Gå til innhold

Skjermen slår seg ikke på


SuperWay

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en SyncMaster 957mb.

Problemet er altså at den ikke vil slå seg på. Den funka helt fint før frem til jeg dro på ferie, og så kom jeg altså hjem igjen i går og den ville ikke slå seg på.

Når jeg trykker power knappen hører jeg at det går strøm gjennom (den der *klikk,fssss* lyden man hører fra crt skjermer) det grønne lyset slår seg på, men skjermen er fremdeles svart. Av og til når jeg slår på begynner det grønne lyset å blinke ganske kjapt.

 

Jeg har testet pcen med en annen skjerm og den funker helt fint så skjermkortproblem er det ikke.

Har også testet den med den bærbare og får det samme problemet, er ganske sikker på at det ikke er pcen som er problemet.

 

Noen som har noen ideer? Den er ikke så gammel og er den beste skjermen min, ville være trist å miste den.

Endret av SuperWay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, isj. kjipt å tenke på at skjermen er død.

men nå har jeg prøvd så mye at jeg begynner å gi opp og heller starte å tenke på å spare til ny skjerm. Sitter på en eldgammelskjerm nå som jeg får hodepine av.

Men takk for all hjelpen ihvertfall.

Og om noen har noen ideer om hva jeg kan gjøre så er de fremdeles velkomne siden jeg tror nok jeg aldri vil gi helt opp :D

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet selv.

 

Skjermen er helt svart, men indikerer at den mottar signal (grønt lys).

Jeg har dog en ViewSonic Vp201 LCD modell.

 

Såvidt jeg vet var det faktisk tordenvær rundt tidspunktet min ble ødelagt.

Jeg testet faktisk ikke om det var no feil på strømkabelen.

 

Er det mulig at en defekt strømkabel gjør at skjermbildet ikke vises?

 

Uansett sendte jeg inn skjermen til service hos InfoCare.no. Jeg ser at de dekker garanti eller reperasjonssaker for Samsung også, så det skal ikke være noe problem for deg å sende den inn.

Endret av danandre
Lenke til kommentar

Virker som jeg er utenfor garantitiden, kjipt, men ikke noe jeg kan gjøre.

 

Defekt strømkabel kan muligens gi skjermen for lite strøm til å kjøre alt som skal.

 

men takk for all hjelp, har bestemt meg for å stoppe å prøve, har tom. prøvd å ta den fra hverandre i håp om å se en ledning hoppe frem som jeg bare trenger å plugge inn :p men det gikk altså ingensteder.

 

startet ny tråd her om å kjøpe skjerm allerede så får jeg se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...