Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Corolla Verso VS Volvo S40


Halib

Anbefalte innlegg

Jeg synes Toyotaen er dønn kjeeedelig, typisk bil for gamle tanter og bestemødre som må sende bilen på service for å fylle bensin og sjekke olje ... No offence til de av dere som har en slik bil, kun min oppfatning.

 

Jeg har kjørt Volvo en del selv, riktignok en S60, men regner med at S40-en holder samme kvalitetsnivå. Meget bra bil, drar bra (2l turbo på 220hk) og er meget komfortabel. :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer på om hvilken av de to bilene er best?

9131257[/snapback]

Du er klar over at du sammenligner en sedan og en stasjonsvogn? Hvis du er ute etter en stasjonsvogn, så heter den V40 eller V50 hos Volvo.

 

Jeg ville likevel valgt Toyotaen.

9137034[/snapback]

 

 

 

 

Ville nok gått for Toyotaen jeg også.

Synes ikke den er så kjedelig, Volvoen er ikke noe mer spennende.

 

Svært få biler som slårToyotaen på driftsikkerhet også.

9143902[/snapback]

 

 

 

jeg var hos toyota i går og da sier den ene selgeren at toyota har tapt seg litt,

men det er veldig veldig bra får det. men han sa de har hatt masse problemer med de nyeste avensisene og bremser, noe på landcrusern også på fjeringen. og noen få barne sjukdomer på aurisen ellers er det veldig lite.

 

så toyota er vel ikke det det en gang var men jeg sier ikke at det ikke er det beste valget.

 

ps: vi har 3 toyotar hjemme her kan ikke huske at noen av de har vert på et verksted noen gang.

Lenke til kommentar

Best bagasjeplass: Verso. Utvilsomt.

Mest kjøreglede: Tja, heller en Verso med 177hk-diesel enn S40 med 1,6 liter bensin ...

Minst service: Ikke godt å si, Volvo har god kvalitet, men Toyotas kvalitetsrykte er likevel uslåelig.

Minst bensin: Hvilke motoralternativer står det mellom. Ganske store sprang i motorutvalg på begge bilene :)

Lenke til kommentar

jeg var hos toyota i går og da sier den ene selgeren at toyota har tapt seg litt,

men det er veldig veldig bra får det. men han sa de har hatt masse problemer med de nyeste avensisene og bremser, noe på landcrusern også på fjeringen. og noen få barne sjukdomer på aurisen ellers er det veldig lite.

 

så toyota er vel ikke det det en gang var men jeg sier ikke at det ikke er det beste valget.

 

ps: vi har 3 toyotar hjemme her kan ikke huske at noen av de har vert på et verksted noen gang.

9144364[/snapback]

 

 

Hei AMD 89

 

Hvilken Toyota Forhandler inrømte at Toyota har tapt seg i kvalitet? Dette skulle jeg gjenre visst. Jeg har en 04 Avensis som tilsammen har tilbragt over 3 mnd på verksted. For det meste periodiske el. feil. (vinduer, speil, kjørekomputer mm). Jeg venter nå på hva det neste blir (bremser?) . Forhandleren mener min bil er innenfor Toyotas kvalitetskrav. Konklusjon: ALDRI MERE Toyota på meg!!

Lenke til kommentar

Selv ville jeg godt for Volvo, Toyota er for kedelige biler. Nå er ikke den gamle S40'en det mest spennende heller, men den er en god del bedre enn en Corolla Verso! Men skal du ha S40, ikke velg 1.6 bensin. Den bruker nok ikke noe særlig med bensin, men så er den alt for slapp også. Gå for minst 1.8 eller dieselen. Tror ikke det er veldig forskjell på kvaliteten på Verso og S40 nå, veldig god kvalitet på S40 i hvertfall. Hatt S40 og V40 i familien siden de kom i 96, og vært veldig lite problemer med de. Den jeg har nå har gått 200 000 km og vært på verksted 2 ganger utenom service siden den var ny, en gang fordi en turboslange var løs da vi kjøpte den ny, og en gang fordi dynamoen gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...