Gå til innhold

"GO" stepping, Q6600


Anbefalte innlegg

Ja jeg hadde nesten bestemt meg for å kjøpe Q6600 prosessoren, også hører jeg om denne go stepping eller hva den ble kalt, og at denne ikke er i butikken enda. Hva er det egentlig, og hvor stor forskjell kommer det til å utgjøre? Og ikke minst hvordan vet jeg om en prosessor har det eller ikke, på de netshopene jeg så på fant jeg ikke noe.

 

Beklager hvis jeg var litt uklar, men vet ikke helt hva dette dreier seg om.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men det eneste jeg har fått ut i fra trådene her er at den har lavere effektforbruk og "bedre klokking" noe som kan bety at den er bedre til å overklokkes eller at den er klokket høyere...?

 

Og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg vet om prosessorene har det eller ikke, hvor i spesifikasjonene står det?

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Takk, men det eneste jeg har fått ut i fra trådene her er at den har lavere effektforbruk og "bedre klokking" noe som kan bety at den er bedre til å overklokkes eller at den er klokket høyere...?

 

Og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg vet om prosessorene har det eller ikke, hvor i spesifikasjonene står det?

9121860[/snapback]

 

Etterhvert som fabrikanten forbedrer produksjonsprosessen deles CPU'ene i forskjellige sub-kategorier eller "steppings", for å skille dem fra eldre CPU'er. G0 steppingen har visst 10-15W lavere TDP (Thermal Design Power), hvilket betyr at den avgir 10-15W mindre varme. Den er ellers lik B3 steppingen når det gjelder klokkefrekvens, men på grunn av at den avgir mindre varme kan man sannsynligvis overklokke den litt mer enn B3 steppingen.

 

Det er desverre få nettbutikker som angir hvilken stepping prosessoren har, så det lønner seg nok å vente litt hvis du vil være sikker på å få en med G0 stepping.

Lenke til kommentar
De som produseres fra nå av skal være G0.

 

Stepping burde absolutt blitt nevnt hos nettbutikkene når det er snakk om såpass klare forandringer.

9122301[/snapback]

 

jeg kommer til å ringe inn først i morgen tildelig å spør om hva slags stepping dem vill ha. Er dette noe som er mulig får dem å svare på, eller vill jeg bli mødt med dem vet ikke helt

Lenke til kommentar

Varenummeret skal være det samme på de to steppingene, men det var noe annet som skilte dem, noen som husker det? 4-5 bokstaver, SACR elns? Hjelp meg litt med tankegangen her :p

 

Mener "Endre" eller "Theo.." nevnte noe om det før i dag.

 

EDIT: Se min neste post!

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

TAS: Alle versjonene har samme varenummer! Men under ser du hva som skal være forskjellen:

 

Specification number: SLACR = G0

Specification number: SL9UM = B3

 

Og dette nummeret står vel i såfall utenpå esken?? Noen som kan bekrefte/avkrefte det??

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
TAS: Alle versjonene har samme varenummer! Men under ser du hva som skal være forskjellen:

 

Specification number: SLACR = G0

Specification number: SL9UM = B3

 

Og dette nummeret står vel i såfall utenpå esken?? Noen som kan bekrefte/avkrefte det??

9122495[/snapback]

 

Ok,postet rett etter du skrev det.Da får vi lete videre.

Lenke til kommentar
TAS: Alle versjonene har samme varenummer! Men under ser du hva som skal være forskjellen:

 

Specification number: SLACR = G0

Specification number: SL9UM = B3

 

Og dette nummeret står vel i såfall utenpå esken?? Noen som kan bekrefte/avkrefte det??

9122495[/snapback]

 

Her er oversikten!

http://processorfinder.intel.com/List.aspx...sSpec=&OrdCode=

 

Som man kan se er B3 = SL9UM og G0=SLACR

 

Det står samme kode på Boksen , men forskjellig på selve prosessoren.

 

Du kan se her. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=150381

er en E6850, men står ingenting på boksen, men du kan ana på selve prosessoren. Siden Box code er lik for B3 og G0 må man nok titte i boksen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...