Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Man skal aldri slå jenter"


Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg skulle sette denne her, men jeg putta den her. Det har jo med samfunn å gjøre, og den passet best som en relasjon til samliv. Hehe.

 

Fra og med nå legger vi alt som har med norges lover fra oss.

 

En kjent ting er at man "aldri" skal utøve vold på andre mennesker. Jeg står ved det, jeg er passifist. Men et utsagn irriterer meg nesten mer enn noe annet. Kanskje har jeg lite å irritere meg over, men "man skal aldri slå jenter" hører jeg igjen og igjen. Hvorfor i all verden putter man på ordet "jenter" på slutten, istedetfor noe mer nøytralt? Hvor i all verden ble det av likestillingen?

 

Det jeg vil frem til er at jeg har vært i mange situasjoner der jenter rett og slett er drittsekker, og fortjener seg et slag så de ikke vet forskjellen på hverken opp eller ned. Hvorfor er jenter hellige? Fordi de er fysisk underlegne? Fritar det dem for voldelige handlinger? Går ikke gentlemanstaktene litt i spinn her?

 

Hvorfor er det en skam å slå ned en jente? Man må passe på hva man sier, uansett kjønn. Møter man en voldelig person går det gale. En voldelig person skal (når man har lagt norges lover og lignende til side) slå ned en gutt vel så fort som han slår ned en jente for de samme handlingene.

 

Hadde ikke jeg vært passifist hadde jeg hatt mange flere voldsepisoder med jenter på samvittigheten enn tilsvarende med gutter, sett at jeg hadde vært fysisk overlegen mot hankjønnet. Jeg roter meg selvfølgelig ikke inn i noe jeg vet jeg kommer dårlig ut av.

 

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Jeg hater virkelig personer av samme kjønn som meg selv som påpeker at jenter aldri skal slås. Det kommer for faen an på oppførselen til jenta det, så får vi se om hun er verd et slag i trynet.

 

Eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man blir så irritert at man holder på å sprekke fullstendig, så bør man rett og slett holde seg unna.

 

Men forsvar for å greie å komme seg unna gjelder for begge kjønn og på tvers av kjønnene. Så det er moralsk lov å slå i selvforsvar.

 

Men hvorfor skal man slå dersom motparten ikke utgjør en fysisk trussel. Den forstår jeg ikke helt. Hvis man skal se bort fra loven som du sier, da kan man jo like greit dra fram en pistol og plaffe hodet av vedkommende. Like meningsløst det også...

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Da blir det mange blodige slutt på forhold tror jeg.

9136441[/snapback]

 

Ja det tror jeg på. Hvis naturens lov skulle fått styre samfunnet, så hadde vi til slutt bodd ute i skogen alle mann. Man hadde ikke greid å bodd i klaser slik vi gjør i dag.

 

Det er nettopp straffeloven som sørger for at samfunnet fungerer.

 

Svein.

Lenke til kommentar
haha...

 

Jeg har så uttalig mange ganger hatt lyst til å smekke ned ei i klassen...forbanna drittkjerring...

9136472[/snapback]

Morsomt? :wee:

 

Jeg har også hatt lyst til å slå til både jenter og gutter, men latt være. Og hvorfor lar man være? I de fleste tilfeller fordi man synes selv at det er galt. Ikke fordi det ikke er "lov".

 

Er det mulig at flertallet av de som mener det er verre å slå jenter enn gutter (i hvert fall blant gutta) har en terskel for å bruke vold som er alt for lav? Den terskelen skal være så høy at det har fint lit å si hvem du slår, når du først gjør det. Å si at man "aldri skal slå kvinner" blir på en måte å godkjenne vold mot menn. Og det synes jeg blir feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...