Gå til innhold

Medison - laptop til under tusenlappen


Jon_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713
Tenkte jeg skulle prøve meg med å betale via nettbank så jeg fikk sånn swift kode og greier. Fikk så beskjed 15min etter jeg sendte av gåre betaling fra nettbank om at kontonummeret til Medison ikke var gyldig. Har de fått nok penger nå?? hehehe Det funka ikke å betale til dem iallefall.

9245561[/snapback]

 

2 ting:

1 - er det mulig å betale med nettbank? Trodde du måtte betale med Visa/Mastercard/etc

2 - hvorfor vil du ikke betale med VISA/Mastercard/etc? Du mister i så fall all forsikring om å få igjen pengene om varen ikke leveres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

idg.se har kikket på en av laptopene. Blant annet serienummret var var skrapet bort. Dette skulle vist være for å sjule produsent, for produsenten skal ha levert disse bilig kun til medison. Viss produsenten ble avslørt kunne det skade markedet :p

 

så vi får vente og se =)

så tidligerer at folk bestilte i mars og ennda ikke har fått de. Kanskje de burde lese nøyere! den skal ikke distrubieres før nå snart ^^

 

Butikker som bruker visa og mastercard betaling kan ikke slippe straffet unna. Viss en butikk lurer tusenvis av kunder så dukker visa og mastercard fort opp hos daglig leder og da vill jeg tro at det ender i rettsvesenet i usa...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
idg.se har kikket på en av laptopene. Blant annet serienummret var var skrapet bort. Dette skulle vist være for å sjule produsent, for produsenten skal ha levert disse bilig kun til medison. Viss produsenten ble avslørt kunne det skade markedet :p

 

så vi får vente og se =)

så tidligerer at folk bestilte i mars og ennda ikke har fått de. Kanskje de burde lese nøyere! den skal ikke distrubieres før nå snart ^^

 

Butikker som bruker visa og mastercard betaling kan ikke slippe straffet unna. Viss en butikk lurer tusenvis av kunder så dukker visa og mastercard fort opp hos daglig leder og da vill jeg tro at det ender i rettsvesenet i usa...

9245754[/snapback]

 

Poenget her er at tilbudet virker for bra til å være sant - og er kanskje mest sannsynlig det.

Men forbrukere er 100% forsikret mot å få det avtalte produktet. Om det skulle være noe med leveringen - det være seg at maskinen ikke kommer, eller at den ikke er som den skal - så får du pengene tilbake.

Dersom du har benyttet Visa/Mastercard.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er svindel. Jeg tror det er disse jeg har lest en artikkel om, at de skulle tilby så utrolig billige pcer (men at de var ganske langt under normal standard) ;)

9246016[/snapback]

Clevo, som er produsenten av maskinen Medison viste til pressen, har ikke solgt noe som helst til Medison. De har heller aldri hørt om selskapet.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve meg med å betale via nettbank så jeg fikk sånn swift kode og greier. Fikk så beskjed 15min etter jeg sendte av gåre betaling fra nettbank om at kontonummeret til Medison ikke var gyldig. Har de fått nok penger nå?? hehehe Det funka ikke å betale til dem iallefall.

9245561[/snapback]

 

2 ting:

1 - er det mulig å betale med nettbank? Trodde du måtte betale med Visa/Mastercard/etc

2 - hvorfor vil du ikke betale med VISA/Mastercard/etc? Du mister i så fall all forsikring om å få igjen pengene om varen ikke leveres.

9245739[/snapback]

 

Ja det er det, hadde valget mellom visa/master eller transaksjon valgte den siste.

Poenget er jo at banken min sa det var ugyldig kontonummer noe som vil si at jeg ikke har betalt noen ting til folka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Ja det er det, hadde valget mellom visa/master eller transaksjon valgte den siste.

Poenget er jo at banken min sa det var ugyldig kontonummer noe som vil si at jeg ikke har betalt noen ting til folka.

9247744[/snapback]

 

Som jeg skrev er det absolutt ikke anbefalt å forskuddsbetale på den måten.

Du har 100% risiko, og sannsynligvis mister du pengene. Banken hjelper deg ikke med å få de tilbake.

 

Nok om det - om det er feil kontonummer kan det være feil swiftkode de har oppgitt eller du har tastet. Kjenner ikke til dette, men da får du prøve kundeservicen hos de.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er svindel. Jeg tror det er disse jeg har lest en artikkel om, at de skulle tilby så utrolig billige pcer (men at de var ganske langt under normal standard) ;)

9246016[/snapback]

Clevo, som er produsenten av maskinen Medison viste til pressen, har ikke solgt noe som helst til Medison. De har heller aldri hørt om selskapet.

9246168[/snapback]

det er spekulasjoner, pågrunn av at alt merker som vista produsent var skrapet bort og tatt av. Disse kom fra en fabrik som produserer til andre (altså ikke fra ett merke)

produsenten ville ikke at vi skulle vite hvor den ble laget, for det skadet markedet og at de leverte de dyrere til andre

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er svindel. Jeg tror det er disse jeg har lest en artikkel om, at de skulle tilby så utrolig billige pcer (men at de var ganske langt under normal standard) ;)

9246016[/snapback]

Clevo, som er produsenten av maskinen Medison viste til pressen, har ikke solgt noe som helst til Medison. De har heller aldri hørt om selskapet.

