Gå til innhold

Rengjøring av PS3 (evighetsprosjekt)


mghogli

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk! Jeg slo til på siste PS3 tilbud fra Elkjøp, og fikk den i posten nå på Lørdag.

Har fått kost meg endel med Motorstorm (de to siste ble det dessverre restlevering på), men det som er saken, er at jeg er enslig, mann, og bruker sikkert usunt mye av tiden min på spill og annet tull..

Derfor virker det som om hybelkaninene i leiligheta mi har fått en ny venn.. PS3!

 

Så hva i svarte skal jeg vaske den med? Prøvde en vanlig microfiberklut, og da ble både jeg og PS3'en så statisk at jeg torte ikke slå den på..

Finnes det ikke noe jeg kan bruke slik at den kanskje blir litt ANTI-statisk?

 

Håper jeg ikke babler for mye, men er fremdeles i litt lykketåke :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker en klut som fulgte med Samsung HDTV'en, rengjør ca 2 ganger i uka

Så blank så PS3 er :love:

9122242[/snapback]

 

Bruker kluten fra samsunen min jeg å :D Men har bare giddet og tørke av den en gang :blush:

9123267[/snapback]

 

Hey har samma utstyr :thumbup: top stuff.. Har enda ikke tørka med kluten som fulgte med.. Tar du å bløter kluten med litt vann og så vasker du skjermen, eller bare kluten...

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar
Bruker en klut som fulgte med Samsung HDTV'en, rengjør ca 2 ganger i uka

Så blank så PS3 er :love:

9122242[/snapback]

 

Bruker kluten fra samsunen min jeg å :D Men har bare giddet og tørke av den en gang :blush:

9123267[/snapback]

 

Hey har samma utstyr :thumbup: top stuff.. Har enda ikke tørka med kluten som fulgte med.. Tar du å bløter kluten med litt vann og så vasker du skjermen, eller bare kluten...

9124036[/snapback]

 

Har ikke vasket skjermen enda. Men tror ikke du burde bruke klut med vann på på selve skjermen

Lenke til kommentar

I teorien, kan man fint bruke microfiber til å tørke ps3 og flatskjerm tv, men husk dette: Det finnes forskjellige typer microfiber!

Noen typer, feks ment for kjøkkenbruk, kan ikkeholde skarpe fibre som kan skrape belegg på tv, ps3.

Bruk derfor en som er ment for ømfintlige overflater. En brilleklut fra optiker, er kanskje det mest skånsomme.

Jeg fikk forøvrig et bra tips fra en selger. Man kan bruke riktige fiberkluter eller mykt papir, fuktet med vann på flaskjermer, men med forsiktighet.

Er man uheldig, kan man får vann ned i sprekken, nederst på skjermen. Dette kan trekke seg opp, bak frontglasset på tv'en og føkke skjermen din for godt.

Husk derfor å ikke spraye skjermen så det renner nedover eller brukt så mye vann at det renner.

Noen lcd renseprodukter, har garanti for at de ikke renner ved spraying på tvskjermen.

Viktigste er å bruke fornuft altså.

Lenke til kommentar
I teorien, kan man fint bruke microfiber til å tørke ps3 og flatskjerm tv, men husk dette: Det finnes forskjellige typer microfiber!

Noen typer, feks ment for kjøkkenbruk, kan ikkeholde skarpe fibre som kan skrape belegg på tv, ps3.

Bruk derfor en som er ment for ømfintlige overflater. En brilleklut fra optiker, er kanskje det mest skånsomme.

Jeg fikk forøvrig et bra tips fra en selger. Man kan bruke riktige fiberkluter eller mykt papir, fuktet med vann på flaskjermer, men med forsiktighet.

Er man uheldig, kan man får vann ned i sprekken, nederst på skjermen. Dette kan trekke seg opp, bak frontglasset på tv'en og føkke skjermen din for godt.

Husk derfor å ikke spraye skjermen så det renner nedover eller brukt så mye vann at det renner.

Noen lcd renseprodukter, har garanti for at de ikke renner ved spraying på tvskjermen.

Viktigste er å bruke fornuft altså.

9124981[/snapback]

 

Dette er fine tips å få da jeg enda ikke har skaffet meg LCD-TV. Tenkte jeg skulle vente til det kommer med innbygde dekodere som støtter bakkenettet, men spørs om jeg klarer å vente så lenge. Føler at jeg sårer PS3 ved å bruke komposittkabel :blush:

Uansett: Takk for tipsene angående spraying og sånt.. Skal ta det til etteretning

Lenke til kommentar
Bruker en klut som fulgte med Samsung HDTV'en, rengjør ca 2 ganger i uka

Så blank så PS3 er :love:

9122242[/snapback]

 

Bruker kluten fra samsunen min jeg å :D Men har bare giddet og tørke av den en gang :blush:

9123267[/snapback]

 

Hey har samma utstyr :thumbup: top stuff.. Har enda ikke tørka med kluten som fulgte med.. Tar du å bløter kluten med litt vann og så vasker du skjermen, eller bare kluten...

9124036[/snapback]

 

Bare tørker av uten noe vann eller middel på både PS3 og HDTVen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...