Gå til innhold

Hvordan få parabolen inn på 2 tver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja då, og der er fleire måter å gjere det på. Du kan "vidarekoble" frå ein tuner til eit eller fleire fjernsyn, men då må alle sjå på same kanalen. Kjøper du ein ekstra tuner så kan du derimot sjå på den kanalen du vil (med unntak av viss du har ei motorstyrt antenne og vil sjå noko på ein annan satelitt enn det den som styrer antennestyringa har sikta inn på). :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Ja då, og der er fleire måter å gjere det på. Du kan "vidarekoble" frå ein tuner til eit eller fleire fjernsyn, men då må alle sjå på same kanalen. Kjøper du ein ekstra tuner så kan du derimot sjå på den kanalen du vil (med unntak av viss du har ei motorstyrt antenne og vil sjå noko på ein annan satelitt enn det den som styrer antennestyringa har sikta inn på). :)

9149262[/snapback]

 

Ok, så jeg bare kjøper meg en ekstra tuner å kobler til parabolen også er problemet løst?

Lenke til kommentar

Dette har blitt besvart før, så det er bare å søke.

 

Men for å kunne se på parabol i fra flere tv'er trenger du parabolhode med likt antall utganger på som antall tunere du skal koble til(= antall tv apparater som skal kobles til). Deretter kjøper du en stk tuner for hvert tv apparat, og kobler denne opp mot parabolhodet med en egen dedikert kabel. Dersom du har flere hoder må hver enkelt hode ha like mange utganger som antall tunere du vil ha de hodene inn på, pluss en diseq switch for hver tuner(som alle hodene kobles til). Da kan alle tv-apparatene vise hver sin kanal uavhengig av de andre.

 

Til slutt må alle tunerene ha et programkort fra leverandøren for dekryptering av kanalene.

 

Mitt oppsett er ei stk antenne med fire hoder på. Tuneren i stua er koblet opp mot alle hodene. De andre tre tunerene er koblet til kun to av hodene(1 grad vest for Canal Digital, og 5 grader øst for Viasat). Fungerer som gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...