Gå til innhold

Hvilken HTML-editor


Anbefalte innlegg

Hvilket program er best til å kode websider i? Krav: IKKE WYSIWYG, Syntax highlighting, Må støtte XML og CSS.

 

1st Page 2000 er et bra program, har brukt det mye selv, men det støtter ikke XML (Correct me if i'm wrong). Det ideelle hadde vert 1st Page 2000 med støtte for XML.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså

støtte for css?

så lenge det går ann å skrive <style> og </style> så er det også støtte for css..

 

jeg kan på det varmeste annbefale notepad, og for dem litt mer erfarene er jo faktisk notepad et enda bedre alternativ..

 

selv bruker jeg golive, enkelt og greit og det har en grei wysiwyg sak, som man også kan benytte seg av..

men det er kilde siden som er fin, hvor man kan skrive koden helt selv, den har også syntax hightlighting.. og så klart støtte for css.. du kan laste ned (om jeg ikke tar feil) i fra abobes hjemme sider..

 

gl hc (happy coding) :)

Lenke til kommentar

hei jeg ville brukt programmet html kit. Dette er det beste programmet hvis du vil bestemme "alt". Men alt er tekstbasert, altså ikke noe særlig brukergrensesnitt. Men det er flust av valgmuligheter. Programmet er lite og gratis og har mange plugins som kan lastes ned. Med dette programmet er det også lett å sjekke siden opp mot w3c, slik at du kan sjekke om du følger alle standardene (noe nesten ingen gjør, dette er grunnen til at ikke alle sidene ser like ut i forskjellige nettlesere). det er også innebygget css og css validator.

Lenke til kommentar
med støtte for CSS mener jeg at jeg kan kode CSS dokument..
jeg går ut i fra at alle som vil kode et css dokument vet hva dem gjør, og vet dem hvordan så vet man at så lenge man kan skrive, så kan man også lage et css dokument..

bruk notepad.. eller bare sleng det rett i kilden..

Lenke til kommentar

Dreamweaver MX slår alle, har flest funksjoner, er både WYSIWYG og html editor hvis du vil det.

Den kan også lage databasebaserte sider, asp,jsp, cfm skriver den og med en ekstra komponent skriver den php.

Den har alt du kan tenke på og det finnes tileggs filer som man kan laste ned såkalte extensions som kan innholde masse nye funksjoner.

Dreamweaver sammen med fireworks er vel noen av de beste "pakkene" man kan bruke siden de jobber veldig godt sammen...

 

 

Christian

Lenke til kommentar

Jeg vil anbeFale Textpad...

Den er veldig oversiktig, og du har Full kontroll over hva du lager...

 

Av alle editorene jeg har prøvd så er Dreamweaver den beste, trenger nok litt trening For å kunne brukke alle de Funksjonene som er der, template Funksjonen i Dreamweaver er også veldig bra...

 

Tar jeg Feil hvis jeg sier at Hardware.nos sider er laget med Dreamweaver?

Lenke til kommentar

Det virker som det er noen som tror at man må kode i notepad for å være proff! :)

 

Min erfaring er at hvis man skal kode html, php, java, c eller hva som helst så trenger man en god omgivelse for å gjøre jobben effektivt. Jeg vil ikke si at notepad har det som trengs. Du bruker i hvert fall mye lengere tid.

 

Liker forøvrig Textpad selv grunnet at jeg da kan få syntaxhighligting og diverse tekstoperasjoner som notepad ikke har.

 

Forøvrig kan Dreamweaver MX også anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...