Gå til innhold

Geil eller Ocz


JULINGiKAKE

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å konfigurere en pc på netshop, og er veldig i tvil om valg av ram.

 

Står mellom 3 valg, men jeg vet ikke om jeg får bruke de 2 siste valga ettersom de ikke står i pcbygger oppsettet men separat i minne delen av netbutikken. Men tenkte jeg skulle høre med dem, hvis dere mener valg 2 eller 3 er bedre.

 

( konfig av pc er en c2quad, 8800gtx vista64) for å ta det helt kort.

 

 

Valg 1: står i oppsettet på pcbygger Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Skal ha 4gb som vil koste 1900kr.

usikker om det er 4x1gb eller 2x2gb

 

 

Valg 2:ikke i pcbygger oppsett. OCZ DDR2 4096MB Vista Upgrade Edt 2x2gb 5-6-6-15 Pris 2365,-

 

 

Valg 3: ikke i pcbygger oppsett OCZ DDR2 4GB Vista Performance Platinum 2x2gb 5-4-4-15 Pris 3095,-

 

 

Pcen skal brukes til alt mulig inkludert spill på max forhåpentligvis.

Setter veldig pris på svar og innspill.

 

 

edit: Har ikke tenkt å klokke

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den første linken din (Geil) er det 2x 1GB-sett. Det vil si at om du kjøper to slike sett vil du få 4x 1GB. Da ville jeg mye heller valgt det billigste OCZ-minnet som er 2x 2GB.

 

Det OCZ-minnet vil klare å dra quaden opp til 3,6GHz om overklokking skulle bli et alternativ en gang i fremtiden (regner med det er Q6600 det er snakk om). Med andre ord et bra valg :)

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup:

 

Det er en q6600 jeg tenker på ja. Overklokking vil bare bli aktuelt når pcen begynner å bli "out of date", men tenkte å høre med dere først, mener å ha lest en plass på forumet at en bør velge 2x2 fremfor 4x1.

 

Har noen av dere noengang spurt etter andre deler en de som er i pcbygger oppsett?

Lenke til kommentar

Det letteste er å ta en kjapp telefon til support-karene, evt. damene, og snakke med dem. At du vil ha et litt annet oppsett en det som er i ferdig-pcen du ser på bør ikke bli noe problem.

 

Men som sagt, ta en kjapp telefon til dem så fikser de det for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...