Gå til innhold

Oppstart av OS via Minnebrikke?


Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Tenkte på en ting. Går det ann å starte opp Windows via en minnebrikke? Eller noe lignende, bare ikke en vanlig harddisk. Tenkte på å bruke det på en evnt. HTPC, og ha harddiskene i en server rundt 3 meter unna i en tlf.benk. :)

 

Så, går det, eller kan jeg fikse det på en annen måte, så jeg slipper disker i HTPC'n?

 

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Har selv kjøpt et cf med doble cf porter og tilkobling til ide. lurer litt på om hastigheten på korter har noe å si eller om alle kort er like kjapp.

er vel bare søke og acess hastigheten som er kjappere en en vanlig hdd. lese og skrive hastighet er nok endel tregere.

Har ikke selv prøvd dette er bare hva jeg tror

Lenke til kommentar
Heisann

 

Har selv kjøpt et cf med doble cf porter og tilkobling til ide. lurer litt på om hastigheten på korter har noe å si eller om alle kort er like kjapp.

er vel bare søke og acess hastigheten som er kjappere en en vanlig hdd. lese og skrive hastighet er nok endel tregere.

Har ikke selv prøvd dette er bare hva jeg tror

9144731[/snapback]

Hastigheten har nok utvilsomt noe å si når det kommer til filkopiering etc., men om det har mye å si for lasting av windows tviler jeg litt på.

Er man nøtt til å instrallere windows på en ide-disk får så å clone partisjonen over til cf-brikka? Eller er det noe annet man må gjøre?

Skulle ikke tro det, det er bare en overgang og kortet burde registreres som en helt vanlig ide harddisk.

Lenke til kommentar
Er man nøtt til å instrallere windows på en ide-disk får så å clone partisjonen over til cf-brikka? Eller er det noe annet man må gjøre?

Skulle ikke tro det' date=' det er bare en overgang og kortet burde registreres som en helt vanlig ide harddisk.

[right']9149368[/snapback][/right]

 

Hos meg kommer ikke cf-brikka opp som en mulig partisjon i windows-installasjonen, selv etter at jeg har partisjonert den. Jeg finner brikka i biosen. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...