Gå til innhold

Islam, rasisme og diskriminering.


Anbefalte innlegg

Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen.

9099183[/snapback]

De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger.

9099323[/snapback]

 

Men du misforstår poenget. Poenget er ikke at folk slår kona si, men at det står i en bok som de lever etter.

9099348[/snapback]

 

Boken er mistolket.

 

Menn utnytter islamske verdier.

Må jo skjønne det da!

Endret av Savage-Garden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter dette! :thumbup:

 

Man slår ikke kjerringa fordi man vil, det er nok av sjalusi eller frustrasjon.

 

Det er mange som misforstår Koranen, også muslimer.

 

Alt jeg kan si at tolkningen i Koranen, men jeg tror at meningen er at: hvis kvinne utsetter seg selv for fare og nekter å bli reddet da har man lov til å henne vekk med makt.

9099376[/snapback]

Så kvinner har ikke vett nok til å løse situasjoner selv og må da behandles med makt? Syns ikke det var noe forbedring.

Lenke til kommentar

savage-garden, det er grenser for hvor langt vekk du kan tolke de versene, det står ganske klart at kvinner er menns eiendom og man har rett til å slå dem.

 

Mattenerd, i en setning sier du at det er altfor mye generalisering overfor muslimer. I neste setning henviser du til en video som du ikke har peiling på hvordan ble laget, de kunne f.eks ha spurt 1000 stykker og plukket ut de 10 dummeste, og generaliserer å sier at "de amerikanerne" er så dumme. Det er typisk folk som ikke skjønner at generalisering virker begge veier.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen.

9099183[/snapback]

De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger.

9099323[/snapback]

 

Men du misforstår poenget. Poenget er ikke at folk slår kona si, men at det står i en bok som de lever etter.

9099348[/snapback]

Så muslimske menn "kan ikke" slå kvinner (helt uavhengig av koranen) hvis de føler frustrasjon, sinne, eller sjalusi, det er det bare norske menn som "kan"?

Lenke til kommentar
Forskjellen er at mens det i vår kultur ikke er akseptert å slå kvinner, selv om det finnes folk som gjør det, er det akseptert i islam, nettopp fordi det står i koranen.

9099183[/snapback]

De fleste menn, både norske og muslimer, som utøver vold gjør det nok av sjalusi eller frustrasjon, og ikke fordi det står i Bibelen eller Koranen. Hvis du er uenig, så forklar hva som får norske menn til å tukte kjerring og unger.

9099323[/snapback]

 

Men du misforstår poenget. Poenget er ikke at folk slår kona si, men at det står i en bok som de lever etter.

9099348[/snapback]

Så muslimske menn "kan ikke" slå kvinner (helt uavhengig av koranen) hvis de føler frustrasjon, sinne, eller sjalusi, det er det bare norske menn som "kan"?

9099520[/snapback]

Igjen misforstår du. Så klart de kan det. Men jeg snakker ikke om folk som slår kona si, men at religionen islam sier at det er greit.

Lenke til kommentar
Igjen misforstår du. Så klart de kan det. Men jeg snakker ikke om folk som slår kona si, men at religionen islam sier at det er greit.

9099547[/snapback]

Både Koranen, Bibelen, og Talmud, inneholder mye rart. Men verken "Ahmed fra Grûnerløkka" eller "du og jeg" skal vel måtte stå til ansvar for inneholdet i bøker som ble skrevet for 2000 år siden?

Lenke til kommentar
Både Koranen, Bibelen, og Talmud, inneholder mye rart.

9099763[/snapback]

Det er jeg klar over, jeg er imot religioner generelt.

Men verken "Ahmed fra Grûnerløkka" eller "du og jeg" skal vel måtte stå til ansvar for inneholdet i bøker som ble skrevet for 2000 år siden?

Det har jeg aldri sagt og jeg har prøvd å poengtere det ørten ganger nå.

 

edit: leif

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Tja, jeg har det vel fra de versene i koranen som sier at alle ikke-muslimer skal drepes bl.a. Eller at fedre og brødre dreper døtterne/søsterne sine når de gifter seg med en som ikke er muslim. Eller at det ser ut som om overalt hvor det samles en viss mengde muslimer bygger det seg opp et ekstremt hat mot alle som ikke er muslimer.

 

For meg virker det som om det er et eller annet med religionen som maner fram det verste i folk og kilden er koranen.

9097633[/snapback]

 

grunnen til at døtterne/søsterne er fordi de kan gå vekk fra religionen.

Islam mål er at alle skal bli muslimer. Det kunne skje, men dagens muslimer har ødelagt den muligheten!

9097668[/snapback]

 

Så du mener det er greit at de dreper døttrene sine hvis de gifter seg med noen i fra en annen religion, bare fordi de kan gå vekk i fra islam!? Da er du en syking.

Lenke til kommentar
*  Shakir 4:34 - "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

 

    *  Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them"

 

Her er noen koselig vers fra koranen som viser at islam ikke er den geniale ideologien savage-garden hevder den er.

 

hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?

9098979[/snapback]

 

Jeg skal finne et fornuftig svar på dette. Det kan ta litt tid, men er du sikker på at versene er fra Koranen?

