Gå til innhold

Islam, rasisme og diskriminering.


Anbefalte innlegg

De tingene du nevner har ikke noe med kristendom å gjøre, og så vidt jeg vet så er det ingen som påstår det heller.
Og det du nevner om Islam stemmer ikke i det hele tatt, bare fordi du har noen linker som er imot islam, betyr ikke at det er sant ;)
Du sprer propagandaløgner på et offentlig forum.
Slike beskyldninger bør du være forsiktig med, fordi de kan slå ganske hardt tilbake på deg selv.

Flere ganger du har beskyldt meg og andre for propoganda løgn, hvorfor skal man ta hensyn til deg?

Man kan jo lure på hviket motiv du har for å forsvare islam ved å slenge ut grunnløse besyldninger slik du prøver på her.

Men jeg forstår at det er liten vits å diskutere med deg heretter, og jeg oppfatter deg som høyst useriøs, ikke minst pga. ditt desperate forsøk på å stoppe kritikk av islam.

Tenker før du snakker?Hvilke motiv har du i å beskytte kristendom, med grunnløse beskyldninger om islam?

Hvorfor skal jeg/vi diskutere med deg da, når du selv prøver desperate forsøk på stoppe ALL kritikk til kristendom?

Ja Ballezar? ser du disse spm`ene?Eller skal du bare hoppe over dette også?

 

 

Hvis det jeg sier om islam er galt, så betyr det at koranen er feil, og at ingen muslimer følger den. Videre er alle islams skrifter feil.

Og de ugjerningene muslimer står for rundt om i verden, de skjer ikke i virkeligheten, det er bare noe vi tror.

 

Folkemordet i sudan skjer ikke. Forfølgelse av kristne og andre minoriteter i muslimske land, skjer ikke osv. Alt dette er bare noe vi innbiller oss fordi vi er som "små barn" og har for stor fantasi, samt at vi har et helt "grunnløst" hat mot den "fredelige religionen islam. Det er vel omtrent slik muslimer ønsker å fremstille det, ikke sant ?

 

http://www.thereligionofpeace.com/

 

Jeg prøver ikke "desperat å forsvare kristendom" for det trengs ikke. Alle kan tro hva de vil, eller si hva de vil om kristendom. Vår oppgave er ikke å "forsvare" kristendom mot noen, det gjør Gud selv, om og hvis det blir nødvendig.

Men det er riktig at jeg har prøvd å opplyse enkelte om hva kristendom er, og hva det handler om. Slik jeg nå også prøver å opplyse om sannheten om islam.

 

 

Hvis det hadde vært tilfelle at islam var en fredelig religion som buddhismen feks. Så ville jeg ikke kritisert islam, slik jeg nå ikke kritiserer buddhismen.

 

Men islam er ingen fredelig religion, den er agressiv, voldelig og hatefull mot ikke-muslimer, og ganske rasistisk og diskriminerende i sin oppbygning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men krititkken må være basert på virkelighet. Det er ikke månegudløgnen. Og din kilde er ikke troverdig.

 

 

Hva slags grunnlag har da du for å påstå at det er løgn ?

 

Vel, det er jo bare å konstatere at du mener at websiden ikke er troverdig, funn gjort ved arkeologiske utgravninger er ikke troverdige.

De andre kildene som det vises til på siden er ikke troverdige. Og heller ikke historien og islams skrifter er troverdig.

 

Det er bare du, og dine løse og ikke-dokumenterte påstander som er troverdig. Samt ethvert ord som utgår fra islamsk råd.

Lenke til kommentar
Men krititkken må være basert på virkelighet. Det er ikke månegudløgnen. Og din kilde er ikke troverdig.

 

 

Hva slags grunnlag har da du for å påstå at det er løgn ?

 

Vel, det er jo bare å konstatere at du mener at websiden ikke er troverdig, funn gjort ved arkeologiske utgravninger er ikke troverdige.

De andre kildene som det vises til på siden er ikke troverdige. Og heller ikke historien og islams skrifter er troverdig.

 

Det er bare du, og dine løse og ikke-dokumenterte påstander som er troverdig. Samt ethvert ord som utgår fra islamsk råd.

 

Du vet at det du sier nå går i baksmell?

Lenke til kommentar
Jeg prøver ikke "desperat å forsvare kristendom" for det trengs ikke. Alle kan tro hva de vil, eller si hva de vil om kristendom. Vår oppgave er ikke å "forsvare" kristendom mot noen, det gjør Gud selv, om og hvis det blir nødvendig.

