Gå til innhold

Sende SMS skript?


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte at siden denne posten allerede handlet om SMS-script så trenger jeg ikke lage en ny.

 

Vet noen om hjemmesiden til nr: 1960

1960 er en online sms tjeneste du betaler for, der du kan ta penger for smser folk sender til deg osv, sånn som feks tlf xxxxxxxx nummerne. Bare lurte på om noen har adressen til hjemmesiden deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
echo sendsms(urlencode($_POST[message]),$_POST[phonenumber]);

 

vurderer nesten en stringreplace som oversetter æ til ae, ø til ö (om den takler det) og å til aa.

9221202[/snapback]

Jeg ser ung1881 kjører asp.net-sider. Noe som automatisk betyr mye "gøy" med encoding. Det dere kan prøve er å kjøre en replace ut ifra denne listen:

 

å = %E5

æ = %E6

ø = %F8

Å = %C5

Æ = %C6

Ø = %D8

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At det er et tak på 100 kan jeg skrive under på. Vet ikke om ung1881 hadde problemer igår på dagen. Men plutselig datt det inn 100 meldinger på engang fra megselv til megselv. med teskstet "your message here *vinn skuter*".

 

De ble ikke sendt via mitt SMS script for da hadde det blitt loggført i sqlbasen. Håper bare det ikke gjentar seg :p

Lenke til kommentar
At det er et tak på 100 kan jeg skrive under på. Vet ikke om ung1881 hadde problemer igår på dagen. Men plutselig datt det inn 100 meldinger på engang fra megselv til megselv. med teskstet "your message here *vinn skuter*".

 

De ble ikke sendt via mitt SMS script for da hadde det blitt loggført i sqlbasen. Håper bare det ikke gjentar seg :p

9319659[/snapback]

Jeg har ikke absolutt ikke noe med det å gjøre :cool:

http://www.meusdomus.net/sms.php

Lenke til kommentar
for å rette æøå, sett siden din til UTF-8

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

9224664[/snapback]

 

Jeg sender en forhåndsdefinert tekst - hvordan kan jeg "konvertere" den til UTF-8?

9224919[/snapback]

 

utf8_encode($tekst);

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

*bump*

 

Stadig aktuelt tema for meg, så jeg bumber litt her. Noen som kan forklare meg problemet?:

Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: CURLOPT_FOLLOWLOCATION cannot be activated when in safe_mode or an open_basedir is set in /home/[min hemmelige url]/public_html/sms_test.php on line 34

 

Fra phpinfo() ser jeg at safe_mode er false, så da er det vel open_basedir som er problemet. Serveren kjører php5. Jeg forstår det slik at jeg må sette open_basedir til NULL eller noe, slik at scriptet kan åpne filer utenfor det vanlige directoriet, altså ung1881.no. Såvidt jeg har forstått går det ikke ann å sette open_basedir når scriptet kjøres, og jeg har dessverre ikke tilgang til serveren for å sette verdien permanent -.-

 

Finnes det håp?

Lenke til kommentar
*bump*

 

Stadig aktuelt tema for meg, så jeg bumber litt her. Noen som kan forklare meg problemet?:

Warning: curl_setopt() [function.curl-setopt]: CURLOPT_FOLLOWLOCATION cannot be activated when in safe_mode or an open_basedir is set in /home/[min hemmelige url]/public_html/sms_test.php on line 34

 

Fra phpinfo() ser jeg at safe_mode er false, så da er det vel open_basedir som er problemet. Serveren kjører php5. Jeg forstår det slik at jeg må sette open_basedir til NULL eller noe, slik at scriptet kan åpne filer utenfor det vanlige directoriet, altså ung1881.no. Såvidt jeg har forstått går det ikke ann å sette open_basedir når scriptet kjøres, og jeg har dessverre ikke tilgang til serveren for å sette verdien permanent -.-

 

Finnes det håp?

Nå er jeg ingen ekspert, men støtter hosten din CURL?

 

Til dere andre så blir det snart en side hvor man kan sende så mange SMS man vil (uten reklame) enten på web eller IRC, kommer vel mer info senere ;)

Lenke til kommentar
Til dere andre så blir det snart en side hvor man kan sende så mange SMS man vil (uten reklame) enten på web eller IRC, kommer vel mer info senere ;)

Hvor har du hørt dette? Høres veldig interessant ut :)

 

Det er en fyr jeg kjenner som har SMS Server tilgjenglig.

Hatt SMS Servern oppe en liten stund hvor man koblet seg til IRC, registrete nummeret, og brukte !sms <nr> <mld> så blir ditt nr som avsenders nr + uten reklame selvsagt. Boten omprogrammeres, og det samme gjøres websiden. Kommer med full informasjon da alt er klart :) - Har selv brukt tjenesten, helt ypperlig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...