Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slo seg av. Vil ikke på igjen.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Har fått et problem med min data, som jeg håper noen kloke hoder her kan hjelpe meg med.

 

Satt å surfet da maskinen plutselig resatte seg. Når jeg så prøver å starte den, kommer ingenting på skjermen. Men viften på skjermkortet går tydeligvis på full effekt. Det gjorde den ikke før. Virker som alt starter. Vifter går rundt osv. Fikk en kamerat til å prøve nytt skjermkort, men med samme resultat. Har også lest i manual til hovedkort og resatt cmos, eller hva det heter, uten resultat.

 

Jeg har Asus P5W DH deluxe, 2gb ram, en c2d 6600, og et 8800gts. Maskinen er bare rundt 3 mnd gammel. Hva kan være feil?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om det fungerer, men prøv å sett skjermkortet i den andre skjermkortporten. Det går an det, du trenger ikke å ha SLi for å bruke den. Selv bruker jeg Skjermkortet i den andre Skjermkort slotten på mitt ASUS Socket 939 Hovedkort pga at det blir ikke plass hvis jeg setter det i den øverste porten.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar :)

 

Har ikke vært noe lyn her. Prøvde å sette begge skjermkortene i den andre porten. Samme problem, desverre. Har søkt om retur på hovedkortet. Må jo nesten være noe med hovedkortet da ingen skjermkort virker på det lengre?

Lenke til kommentar
Hei og takk for svar :)

 

Har ikke vært noe lyn her. Prøvde å sette begge skjermkortene i den andre porten. Samme problem, desverre. Har søkt om retur på hovedkortet. Må jo nesten være noe med hovedkortet da ingen skjermkort virker på det lengre?

9117046[/snapback]

Det kan se ut som det er ett defekthovedkort du sitter med der ja, har foresten samme problemet selv;) Og det er ikke første gangen;)

Lenke til kommentar

Når jeg tok ut hovedkortet, prøvde jeg å sette i et annet hovedkort. Nå viser det seg at den samme feilen er der også :(

 

Vifta på grafikkortet spinner opp(veldig fort), men ingen bilde på skjerm.

 

Kan det være selve CPU som er gåen?

 

Mvh MaJkiN

Endret av MaJkiN
Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme igår! Maskinen fungerte fint....Kjørte en test på 3Dmark06 med bra resultat. Etter en stund ble stoppet hele greia og får ikke start på den igjen. Kjøpte nytt hovedkort idag men samme resultat.

Kan det virkelig være CPU som har tatt kvelden. Skal vel litt til før den konker? Har vannkjøling på CPU og GPU!

 

Har nesten samme oppsett som trådstarter men som sagt vannkjøling.

 

Majestic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...