Men det er riktig at jeg har prøvd å opplyse enkelte om hva kristendom er, og hva det handler om. Slik jeg nå også prøver å opplyse om sannheten om islam.

Hvorfor skal vi tro på dine ord om kristendommen fremfor hva paven sier? Kjenner du kristendommen bedre enn ham? Kjenner du kristendommen bedre enn noen som har studert bibelen hele livet og kan alt utenatt? Du er ingen autoritet på området desverre, jeg har snakket med mange "kristne" idag som sitter med sin versjon, uavhengig av hva alle andre tror. Du er en av mange millioner kristne mennesker idag som mener de selv alene sitter med den o så store fasitt.

 

Beklager, dine ord er gift og dine kilder er propaganda, du har en agenda bak alt og arrogansen din vekker kun kvalme.

Lenke til kommentar
Jeg prøver ikke "desperat å forsvare kristendom" for det trengs ikke. Alle kan tro hva de vil, eller si hva de vil om kristendom. Vår oppgave er ikke å "forsvare" kristendom mot noen, det gjør Gud selv, om og hvis det blir nødvendig.

Men det er riktig at jeg har prøvd å opplyse enkelte om hva kristendom er, og hva det handler om. Slik jeg nå også prøver å opplyse om sannheten om islam.

Hvorfor skal vi tro på dine ord om kristendommen fremfor hva paven sier? Kjenner du kristendommen bedre enn ham? Kjenner du kristendommen bedre enn noen som har studert bibelen hele livet og kan alt utenatt? Du er ingen autoritet på området desverre, jeg har snakket med mange "kristne" idag som sitter med sin versjon, uavhengig av hva alle andre tror. Du er en av mange millioner kristne mennesker idag som mener de selv alene sitter med den o så store fasitt.

 

Beklager, dine ord er gift og dine kilder er propaganda, du har en agenda bak alt og arrogansen din vekker kun kvalme.

 

 

Paven er ikke kristen. Det kan du bla se på den hatten han bærer, som er den samme som solguden horus bærer. Og paven bruker også jødekalotten, som også symboliserer solguden.

 

At alle har sin versjon av kristendommen, er en tragedie, og dette skyldes falsk lære. Som Jesus også advarte mot.

Men om du leser Bibelen, og spesielt NT, så ser du at kristendom handler om å følge Jesus, og Hans budskap. Og ikke noe annet.

 

Videre sier Jesus at det er ingen mellommann mellom Ham og oss.

Det betyr også at paven er ikke kristen, han er Guds og kristendommens fiende, fordi han setter seg i Guds sted idet han påstår at han er Guds representant på jorden.

 

Kristendommen er individuell. Det handler om å følge Jesu budskap etter beste evne, og om ditt personlige forhold til Gud og dine medmennesker.

 

Hva du mener om hva jeg sier, bekymrer meg ikke det minste. Jeg sier heller ikke dette for å bli populær, men fordi det er sannheten. At du mener at sannheten er "gift og propaganda" er ditt problem.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
kan forøvrig si at Tanten min faktisk er prest, og hun har aldri vært borti det synet du har på alle religioner bortsett fra kristendommen.

 

 

Nei, det har hun nok ikke. For det den norske kirke lærer, er falsk lære. Og i stor grad påvirket av den babylonske mysteriereligionen. Derfor er jeg ikke medlem av statskirken.

 

Det som er opprinnelig kristendom kan du finne i NT. Og det er ikke det statskirken lærer.

 

Statskirken er også en pk-kirke, som er mer opptatt av hva som er politisk korrekt enn å snakke om Jesu budskap.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Baltazar: Fantastisk! Dette har tatt en sving jeg ikke hadde forventet! Jeg elsker når det blir snakk om Babylonske mysteriereligioner!

 

Men jo, det du sier om Kristendommen er helt korrekt etter NT. Pavemakten er definitivt blasfemisk, og Statskirken bøyer seg i støvet for alskens avguder.

 

Og dette er helt oppriktig: Jeg vil gjerne lære mer om linkene mellom den Katolske Kirke og Babylonsk avgudsdyrkelse. Har du noen linker?

 

Dessuten er jeg interessert i hvor du har lært om Kristendom og de falske formene for Kristendom. Er du med i noen gruppe eller lignende? Har noen lært deg disse tingene eller har du funnet det ut selv?

