Gå til innhold

Avstemming konkurranse etterbehandling - avsluttet


Hvilket bilde synes du er best?  

52 stemmer

  1. 1. Hvilket bilde synes du er best?

    • Bilde 1
      5
    • Bilde 2
      3
    • Bilde 3
      3
    • Bilde 4
      4
    • Bilde 5
      3
    • Bilde 6
      0
    • Bilde 7
      2
    • Bilde 8
      10
    • Bilde 9
      2
    • Bilde 10
      18
    • Bilde 11
      2


Anbefalte innlegg

Litt rart at en del har prøvd å forandre bildet fra hvordan det var originalt (bortsett fra at det var fargesvakt mener jeg).

9126113[/snapback]

 

ja... men brukerne liker det, så det er vel bare bra da... Jeg vil bare si at jeg ville ikke prestentert bildet mitt som noe av de 2 ledende... men så er jo jeg spesiell og da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor sier du sånt Mr. Olsen?

 

Det er totalt urelevant om du ville presentert _noe_ sånt eller ei, når du ikke gjorde det. Den kommentaren var ladet veldig negativt, og kan jo virke veldig støtende mot de som laget de bildene (nei, jeg er ikke en av dem)

9126344[/snapback]

 

Jeg syns bildene virker overedigerte, og gjennspeiler ikke motivet på en god måte. Noe jeg er ute etter når jeg redigerer landskapsbilder. Skal man vise hvor fint det var, så gjør det, og ikke lag en ny utsikt.

 

Dog min mening om hvordan enkelte bildetyper bør redigeres, og har ikke noe imot at alle andre er uenige. For meg så begge bildene ut som noe man mest sannsynlig aldri kommer til å få se. Jeg syns det bør lages troverdig, ikke som noe man ser i star wars...

 

vil du si mer, ta det på pm, dette er ikke rett tråd, men føler jeg bør kunne forklare meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor sier du sånt Mr. Olsen?

 

Det er totalt urelevant om du ville presentert _noe_ sånt eller ei, når du ikke gjorde det. Den kommentaren var ladet veldig negativt, og kan jo virke veldig støtende mot de som laget de bildene (nei, jeg er ikke en av dem)

9126344[/snapback]

 

Dere, IKKE diskuter noe på en slik måte at noen kan forstå hvem som har sendt inn hvilket bilde! Bør være på grensen til diskvalifisering...

Lenke til kommentar
Hvorfor sier du sånt Mr. Olsen?

 

Det er totalt urelevant om du ville presentert _noe_ sånt eller ei, når du ikke gjorde det. Den kommentaren var ladet veldig negativt, og kan jo virke veldig støtende mot de som laget de bildene (nei, jeg er ikke en av dem)

9126344[/snapback]

 

Jeg syns bildene virker overedigerte, og gjennspeiler ikke motivet på en god måte. Noe jeg er ute etter når jeg redigerer landskapsbilder. Skal man vise hvor fint det var, så gjør det, og ikke lag en ny utsikt.

 

Dog min mening om hvordan enkelte bildetyper bør redigeres, og har ikke noe imot at alle andre er uenige. For meg så begge bildene ut som noe man mest sannsynlig aldri kommer til å få se. Jeg syns det bør lages troverdig, ikke som noe man ser i star wars...

 

vil du si mer, ta det på pm, dette er ikke rett tråd, men føler jeg bør kunne forklare meg.

9126381[/snapback]

 

Her er jeg faktisk enig med deg. I alle fall langt på vei. Og Her mener jeg også at du har rett til å si nøyaktig hva man mener. Det handler om hva man vil gjengi, virkelighet eller et fint, men konstruert, bilde. Tenkte mye det samme som deg da jeg så de, etter min mening, overredigerte bildene. Men de var fine alle sammen. Alt til sin bruk.

Lenke til kommentar
Dere, IKKE diskuter noe på en slik måte at noen kan forstå hvem som har sendt inn hvilket bilde! Bør være på grensen til diskvalifisering...

9126393[/snapback]

 

Hvorfor det? Er dette fryktelig konfidensielt? Vi har da ikke gjort noe annet enn å tukle med et av Anews landskap...

