Gå til innhold

Autechre: En Albumguide

Left Blank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoho, jeg storkoser meg hver gang jeg hører mariolydene i starten av Acroyear2 fra LP5. Jævlig fet beat på det albumet btw. Jeg lasta ned alt av de. Klarte ikke å dy meg. Bare måtte ha det. Elsker dette bandet, men ar bare hørt på det i noen uker :p

Skrevet

Jeg må si at 2xCD spesialutgaven av Quaristice med metallemballasje er svinbra ;)

Noen som vet hvilken låt dette er dog? (fra et Autechre livesett fra i fjor) -> http://rognalf.com/ae.mp3

Sykt konge låt, men jeg vet ikke hvem som har lagd den, hva den heter eller noen ting :/

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Veldig godt å se en albumguide til et bra band her endelig! Ok da, det er noen flere, men det er bar å få inn noe elektronisk her også. Skal ta meg i skinnet og legge ut selv en dag jeg har litt tid til overs. Bra tiltak!

Jeg må si jeg liker Quaristice veldig godt, og det er noen ganger en deilig avveksling fra deres tidligere album. Veldig mye mer tilgjengelig til tider, men uten at det går utover kvaliteten syntes jeg da. tiden vil vise om det tåler tidens tann like godt som deres tidligere album.

Endret av Drix1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har hørt relativt lite på Autechre, men liker dem veldig godt. Favorittalbumet mitt er Chiastic Slide, spesielt "Cichli", der rytme og melodiske elementer spilles på en herlig måte.

Noen av de andre platene jeg bør sjekke nærmere ut?

• 9 måneder senere...
Skrevet

Er veldig glad i Tri Repetae og Draft 7.30, med V-Proc som det absolutte favoritt sporet. Har ikke hørt Confield ennå men hvis det er mer i stilen av V-Proc skal det definivt anskaffes fra what.cd :)

• 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Meget fin guide! Har ikke hørt noe på musikken selv enda, men skal sjekke det ut snart, og har sikta meg inn Tri Repetae som førstealbum. Men ser det skrives så bra om Confield også, så blir litt usikker. Tipper jeg får starte med det ene, og fortsette med det andre om jeg liker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...