Lenke til kommentar

Protestanter og katolikker er ikke kristne, det er det bare Balle som er, fordi alle andre har lest feil. Rart at du er den eneste som har lest bibelen rett da, mens millioner av andre mennesker leser feil. Mennesker som studerer bibelen i årevis, de klarer tydeligvis ikke å forstå din sanne mening.

 

Det er en tragedie.

Lenke til kommentar
Baltazar: Fantastisk! Dette har tatt en sving jeg ikke hadde forventet! Jeg elsker når det blir snakk om Babylonske mysteriereligioner!

 

Men jo, det du sier om Kristendommen er helt korrekt etter NT. Pavemakten er definitivt blasfemisk, og Statskirken bøyer seg i støvet for alskens avguder.

 

Og dette er helt oppriktig: Jeg vil gjerne lære mer om linkene mellom den Katolske Kirke og Babylonsk avgudsdyrkelse. Har du noen linker?

 

Dessuten er jeg interessert i hvor du har lært om Kristendom og de falske formene for Kristendom. Er du med i noen gruppe eller lignende? Har noen lært deg disse tingene eller har du funnet det ut selv?

 

Den katolske kirke er den babylonske mysteriereligion, kamuflert som kristendom. Og siden også andre kirker springer ut fra den katolske kirke, så har også de store innslag av falsk lære, og er sterkt påvirket av den babylonske mysteriereligionen.

 

http://www.gospelcenterchurch.org/babylonm...ryreligion.html

 

Alle hedenske religioner i midtøsten, inkl. islam er utsprunget fra babylonske mysteriereligionen. Og den babylonske mysteriereligionen er også den religionen jødenes lære er basert på. Derav navnet på jødenes hellige bok, den babylonske talmud.

 

http://www.giveshare.org/library/satandeception/index.html

 

Jeg er ikke medlem i noen kirke, men jeg er kristen og ble døpt da jeg var 30 år.

Og det jeg vet om dette, er slikt Gud har åpenbart for meg gjennom sin ånd.

Siden Gud åpenbarte dette for meg slik at jeg visste om dette på forhånd,så var det senere en enkel sak å finne frem til rikelig med skriftlig dokumentasjon på dette.

Lenke til kommentar
Protestanter og katolikker er ikke kristne, det er det bare Balle som er, fordi alle andre har lest feil. Rart at du er den eneste som har lest bibelen rett da, mens millioner av andre mennesker leser feil. Mennesker som studerer bibelen i årevis, de klarer tydeligvis ikke å forstå din sanne mening.

 

Det er en tragedie.

Det er nok en tragedie, ja, men man trenger ikke være Baltazar94 for å se at han har rett på det punktet. Les Nye Testamentet. Se på Katolismen, Protestantismen, og/eller Norske Statskirkes handlinger. Det skal mye motvilje til for å ikke innrømme at den organiserte Kristendommen alltid har vært ytterst blasfemisk mot sin egen helligste bok.

 

Den katolske kirke er den babylonske mysteriereligion, kamuflert som kristendom. Og siden også andre kirker springer ut fra den katolske kirke, så har også de store innslag av falsk lære, og er sterkt påvirket av den babylonske mysteriereligionen.

 

http://www.gospelcenterchurch.org/babylonm...ryreligion.html

 

Alle hedenske religioner i midtøsten, inkl. islam er utsprunget fra babylonske mysteriereligionen. Og den babylonske mysteriereligionen er også den religionen jødenes lære er basert på. Derav navnet på jødenes hellige bok, den babylonske talmud.

 

http://www.giveshare.org/library/satandeception/index.html

 

Jeg er ikke medlem i noen kirke, men jeg er kristen og ble døpt da jeg var 30 år.

Og det jeg vet om dette, er slikt Gud har åpenbart for meg gjennom sin ånd.

Siden Gud åpenbarte dette for meg slik at jeg visste om dette på forhånd,så var det senere en enkel sak å finne frem til rikelig med skriftlig dokumentasjon på dette.

Takk for linker. Skal sjekkes. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg prøver ikke "desperat å forsvare kristendom" for det trengs ikke. Alle kan tro hva de vil, eller si hva de vil om kristendom. Vår oppgave er ikke å "forsvare" kristendom mot noen, det gjør Gud selv, om og hvis det blir nødvendig.

