Gå til innhold

Automatisk og enkel backupløsning for foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes to typer mennesker i verden, det er de som tar backup, og de som kommer til å gjøre det.

Foreldrene mine tilhører gruppe to, og har veldig lyst på en enkel måte å ta backup av dataene sine.

Jeg har vurdert å anbefale MyBook med den automatiske(?) backupløsningen, men er usikker på om det kanskje finnes bedre løsninger?

Det som er viktigst er enkelhet i og med at de er alt for late/travle til å gidde å(lære seg) å brenne cder. Det bør helst være helautomatisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713
Skrevet

Du kan se på Synctoy fra Microsoft - et enkelt verktøy som kan kopiere data fra en plass til en annen. F.eks ved pålogging.

Skrevet

Personlig bruker jeg Second Copy (http://www.centered.com/) og er veldig fornøyd med det.

Kan konfigureres på alle mulige måter. Akkurat nå bruker jeg det til automatisk backup av bilder, dokumenter og musikk til en ekstra-disk i pc'en.

Tidligere har jeg også brukt det til backup til server koblet til nettverket mitt.

Hvis foreldrene dine har bredbånd og ikke skal backe opp mer enn et par GB ville jeg seriøst vurdert en online løsning som f.eks. www.mozy.com

De har gratis online backup opptil 2 GB.

Her er en tråd jeg fant med mer info:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=667390

Uansett ville jeg vurdert en online løsning i tillegg til en lokal pga faren for totalt datatap ved lynnedslag, innbrudd osv.

Skrevet (endret)

Horfor ikke bare lage en bat-fil som gjør dette automatisk?

Jeg har gjort dette hos bekjente og brukt en mybook ekstern hd og det fungerer veldig bra.

Det eneste de trenger å gjøre er å skru på mybook, klikke på ikonet til batfila på skrivebordet, så blir "mine dokumenter" backet opp på den eksterne disken.

Enkelt og greit (hvis man da kan litt batchprogrammering)

Endret av horrorolf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...