Gå til innhold

Studiekontrakt Forkurs, Ingeniør NITH ?


relsafus

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kom ikke inn på Høyskolen i oslo pga. av manglende studiekompetanse og lurer på å søke tilsvarende på NITH. Dette gir heller ingen generell studiekompetanse, men en vei videre mht. IT utdannelse. Det jeg lurer på er kontrakten som finnes her:

 

http://www.nith.no/meny/soeknadsskjema/soe...ema_for_forkurs

 

Jeg har veldig lyst til å søke, men er litt betenkt med slike formaliteter.

 

Farlig ?

 

/L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er problemet?

9111388[/snapback]

 

Er NITH et OK valg (noen som har studert der ) ?

 

/L

9112110[/snapback]

Studerer der selv og synst det er en ganske så grei skole ja. Hadde nok ikke gått der ellers. ;)

 

Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. :)

Lenke til kommentar
Hva er problemet?

9111388[/snapback]

 

Er NITH et OK valg (noen som har studert der ) ?

 

/L

9112110[/snapback]

Studerer der selv og synst det er en ganske så grei skole ja. Hadde nok ikke gått der ellers. ;)

 

Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. :)

9126215[/snapback]

 

OK, Takk for svar. Jeg venter på tilbakemelding fra Opptak. Pleier det å ta lang tid (sendte søknad på Lørdag)

 

/L

Lenke til kommentar
Jeg har meldt meg på hos NITH, fikk svar i løpet av et par dager. Er vel ingen stor risiko forbundet, om du slutter før 31. august slipper du å betale studieavgift. Det eneste du taper da er de 1700kr det kosta å melde seg på :)

9159587[/snapback]

 

Fikk svar at opptak var OK og starter opp 13 August, så da blir vi medstudenter da ;)

 

/L

Lenke til kommentar
Forkurs gir deg muligheten til å studere på ingeniørstudiene ved UIO/HIO og andre steder i landet. Men jeg vil tro at det er litt tungt med tanke på at du skal gjennom ganske mye det ene året. Dog hvis du har hatt flere fag før er det jo ganske greit siden du da slipper å ta alle fagene. :)

9126215[/snapback]

 

Faktisk ikke UiO. Du kommer inn på alle Høyskolene i norge med forkurs under en 20% kvote. Når kvoten er fyllt opp, samt noen unntaksskoler som godtar forkurs som inntaksgrunnlag, så kommer du på lik linje med alle andre søkere. NTNU er feks en slik skole. Har desverre ikke alle skolene som har godtatt dette i hodet.

Vet bare at UiO og UiB ikke er to av dem. Skal du inn på disse må du ta noen norsk eksamener og muligens historie eksamener, før du får "godkjent" generel studiekompetanse, i tillegg til bestått forkurs.

 

Tro det eller ei, så innvikla kan det faktisk bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...