Men det er riktig at jeg har prøvd å opplyse enkelte om hva kristendom er, og hva det handler om. Slik jeg nå også prøver å opplyse om sannheten om islam.

Hvorfor skal vi tro på dine ord om kristendommen fremfor hva paven sier? Kjenner du kristendommen bedre enn ham? Kjenner du kristendommen bedre enn noen som har studert bibelen hele livet og kan alt utenatt? Du er ingen autoritet på området desverre, jeg har snakket med mange "kristne" idag som sitter med sin versjon, uavhengig av hva alle andre tror. Du er en av mange millioner kristne mennesker idag som mener de selv alene sitter med den o så store fasitt.

 

Beklager, dine ord er gift og dine kilder er propaganda, du har en agenda bak alt og arrogansen din vekker kun kvalme.

 

Eg meinar det same som han, då er vi to.

Og eg veit at det er ganske mange fleir som meinar det same som oss :)

 

You fail.

Lenke til kommentar
Jeg prøver ikke "desperat å forsvare kristendom" for det trengs ikke. Alle kan tro hva de vil, eller si hva de vil om kristendom. Vår oppgave er ikke å "forsvare" kristendom mot noen, det gjør Gud selv, om og hvis det blir nødvendig.

Men det er riktig at jeg har prøvd å opplyse enkelte om hva kristendom er, og hva det handler om. Slik jeg nå også prøver å opplyse om sannheten om islam.

Hvorfor skal vi tro på dine ord om kristendommen fremfor hva paven sier? Kjenner du kristendommen bedre enn ham? Kjenner du kristendommen bedre enn noen som har studert bibelen hele livet og kan alt utenatt? Du er ingen autoritet på området desverre, jeg har snakket med mange "kristne" idag som sitter med sin versjon, uavhengig av hva alle andre tror. Du er en av mange millioner kristne mennesker idag som mener de selv alene sitter med den o så store fasitt.

 

Beklager, dine ord er gift og dine kilder er propaganda, du har en agenda bak alt og arrogansen din vekker kun kvalme.

 

 

Eg meinar det same som han, då er vi to.

Og eg veit at det er ganske mange fleir som meinar det same som oss :)

 

You fail.

 

 

Ehhh... HVEM er det du er enig med? Balty her eller Abigor?

 

 

Er du enig med balty setter det deg i et, ... hmmm, merkelig lys... :no:

Lenke til kommentar

Wow... denne tråden har fått en ny dimensjon!

 

Baltazar har erklært seg som ny profet.. Herren har jo gitt ham en åpenbaring, og han forkynner den til oss!!!

 

Hør her mann, det er ganske åpenbart at religionene som stammer fra midtøsten har en felles kilde i myter som har eksistert i området i mange tusen år. Det tror jeg selv den mest banale diskutant kan gå med på.

Men å si at den ene er mer riktig enn den andre blir feil, for menneskelig svikt er feilkilden uansett hvordan vi vrir og vender på det.

For å kunne lese de opprinnelige tekstene slik de var skrevet må man kunne språket de var skrevet i. Det fantes så mange språk og dialekter på den tiden at feil i oversettelser er uunngåelige.

Lenke til kommentar
Men de innrømmer likevel at ritualene og symbolene er det samme som før muhammed.

Spør igjen hvilke ritualer?

Hvor og når, har kristne tvangsekteskap eksistert, og blitt praktisert på samme måte som muslimske tvangsekteskap ?

Hvor og når har muslimsk tvangekteskap eksistert? Tvang i islam er forbudt, og de familiene som har tvunget sine døtre, sønner til å gifte seg med en de ikke vil, er rett og slett en forbrytelse av menneskerettigheter, dette er helt galt. Koranen snakker ikke om slikt, og jeg som en muslim tar avstand fra slike episoder.

Jeg har forøvrig ikke fått noen fornuftig svar til nå, bare propaganda om hvor bra islam er.

Du kan spørre meg? Skal jeg prøve å svare visst jeg kan :)

Hvis det jeg sier om islam er galt, så betyr det at koranen er feil, og at ingen muslimer følger den. Videre er alle islams skrifter feil.

Det er din mening, men Ballezar, kan ikke du roe deg ned, så kan vi diskutere på en fornuftig måte, så kanskje vi kommer fram til, at noe kanskje er galt, noe er riktig, men da må du høre på hva jeg har å si, og omvendt ;)

Kristendommen er individuell. Det handler om å følge Jesu budskap etter beste evne, og om ditt personlige forhold til Gud og dine medmennesker.