 

Men greit nok siden du er sjef for øyeblikket :D

Lenke til kommentar
Jeg syns det er feil uansett mens stemmingen pågår. Men jeg vet ikke om dette er vanlig jeg.. (de andre konkurransene)

9127381[/snapback]

 

Nei det er ikke vanlig, men det forekommer i hver konkuranse, so see for yourself.

 

Jeg syns ikke det er ok, men jeg måtte bare få ut min fortvilelse, før redigererne ble utropt, slik at det ikke skal ligge noe personlig bak det.

 

ved å si at jeg ikke synes et bilde er bra sier jeg jo at jeg ikke har tatt bildet, men jeg syns slikt er ok å få si.

 

Men "feilen" ligger ikke i de som redigerer, men hos stemmerne. Men om de virkelig syns de bildene var de peneste og fineste bildene så la gå, jeg velger å prøve å framstille bildet slik jeg tror det var, ved å forsterke fargene som kameraet gjemte.

Lenke til kommentar
Det skulle liksom være en konkurranse da.. så da gir vi ikke folk hint om hvem som står bak hvilket bilde osv.. (eller hvem som IKKE står bak et bilde)

9127343[/snapback]

 

Enig i den så lenge konken foregår. Selv om jeg tror og håper at det ikke hadde hatt så mye å si like vel.

Lenke til kommentar
Men  "feilen" ligger ikke i de som redigerer, men hos stemmerne. Men om de virkelig syns de bildene var de peneste og fineste bildene så la gå, jeg velger å prøve å framstille bildet slik jeg tror det var, ved å forsterke fargene som kameraet gjemte.

9127421[/snapback]

Enig der.

 

Burde kanskje være mer regler om hva poenget med redigeringen er i en slik konkurranse?

 

Det å lage noe nytt er jo ikke samme ferdighet som å redde en eksponering.

Endret av netrex
Lenke til kommentar

I en sånn konkurranse skulle det nesten ikke ha vært avstemming, men isteden la fotografen (i dette tilfellet Anew) avgjøre hvilken redigering han synes stemmer best med virkeligheten, eller hvilket han liker best. Og siden det ikke er Anew som arrangerer denne runden, vet han jo heller ikke hvem som har de forskjellige bidragene, og kan dermed ikke la seg påvirke av det...

 

Det vil være dumt å forandre det nå midt i konkurransen selvfølgelig, men det kan kanskje være en idé til senere runder hvis denne konkurransen fortsatt har livets rett? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg så det også som en konkurranse i å forbedre bildet, ikke legge til elementer eller tegne på ting.. Men bruke fargene som var i det fra før av, og endre kontraster og slikt.

9128741[/snapback]

 

Jeg er ikke sikker, men det som er gjort i versjonene vi snakker om er vel nettopp dette. Ingen elementer er lagt til, men kontrast toner, fargemetning og sikkert en del annet er justert, dels ganske så kraftig. Men dere har et poeng ang at vi er i fotodelen og ikke PS-delen av forumet.

 

Samtidig liker jeg at det er så mange muligheter til redigering. Det får heller være som Olsen sier, at det evt er noe "galt" med velgerne. Vi har jo tross alt forskjellig smak og samme muligheter for å gjøre det samme med bildet (tror jeg).

Lenke til kommentar
Jeg så det også som en konkurranse i å forbedre bildet, ikke legge til elementer eller tegne på ting.. Men bruke fargene som var i det fra før av, og endre kontraster og slikt.

9128741[/snapback]

 

Jeg er ikke sikker, men det som er gjort i versjonene vi snakker om er vel nettopp dette. Ingen elementer er lagt til, men kontrast toner, fargemetning og sikkert en del annet er justert, dels ganske så kraftig. Men dere har et poeng ang at vi er i fotodelen og ikke PS-delen av forumet.

 

Samtidig liker jeg at det er så mange muligheter til redigering. Det får heller være som Olsen sier, at det evt er noe "galt" med velgerne. Vi har jo tross alt forskjellig smak og samme muligheter for å gjøre det samme med bildet (tror jeg).

9129484[/snapback]

 

Det er tegnet på tåke på det ene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...