Gå til innhold

band som er best live!


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg skulle til å si Chimaira, men så slo det meg at de kanskje ikke er så utrolig bra live selv om jeg ser på dem som ett av yndlingsbandene mine. :p

 

Uansett..

 

Vel, etter Metallica må jeg si at jeg stod igjen med ett ord: Gjennomført!

Lenke til kommentar
Jeg skulle til å si Chimaira, men så slo det meg at de kanskje ikke er så utrolig bra live selv om jeg ser på dem som ett av yndlingsbandene mine. :p

9124168[/snapback]

Så du Chimaira på Hovefestivalen? Jeg gjorde, hadde aldri hørt noe på dem før, men ble utrolig imponert. Hilste på dem i bandinnsjekken og, haha. xD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Så du Chimaira på Hovefestivalen? Jeg gjorde, hadde aldri hørt noe på dem før, men ble utrolig imponert. Hilste på dem i bandinnsjekken og, haha. xD

9127351[/snapback]

 

Ja, det gjorde jeg. Det var i hovedsak derfor jeg bestilte billett. :]

What?! :O

 

Nå ble jeg misunnelig, selv om jeg fikk plekter.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Så du Chimaira på Hovefestivalen? Jeg gjorde, hadde aldri hørt noe på dem før, men ble utrolig imponert. Hilste på dem i bandinnsjekken og, haha. xD

9127351[/snapback]

 

Ja, det gjorde jeg. Det var i hovedsak derfor jeg bestilte billett. :]

What?! :O

 

Nå ble jeg misunnelig, selv om jeg fikk plekter.

9127380[/snapback]

 

drit bra konsert, men første låta var veldig utight! men når trommisen fikk varmaopp litt ble det saker!

 

Gojira var også sinnsykt bra live... Lamb Of God gjorde ikke sitt beste, var litt små utight de osså et sted ihverfall, men so what, det var morro!

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

The Who!

 

Må nesten be dere søke på Youtube etter klipp hvis dere ikke tror på meg når jeg sier de har en kontroll av publikum ingen andre får til.

 

Gitaristen var oppfinner av blant annet "vindmølle" bevegelsen og ødelegging av instrumenter, Sangeren slang mikrofonen rundt i 5 meter ledning, bassisten stod stille uansett hva som skjedde og trommisen var klin gæren.

 

Deres kanskje beste sang, energisk opptreden

Spøker, bass-solo og eksplosjon(!)

Lenke til kommentar

Ingen her som var på Eagles of Death Metal konserten da? Man trenger ikke ødelegge instrumenter for å være et godt live band. Det skal heller ikke være nødvendig å ha hørt noen av sangene. Selvtillit og "x-faktor" er vel så viktig som å ha en eller annen hit fra 80-tallet. Jeg kan jo prøve å rangere mine topp 5(her er alle likestillt):

 

Eagles of Death Metal - Rockefeller

Muse - Rockefeller 19ettelleranna. Tror det var første gang i Norge

Metallica - Spektrum - 1997??

Amira - Sommerfest - 2007

Basment Jaxx - Roskilde - 2005??

 

Oiii... Det ble vanskligere en antatt. Det ble de 5 første bra konsertene jeg kom på. uansett så har jeg sett både Muse og Metallice 5-6 ganger og vil anbefale de på det varmeste.

Lenke til kommentar

Jeg var så heldig at jeg fikk med meg alle dagene på Hove jeg :D

Og i løpet av hele festivalen var det vel omtrent bare Slayer som skuffet meg.Var en giddalaus konsert, hadde forventa mer liv i regnet.

 

Den kanskje beste konserten på hele festivalen var etter min mening Hatebreed konserten torsdag kveld.

Hadde aldri hørt noe fra Hatebreed før, og ette konserten stod jeg med en god følelse i kroppen oppi skråninga.

Har hørt litt på Hatebreed nå i ettertid, og jeg må si at det ikke er samme opplevelsen, selv om jeg har funnet mange fengende sanger jeg ikke hadde funnet ellers.

 

Når du hører band live først blir det fort litt som å hoppe etter Wirkola for CDen.

Merka det samme med Billy Talent og Incubus.

De fleste band og artisteer er bedre live syntes jeg, men bare dersom du er på konserten selv.

Å se på TV eller DVD blir litt kjedelig, selv med lyd som gjør at det rister i veggene.

Lenke til kommentar

Iron Maiden - geniale pà scena. Bruce hopper rundt og synger, Jannick paelmer gitaren höyt i vaeret, Nicko bare sitter og gliser over hele trynet mens han spiller pà batteriet. Ogsà altid kult nàr Eddie kommer ut pà scena.

 

In Flames - Anders Fridèn synger bedre enn ingen annen, til og med live. Ogsà deres evne til à fà alle publikum til à hoppe.

 

Rammstein - Rykter sier at de bruker ca. 1.000.000 kr. i pyroeffekter hver eneste konsert. Kan ikke bekrefte dette (spör bruker uberkvaal om dette) men effektene er ville uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...