Akkuratt det islam handler om, følge budskapet til profet Muhammad, og Koranen :)

Men visste du at Jesu pratet om en profet som skulle komme etter han?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1074728&hl=

For det den norske kirke lærer, er falsk lære. Paven er ikke kristen. Protestanter og katolikker er ikke kristne,
Hmm, når jeg sa at Iran er styrt av shia-muslimer, og jeg som er en sunni-muslimer ikke liker deres politikk og noen deler av deres relgion, sa du da til meg, at fordi jeg var en muslim, måtte jeg støtte ALLE muslimske handlinger uansett gren,shia,sunni,ahmedia,sufisme, men du derimot som en kristen kan velge hvilke grener innenfor kristendom, og alt det andre du ikke liker er falsk lære og bla bla. Skjønner du hva jeg skal fram til Ballezar?Du motsier deg selv Ballezar,.
Gud har åpenbart for meg gjennom sin ånd. Siden Gud åpenbarte dette for meg slik at jeg visste om dette på forhånd,så var det senere en enkel sak å finne frem til rikelig med skriftlig dokumentasjon på dette

Høres litt rart ut det her, gammel var du når Gud snakket til deg da? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I will cast terror into the hearts of those who disbelieve

(Koranen - kap. 8, vers 12)

Over radio og fjernsyn og på diverse debattsider kan vi lese om mange muslimske løgnere som sier at islam betyr fred. Sannheten er at ordet «islam» betyr «underkastelse», og en muslim er en som har underkastet seg Allah. Islam er ikke bare en religion (gudetro), men også et system som krever full politisk underkastelse. Islam kan derfor ikke kreve den beskyttelse som gis i Straffelovens §135a.

 

Muhammed - den falske profet

Muhammed ble født omkring år 570 i byen Mekka. Faren døde før Muhammed ble født, og moren døde da han var seks år. Familien tok seg av han, intil han som 25-årig kom i tjeneste som kameldriver hos en rik kjøpmannssenke ved navn Kadidja. Selv om hun var 15 år eldre, giftet hun seg med Muhammed. Han tok ikke andre koner mens Kadidja levde.

 

Muhammed påbød alle kvinner å tildekke seg for å få kontroll over deres seksualliv slik at de ikke skulle bli sjekket opp. Fra alder 49 til 63 år giftet denne konekåte profeten seg minst 11 ganger. Han klarte ikke engang å holde fingrene vekk fra sin sønns hustru.

 

Begynnelsen

Muhammed funderte ofte over religiøse spørsmål som var framkalt av samtaler med jøder og kristne. Men da han var 40 år opplevde han ifølge seg selv engelen Gabriel som åpenbar seg for ham og sa: "Å Muhammed, du er Allahs profet! Forkynn!"

 

Til å begynne med ble Muhammeds budskap ikke godt mottatt av lederne i Mekka, da hans budskap om én gud var en trussel mot deres levebrød som var handel med avgudsbilder. Men Muhammed fikk også tilhengere. Sammen flyktet de til Medina. Deres inntektskilde var overfall og røveri. På denne måte fikk Muhammed fatt i proviant, kameler og våpen – og han ble i løpet av få år forvandlet til en høyt ansett høvding som rådde over væpnede styrker, hvilket hans motstandere fikk føle. Hadde Muhammed først sagt: "Hvem skaffer meg hevn over den mannen?" så var snikmordet så godt som allerede utført. Lengst mulig forsøkte han å holde seg på god fot med jødene; men de nektet å godta den nye "profet", som kun hadde snappet opp fragmenter av de hebraiske skrifter og ofte hadde komiske innslag av Det Gamle Testamente.

 

Hos de kristne var Muhammed blitt frastøtt pga. Treenighetslæren. Han kalte det flerguderi og bebreidet de kristne for at de hadde gjort Jesus til Gud. Enden på det ble at Muhammed stiftet sitt eget religiøse samfunn. Stadig voksende skarer lyttet og tok imot budskapet, og hans åpenbarelser og taler ble nedskrevet og samlet i Koranen, muslimenes lovbok.

