Gå til innhold

.:l-- ZEITGEIST --l:. (Værdt å ta en titt på)


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å oppdatere dette første inlegget de neste dagene for å fortelle litt om innholdet i filmen og hva det stilles spørsmål ved. Men nå er det sent og jeg skal på jobb i morra.

 

 

So without further adieu: ZEITGEIST

 

 

Enjoy.

 

 

Edit: Jeg synes det er trist at det ikke er mer oppmerksomhet på forumet rundt denne filmen. Før dere kommentere feil bør dere lese "Clarifications" på hjemmesiden.

Endret av okristian1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vært diskutert bl.a her og her.

 

Noen aspekter ved filmen er plausible andre slår meg som spekulative og ren fiksjon, men det er noen poenger der som helt klart er relavante.

 

For en dose meget nyttig info av mange slag anbefaler jeg en titt på det som ble sagt under TED.

 

Shermer, Dennet og Dawkins er kanskje mest direkte relevante til denne delen av forumet, men de andre er vel verdt en kikk de også.

Lenke til kommentar

Problemet med slike konspirasjonsteorier er at det altid vil være to motstridende parter. Man har den anklagede og den som laget konspirasjonsteorien. De slenger argumenter og fakta mot hverandre hver dag.

 

Det spørsmålet jeg stiller meg er: "Hvem har noe å tjene på det?"

 

Den anklagede har sitt motiv i det at han gjerne vil beholde eller styrke sin stilling. Anklagerens motiv vil altid være mer uklart. Men jeg velger å tro på det produsenten av Zeitgeist sier i "statement" på siden jeg linker til i første post.

Thank you for your interest in Zeitgeist.

Zeitgeist was created as a not for profit expression to inspire people to start looking at the world

from a more critical perspective and to understand that very often things are not what the

population at large think they are. The information in Zeitgeist was established over a year long period

of research and the current Source page on this site lists the sources used / referenced.

Soon, an interactive transcript will be online with detailed footnotes and links.

 

It's important to point out that there is a tendency to simply disbelieve things that are

counter to our understanding, without the necessary research performed.

For example, some information contained in Part 1 and Part 3, specifically, is not obtained

by simple keyword searches on the Internet. You have to dig deeper. For instance,

very often people who look up "Horus" or "The Federal Reserve" on the Internet

draw their conclusions from very general or biased sources. Online encyclopedias or text book

Encyclopedias often do not contain the information contained in Zeitgeist. However, if one takes

the time to read the sources provided, they will find that what is being presented is

based on documented evidence. Any corrections, clarifications & further points regarding the film

are found on the Clarifications page.

 

That being said, it is my hope that people will not take what is said

in the film as the truth, but find out for themselves, for truth is not told, it is realized.

 

Thank you

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...