9246168[/snapback]

det er spekulasjoner, pågrunn av at alt merker som vista produsent var skrapet bort og tatt av. Disse kom fra en fabrik som produserer til andre (altså ikke fra ett merke)

produsenten ville ikke at vi skulle vite hvor den ble laget, for det skadet markedet og at de leverte de dyrere til andre

9247849[/snapback]

 

 

Problemet er at støpeformen til chassiet og alle tegninger til kretskort etc. til den maskinen som er avbildet på Medison eies av Clevo (Selges i mange ulike nanvn av Clevos kunder) og disse er ikke solgt av Clevo for å bli produsert av andre. (Skjønte du den forklaringen?)

Lenke til kommentar
Lukter rimelig råttent av dette, ja. Nesten rart de har valgt å operere fra Sverige/Storbritannia, vil tro Europa har såpass sterke forbrukerlover at sånt er rimelig dødfødt. Kanskje de ikke hadde regnet med slikt oppstyr, og hadde forestilt seg å holde en lav profil?

Uansett, tror nok hele greia kommer til å rakne om ikke lenge.

9151461[/snapback]

 

 

I fare for at noen har svart på det fordi jeg har vært litt sløv å lese:

 

Man registrerer ofte hovedfilial i Storbritannia fordi det kreves ca. 1£ i kapital for å starte et aksjeselskap. Da kan man i andre europeiske og EØS land relativt billig skape filialer med samme rettigheter (ingen personlig økonomisk ansvar). I Norge har vi min. 100 000 i kapital til et aksjeselskap, noe som er relativt mye å tape, både i tilfeller med risky buisniess-modell, og i svindeltilfeller.

Lenke til kommentar
idg.se har kikket på en av laptopene. Blant annet serienummret var var skrapet bort. Dette skulle vist være for å sjule produsent, for produsenten skal ha levert disse bilig kun til medison. Viss produsenten ble avslørt kunne det skade markedet :p

Som mye var dette veldig lite gjennomtenkt av Medison. Har de tenkt å fortsette å file bort serienumrene? Om om de ikke gjør det vil ikke produsent uansett bli avslørt?

 

Jeg tipper de vil levere et lite antall PC-er (lite i forhold til de flere hundretusener av bestillinger de har fått). Og så vil de:

A) med påskudd av rasjonalisering eller annet gå over til en annen bestillingsform hvor de lettere kan stikke av med pengene når de får flere millioner bestillinger.

B) prøve å få lurt med en offentlig eller privat investror for å bygget fabrikker for billige PC-er i Sverige.

Lenke til kommentar
idg.se har kikket på en av laptopene. Blant annet serienummret var var skrapet bort. Dette skulle vist være for å sjule produsent, for produsenten skal ha levert disse bilig kun til medison. Viss produsenten ble avslørt kunne det skade markedet :p

Som mye var dette veldig lite gjennomtenkt av Medison. Har de tenkt å fortsette å file bort serienumrene? Om om de ikke gjør det vil ikke produsent uansett bli avslørt?

9249168[/snapback]

Produsenten er avslørt for lenge siden. Clevo, som har produsert PCen Medison viste fram har allerede startet den juridiske delen av arbeidet sitt mot Medison.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte en samme dagen den ble annonsert, pengene ble trekt,(reservert) på konto, kjøp utland.

 

Etter ca 5 dager forsvant reservasjonen, og pengene ble tilbakeført konto.

 

Firmaet som har betalingsløsningen for Medison har sagt at ingen penger blir trekt før pcen faktisk er sendt.

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor alle skriker om at dette er svindel da,,,

 

Ingen pc=ingen trekk på konto.

 

Så jeg venter og ser, hadde vært fint med en billig bærbar, kommer den ikke er det greit det og.

 

Imens får alle som mener de har sånn greie på dette debattere og hyle i vei.

Lenke til kommentar
Noen som har fått PC'en?

 

Hvor mange? Når?

 

Det er jo en uke siden 15 Aug, da PC'ene skulle være leveringsklare.

9336820[/snapback]

det jobbes ganske hardt og de har sakt de har leveringsporblemer og leveringsdagen er utsatt til nå i slutten på august.

 

viss det stemmer at de har mange tusen bestillinger får man den nok ikke på sekunde heller... den skal igjenom tollen, noe som kan ta veldig lang tid om halve norge har bestilt den samme pcen :p

 

men med tanke på prisen på asus sin nye bilig pc så syns jeg ikke prisen er utenkelig.

Den biligste utgaven til asus skal koste rundt 2000kr, den har dyre komponenter og flash disk... det koster å penger... så skal bli spennende og se... men det er vertfall ikke lenge til pcen havner til rundt 1000kr...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...