Gå til innhold

Avstemming konkurranse etterbehandling - avsluttet


Hvilket bilde synes du er best?  

52 stemmer

  1. 1. Hvilket bilde synes du er best?

    • Bilde 1
      5
    • Bilde 2
      3
    • Bilde 3
      3
    • Bilde 4
      4
    • Bilde 5
      3
    • Bilde 6
      0
    • Bilde 7
      2
    • Bilde 8
      10
    • Bilde 9
      2
    • Bilde 10
      18
    • Bilde 11
      2


Anbefalte innlegg

edit: da er resultatene klare!

 

1. plass bilde 10 Thogn83

2. plass bilde 8 Dork1337

3. plass bilde 4 pinnsvin

 

GRATULERER!

 

post-9815-1185300173_thumb.jpg

 

Her er bildragene til den første konkurransen i etterbehandling av foto.

Jeg sitter med listen over hvilket bilde som er innlevert av hvem.

 

Med en gang en moderator setter opp en poll på dette så er det bare å stemme i vei!

 

Maks en stemme per person!

 

se original (raw konvertert til jpg uten å endre på noe) noen posts lengre nede..

 

edit:

hold musen over bilde for å få opp bilde-nummer!

 

AVSTEMMINGEN VARER TIL TIRSDAG KLOKKEN 20.00 !

 

post-9815-1185138522_thumb.jpg

bilde 1

 

post-9815-1185138531_thumb.jpg

bilde 2

 

post-9815-1185138541_thumb.jpg

bilde 3

 

post-9815-1185138550_thumb.jpg

bilde 4

 

post-9815-1185138558_thumb.jpg

bilde 5

 

post-9815-1185138568_thumb.jpg

bilde 6

 

post-9815-1185138578_thumb.jpg

bilde 7

 

post-9815-1185138592_thumb.jpg

bilde 8

 

post-9815-1185138602_thumb.jpg

bilde 9

 

post-9815-1185138612_thumb.jpg

bilde 10

 

post-9815-1185138622_thumb.jpg

bilde 11

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du kan legge ved nummer, eller bildenavn attmed hvert bilde? Så vi ikke tuller med hvilke vi skal stemme på. Var litt uoversiktlig :)

 

Eller kjempemoro å se :D

9122287[/snapback]

 

Klarer jeg å legge til tekst mellom bildene når de er vedlegg? eller må jeg hente de fra en ekstern side da?

Lenke til kommentar

Ikkeno' problem å legge inn tekst mellom vedleggene, Lohelle - bare å skrive i vei...

 

Må si jeg er sykt imponert over et par av bidragene her. Utrolig morsomt å se hva folk har fått ut av dette! :thumbup:

 

Edit: Originalbilde finner man her: http://anew.smugmug.com/gallery/1691173#83065317 , men noe av grunnen til at jeg foreslo dette bildet for konkurransen var at jeg aldri ble helt fornøyd med det jeg selv fikk til. Jeg syns absolutt ikke man skal se på det som noen fasit! (faktisk syns jeg ikke man skal se på det i det hele tatt før man stemmer - legger det bare ut fordi det også er linket til fra "diskusjonstråden".)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Når jeg så igjennom bildene kunne jeg først ikke finne mitt bidrag, men så sjekket jeg mine sendte meldinger, og da ser jeg jo at bildet ser helt annerledes ut her enn det gjør i PS hos meg... Hvordan kan fargene bli så forskjellige? Jeg ser dem jo på samme skjerm...

9122779[/snapback]

 

Gikk over og dobbeltsjekket dette. Det ER korrekt bilde.

Lenke til kommentar

Joda jeg skjønner at det er det, men det ser bare helt annerledes ut i PS enn det gjør etter at det kom på web. Har sikkert å gjøre med at internett ikke kan vise like mange farger, men at det skulle være sååå store forskjeller har jeg aldri opplevd før. Jaja, spiller ingen stor rolle. Personlig synes jeg nå at originalen er best uansett. :)

Lenke til kommentar

Solnedgangsbilder har jo en sinnsyk publikumsapell - det har jo vist seg gang på gang i fotokonkurransen. Uansett tema, så kan man vinne med en solnedgang. ;)

 

Dette var jo ikke opprinnelig et bilde av en solnedgang. Da jeg i sin tid la ut bildet på bildekritikken, var tittelen "disig kveldslandskap" - det var fortsatt en halvtimes tid til solnedgang. Mye av grunnen til at jeg selv ikke ble fornøyd med min egen etterbehandling, er imidlertid at det var litt mer enn bare et hint av rosa i himmelen, og jeg følte at jeg ikke helt klarte å utnyte det i bildet mitt. Enkelte av bidragene har kommet ganske nær det jeg selv forsøkte å oppnå, andre har gått i det baret som gjorde at jeg selv ga opp å få bildet helt slik jeg ville.

 

Andre bidrag igjen har dratt det veldig langt i solnedgangsretning, og det syns jeg én eller to har fått til å fungere kjempebra. Spesiet ett av disse utmerker seg i mine øyne (men faller dessverre brutalt gjennom på et annet, vitalt punkt).

 

Jeg har rett og slett ikke klart å bestemme meg for hvem som skal få min stemme ennå - jeg har et par-tre kandidater på short-list.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg syns mange av bilde ble for kunstige, og gjennspeiler ikke det synet som fotografen så.

 

Jeg syns fargene man ser på himmelen bare trengs og forsterkes litt, ikke gjøre totalt ulikt slik det egentlig var.

 

Godt at mange har hevet seg med :thumbup:

 

 

Ikke sjokkerende at det er de 2 mest fucka bildene som ligger øverst i rangeringen :)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...