Er litt skeptisk der!

Det er sura i koranen og ikke Pickthal eller Shakir.

9099072[/snapback]

 

Jeg laget en tråd for en stund siden om noen av "drep ateister"- versene jeg fant i koranen for en stund siden. Samtidig fant jeg masse vers som støtter pedofili, konemisshandling og drap av muslimer som forlater religionen sin.

 

Så..Enten er samtlige internett-koraner feil, eller så er islam i seg selv en voldelig religion.

 

Riktignok praktiserer mindre enn en tusenedel av muslimer disse versene, men de som gjør det har full støtte i fra koranen.

 

Angående feiltolkninger så er det ikke 2-3, men flere 100 vers som sier at ateister skal drepes, pluss det andre jeg nevnte.

 

EDIT: Bare for å være pirkete så står det også at homofile skal drepes. I GT står det bare at homofili er en styggedom.

Endret av Kasparov
Lenke til kommentar
Bare for å være pirkete så står det også at homofile skal drepes. I GT står det bare at homofili er en styggedom.

9108713[/snapback]

Beklager, men det står nok litt mer enn det. Fra 3 Mos 20,13:

 

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

9109713[/snapback]

 

I følge de kristne selv, så kan den som er uten synd kaste den første steinen. Og bra er det. Bibelen er ille den og, men koranen er litt verre.

Lenke til kommentar
I følge de kristne selv, så kan den som er uten synd kaste den første steinen. Og bra er det. Bibelen er ille den og, men koranen er litt verre.

9111256[/snapback]

Tull og tøys.

 

Dagens tolkning av Kristendommen er som oftest mer moderat en de tolkninger man hører om Islam. Men rent i teksten er Islam på mange måter mye mer liberal enn Kristendommen. Husk at når Jesus sier at "Ikke en prikk i loven skal forandres" referer han til Moseloven. Det er først i senere tid at man har tolket det som å refere til de ti bud. Noe det ikke finnes noen grunn til å tro.

 

Islam er strengere i sin form, men mer liberal i sitt budskap. Kristendommen er latterlig løs i sin form, men mer konservativ i sitt budskap.

 

Sitatet om "Den som er uten synd" kan like gjerne tolkes som at dødstraff skal håndteres av staten og kirken, som begge er uten synd.

Lenke til kommentar
*  Shakir 4:34 - "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

 

    *  Pickthal 4:89 - "They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them"

 

Her er noen koselig vers fra koranen som viser at islam ikke er den geniale ideologien savage-garden hevder den er.

 

hotbox, det vil alltid være noen som utøver vold og dreper i alle samfunn, men igjen, hvor er poenget i forhold til islam?

9098979[/snapback]

 

 

Disse versene er feil!

 

Jeg har snakket med en som kan mye om dette og han sier at man har kun lov til å slå konen på strenge betingelser. De betingelsene er ganske alvorlig og er ikke vanlige i hverdagslivet. Det med at man har lov til å drepe konen, er feil.

 

Siden Gud har skapt alle mennesker så er ikke islam noe rasisitisk. De behandler alle mennesker lik. Det er bare noen personer som tror de er høyere verd enn andre, f.eks arabere.

 

Arabere ser ikke på andre muslimer som mennesker. F.eks en muslim fra Pakistan har ikke lov til kjøpe eiendom i Saudi Arabia. Arabere tror de er mer verd enn andre og dette har ingenting med islam å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvordan er versene feil? Fins de ikke i koranen eller er de ikke korrekt gjengitt? Jeg mistenker at de versene kommer fra en engelskspråkelig koran og er derfor oversatt så korrekt som det lar seg gjøre. Det er uansett ikke en hemmelighet at det er mange vers i koranen som snakker nedlatene om ikke-troende.

 

Alle religioner som hevder at ikke-troende skal drepes og kommer til helvete og har som mål at alle skal følge dems religion er rasistiske, noe islam gjør i stor grad.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Hvordan er versene feil? Fins de ikke i koranen eller er de ikke korrekt gjengitt? Jeg mistenker at de versene kommer fra en engelskspråkelig koran og er derfor oversatt så korrekt som det lar seg gjøre. Det er uansett ikke en hemmelighet at det er mange vers i koranen som snakker nedlatene om ikke-troende.

 

Alle religioner som hevder at ikke-troende skal drepes og kommer til helvete og har som mål at alle skal følge dems religion er rasistiske, noe islam gjør i stor grad.

9120883[/snapback]

 

En ting jeg har hørt er at bare muslimer kommer til himmelen. Det er sikkert noen som har forandret på de versene for få Islam i dårlig lys.

Lenke til kommentar
Det er ikke bra å bli tent på en dame, untatt sin egen kone.

9121644[/snapback]

 

Slike påstander trenger gode begrunnelser. Har du en?

9121778[/snapback]

 

Man kan naugthy thoughts om damen. Det er ikke bra ifølge islam. Dette kan også føre til sex. Med burka så unngår vi dette. Man må bare ha et sånt forhold med sin kone og ingen andre.

 

Det dere gjør her i landet er egentlig galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...