vi begge satt på den, på en flat strekning, ikke verst må jeg si :O

Endret av Abn0rmal
Skrevet
har du slått deg eller? klart velger du mito`n.. den går jævli bra og du får noe nesten ingen andre har.

 

Kanskje det er en grunn til at nesten ingen andre har den? eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...