 

Vold og tvang

Sannheten er at islam er oppstått ved vold, er utbredt ved vold og opprettholdes den dag i dag ved vold. Islams begynnelse var å bekjempe de "vantro" med "Allahs sverd". Den første lille gruppe av tilhengere overfalt karavaner og myrdet menn, kvinner og barn. De overfalt og inntok mindre byer og områder i Arabia. Medina ble inntatt, hvor Muhammed og hans menn brutalt myrdet 600 jøder mens enda flere ble utvist, innen han gjorde seg til hersker i byen. Han inntok Mekka, hvor befolkningen ble tvunget til å si at de trodde på Allah og hans profet Muhammed.

 

Muhammed lærte sine tilhengere å utføre "jihad", dvs. hellig krig mot de vantro. Hans etterfølgere kjempet fanatisk for Allah og Muhammed uten frykt for deres egne liv. Hvis de ble drept, ble de lovet å gå direkte til Paradis, hvor skjønne palasser og skjønne jomfruer ventet dem.

 

Med en kriger, røver og morder som Muhammed som grunnlegger og forbilde, er det ikke rart at strategien og løftene fra den spede begynnelse av islam ikke har endret seg. Krig, tvang, vold og undertrykkelse er meget viktige elementer i islam den dag i dag. Selvmordsbombemennene i Israel og andre steder samt pilotene som styrte flyene inn i World Trade Center, gjør dette med den sikre overbevisning at lønnen er paradis, palasser og vakre jomfruer.

 

Europa lukket øynene i 1938 og benektet fakta om Hitler. Hitlerismen 1938 = Islam 2006!

Politikerne lukker fortsatt øynene!

"East is East and West is West , and never the twain shall meet". (R. Kipling)

 

Islamister benytter i dag Nazi-hilsen

Palestinske tropper under Arafat gjorde Nazi-hilsen

 

Koranens budskap

Det finnes en rekke forfalskede oversettelser av Koranen, deriblant Dr. Rashad Khalifa sin engelske versjon som brukes til å føre ikke-troende bak lyset. På sider som f.eks.

http://www.submission.org/terrorism.html

brukes denne svindelen til å argumentere for at det ikke er lov å drepe.

 

I oversettelse av koranen [6:15] og [17:33] står det skrevet at "Du skal ikke drepe", men resten av setningen "som Allah har forbudt" er fjernet selv om den står i originalen i begge av versene samt de tre oversettelser som brukes i denne artikkel. Dvs. det som virkelig er skrevet er at dersom Allah har forbudt å drepe noen skal man ikke gjøre det og Allah forbyr ikke å drepe ikke-troende!

 

Det mest typiske kjennetegn på en forfalskning er at "Allah" er oversatt med "Gud". Allah og bibelens Gud er ikke samme vesen. Dette skal bevises i denne artikkelen med sitater fra Koranen gjengitt i de 3 mest anerkjente engelske oversettelser som brukes av muslimer selv.

 

Den norske oversettelse er ved Einar Berg (ISBN 82-00-05371-7) - Nummereringen er avvikende, og i flere tilfelle er oversettelsen så meningsløs at det er grunn til å anta at det dreier seg om en ren forfalskning, eller i beste fall en oversettelse fra svensk, og ikke fra arabisk. Denne antagelse underbygges ved at den norske utgaven mangler kildehenvisninger og redegjørelse for ord og begreper som kan ha flere betydninger. Det er også bemerkelsesverdig at den norske nummereringen er i overensstemmelse med den svenske uavkortede oversettelsen fra 1917 ved K. V. Zetterstén [iSBN 91 46-151 50-8] og at flere av uoverensstemmelsene i forhold til de øvrige oversettelser ofte er nøyaktig de samme for den norske og den svenske utgaven.

 

Muslimer påstår at en Gud står bak innholdet i Koranen på tross av at ingenting krever noen overnaturlig forklaring. Selv om dette var tilfelle medfører det verken at det er noen gode overnaturlige makter som står bak (det kunne like gjerne være onde), eller at resten av Koranen ikke er skrevet av mennesker. Dersom guder var involvert ville det selvfølgelig vært konkrete fakta som mennesker på den tiden ikke kunne vite, f.eks. antall planeter i solsystemet, deres diameter, avstand og omløpstid rundt solen. Ingen religioner har slike konkrete fakta og derfor er det klart at enten er guden deres mentalt tilbakestående som ikke engang er i stand til å formidle at jorda er rund, eller så er det ingen guder involvert. Det hele koker ned til at "det er slik fordi det står i boka at det er slik". Religiøs fundamentalisme bruker her guder som skremselspropaganda og metode for å gardere seg mot kritikk.

