Gå til innhold

Verd å lese? (fantasy)


Anbefalte innlegg

Gikk innom biblioteket i går, hadde egentlig tenkt å låne tredje boka i "The Bartimaeus Trilogy", men så viste det seg at den var utlånt, og at jeg var tredjemann i køen.

 

Hadde bare 10 min på meg til å velge en annen bok å lese, virker som jeg har lest alle bøkene som jeg har hørt noe bra om, så ble til at jeg valgte to tilfeldige.

 

"Garden Of The Moon" av Steven Erikson og "The Blade Itself" av Joe Abercrombe.

 

Kjeder meg, men er sykt rastløs så har problemer med å bare starte på en av dem, uten å vite at det er en vinner. Så er det noen som kan hjelpe meg ut litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God ide ;)

"The Blade Itself" virker som en nokså morsom bok, vist man skal dømme fra det som står bakpå boka.

Men tror at selve historien er bedre i "Garden Of The Moon", ihvertfall vist man skal dømme fra ett par reviews jeg nettop leste om den ;)

 

Noen med litt erfaring fra bøkene/seriene?

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Gardens of the Moon bør du lese!

 

Den er veldig forvirrende og litt rar i starten, men hele serien er helt sykt bra. Den er veldig kompleks og går over flere verdener osv.

En av de beste seriene jeg har lest.

 

Kan hvertfall anbefale den, men har ikke lest noe av Joe Abercrombe. :hmm:

Lenke til kommentar

har begynt på "Garden Of The Moon" og må si meg enig i at den var veldig forvirrende i begynnelsen, var skikkelig trøtt når jeg begynte på den, så ble nødt til å begynne på nytt og måtte være 100 % fokusert på å få alt inn.

Har en tendens til å bli litt ufokusert etter ett par timer lesing, går som regel bra, men denne boka her følte jeg at måtte være 100% fokusert hele tida, for å ha sjangs til å få med meg hva som skjer :D

 

Har ikke fått lest så mye enda så er bare på side 144, så kan jo hende som du sier at den blir litt lettere å lese etterhvert, forhåpentligvis ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Blir lettere etterhvert ja, når du skjønner hvordan ting fungerer. Er ganske komplisert magi og slik, så får du vel det ikke forklart noe særlig. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sjuende? :ohmy: Jeg har bare seks tror jeg. *telle*

 

 

OOH! Reaper's Gale har kommet ut ja! Da springer jeg til byen!

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

The Blade Itself er en helt ok bok, men vil påstå bok nr2 i serien er bedre, men mye pga du da er godt kjent med mange av folka som er med i bøkene. Vel verdt å lese uansett.

 

Gardens of the moon er starten på en kjempeserie, har alle 7 som har kommet til nå selv, en god og komplisert serie å begi seg på.

 

Har endel andre bøker på lista mi om du liker disse 2.

 

http://lain.pointto.us/books.htm

Lenke til kommentar
Gikk innom biblioteket i går, hadde egentlig tenkt å låne tredje boka i              "The Bartimaeus Trilogy", men så viste det seg at den var utlånt, og at jeg var tredjemann i køen.

9162753[/snapback]

 

Har selv lest bare første boka, som jeg stjelte fra lillesøster da hun hadde fått bok fra det lokale biblioteket. Hadde egentlig helt glemt den, det eneste jeg husker var at jeg likte den godt nok til å ville lese de 2 neste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...