Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC - nye spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bygget ny PC for et par uker siden, nå er bare noen småting jeg vil fikse på.

 

Én ting som jeg lurer litt på, er multitaskingen min. Hvis jeg er inne på Battlefield 2 mens jeg surfer, går PC'en veldig tregt. Hvis jeg scroller på en nettside lagger den nedover, minner om den gamle PC'en, litt rart.. Kan det ha med noe CPU Dual Core driver, eller noe sånt å gjøre?

 

Under booting får jeg en feilmelding "Can't find PS2 Keyboard, press F1 to continue." Jeg bruker USB tastatur, så burde vel egentlig ikke være noe problem.

 

Lyden min er også litt rar, får ikke alle høyttalerene til å fungere, jeg har logitech Z-5500, og vil gjerne bruke det til mer en stereo-lyd ;)

 

Og et spørsmål til, vil det lønne seg for meg å kjøpe ny GPU-kjøler? Til fremtidige spill kunne jeg tenkt meg å bruke ATI Catalyst Overdrive til å øke ytelsen littegrann, skjermkortet nå blir nemlig litt for varmt når jeg gjør det.

 

Specs:

 

AMD Athlon 64 X2 4200 EE

MSI K9NU-Neo V

Power Color ATI X1900XT 512MB

OCZ DDR2 5400 Value Pro

 

Noen som vil hjelpe meg å perfeksjonere PC'en min? :innocent:

 

God natt! ^^

 

-

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Én ting som jeg lurer litt på, er multitaskingen min. Hvis jeg er inne på Battlefield 2 mens jeg surfer, går PC'en veldig tregt. Hvis jeg scroller på en nettside lagger den nedover, minner om den gamle PC'en, litt rart.. Kan det ha med noe CPU Dual Core driver, eller noe sånt å gjøre?

Kan tenkes at det hjelper å kjøre Battlefield 2 på en kjerne. Men jeg har egentlig ikke peiling.

 

Under booting får jeg en feilmelding "Can't find PS2 Keyboard, press F1 to continue." Jeg bruker USB tastatur, så burde vel egentlig ikke være noe problem.

Mest sansynlig en bios-instilling.

 

Lyden min er også litt rar, får ikke alle høyttalerene til å fungere, jeg har logitech Z-5500, og vil gjerne bruke det til mer en stereo-lyd
Prøv å oppgrader driverne.

 

Og et spørsmål til, vil det lønne seg for meg å kjøpe ny GPU-kjøler? Til fremtidige spill kunne jeg tenkt meg å bruke ATI Catalyst Overdrive til å øke ytelsen littegrann, skjermkortet nå blir nemlig litt for varmt når jeg gjør det.

Dette kommer ann på om kjølingen ellers i kabinettet er god nok. Det hjelper lite å kjøle gpu med varm luft.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det som er kjipt er at jeg kjøpte demovarer, så driverne har jeg funnet rundt omkring på nettet, lyddrivererne har vært litt vanskelig å få tak i.

 

Hvordan kan jeg få BF2 til å kjøre på én kjerne?

 

Har et thermaletake Soprano med én 120mm foran og én 120mm bak. Tror det er ganske god kjøling i kabinettet :)

 

Så det var det med Bios-innstillinger, er ikke så særlig flink der, men kan vel prøve, hmm...

Lenke til kommentar
Det som er kjipt er at jeg kjøpte demovarer, så driverne har jeg funnet rundt omkring på nettet, lyddrivererne har vært litt vanskelig å få tak i.

 

Hvordan kan jeg få BF2 til å kjøre på én kjerne?

 

Har et thermaletake Soprano med én 120mm foran og én 120mm bak. Tror det er ganske god kjøling i kabinettet :)

 

Så det var det med Bios-innstillinger, er ikke så særlig flink der, men kan vel prøve, hmm...

9123074[/snapback]

Windows oppgavebehandling -> Prosesser -> Finn BF2 prosessen, høyreklikk, Angi affinitet, ta bort et av kryssene ;) (tror dette er måten å gjøre det på :p)

 

Dette må gjøres mens BF2 kjører selvsagt!

Endret av Martin AF
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...