 

En islamsk fundamentalist er et menneske som mener hele Koranen er ufeilbarlig og hevet over kritikk. Koranen har kun en kilde (Muhammed) og derfor er det ikke så lett som i andre religioner å være enig i noe og uenig i noe annet samme person har sagt, dersom denne anses for å være høyeste autoritet blant menneskene. I andre religioner er det mange forfattere der man ikke må være enig med alle. F.eks. i kristendommen er det kun Jesus sine ord som fremstilles som absolutt sannhet og siden dette er skrevet ned lenge etter kan en trekke i tvil hva som faktisk ble sagt. Islam stiller seg derfor i en særstilling med sin fundamentalistiske natur der alt sies å være fra en gud, og derfor en stor trussel ovenfor alle mennesker og spesielt ikke-muslimer.

 

I motsetning til Kristendommen som er nye testamente og sprer læren om kjærlighet og ikkevold (det finnes ikke så mye som en eneste oppfordring til vold i NT), har Koranen det motsatte budskap - aggresjon, hat og vold. Det eksisterer nesten ingen vers i Koranen som bærer preg av nestekjærlighet, og dette er ikke så rart siden Muhammed var en kriger og voldsmann. Gamle testamente (som ikke er kristendommen) er også preget av vold enkelte steder, men her korrigerte bibelens Gud dette med å innføre de ti bud der man ikke skal ikke drepe og ikke stjele osv... I nye testamente er dette gjort klinkende klart ut fra tallrike eksempler. Det er vanlig løgn å dømme en religion ut fra hva de som sier de er tilhenger av den gjør. F.eks. under hekseprosessene i middelalderen hadde ikke engang folket bibelen fordi boktrykkerkunsten ikke var oppfunnet, og derfor kunne de umulig vite hva kristendom var og derfor heller ikke kunne være kristne. Man kan ikke sammenlikne oppførselen til de som vet hva som står i deres lære med de som levde 1000 år siden og ikke hadde en bok til å rettlede seg. Det eneste som teller er der en kan finne støtte for handlinger i kilden, det være seg Bibelen eller Koranen.

 

Mange muslimer henviser til et sted i Koranen for å lure andre til tro at Islam ikke oppfordrer til aggressivitet, og det er kapittel 2, vers 190 og f.eks. PICKTHAL sin oversettelse:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html

 

002.190

YUSUFALI: Fight in the cause of Allah those who fight you, but do not transgress limits; for Allah loveth not transgressors.

PICKTHAL: Fight in the way of Allah against those who fight against you, but begin not hostilities. Lo! Allah loveth not aggressors.

SHAKIR: And fight in the way of Allah with those who fight with you, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.

NORSK (002-186): Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldig i aggresjon. Gud liker ikke de aggressive.

SVENSK: Striden för Guds sak mot dem, som stridar mot eder, men angripen ej! Gud älskar förvisso ej de angripande.

 

Det kommer nå åpenbart fram at det er ulike meninger om hvordan teksten over skal oversettes. Det er dermed uholdbart å trekke konklusjoner ut fra kun en oversettelse uten å undersøke nærmere hva som var meningen. På arabisk brukes det et ord som kan ha flere ulike betydninger avhengig av sammenheng som f.eks. "to cross, overstep, exceed transcend, surpass, go beyond something, act outrageously, brutally, unlawfully, commit excess engage in aggressive bruta hostile action, commit aggression, assualt, attack, raid, infringe, make inroads" ifølge Hans Wehr dictionary. Ibn Kathir som døde ca. 1380 og som er godt kjent lærd skrev at; "Å ikke gjøre seg skyldig i aggresjon betyr å ikke begå noe som Gud har forbudt", og ut fra denne tolkningen av den arabiske teksten blir det SHAKIR som har den mest korrekte oversettelsen. Dersom det korrekte var å ikke være aggressiv fører det til selvmotsigelse, for som denne artikkel skal vise er det tallrike oppfordringer til drap og tortur. Allerede på neste vers kan vi lese en oppfordring til drap, men i dette ene tilfelle er det fortsettelse av forrige vers og kan derfor tolkes som selvforsvar:

 

002.191

YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.

PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.

SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

NORSK (002-187): Drep dem hvor dere påtreffer dem, og driv dem ut fra det sted (Mekka) som de har drevet dere ut fra. For prøvelser for troen og forfølgelse er verre enn drap. Men bekjemp dem ikke ved den hellige moské, før de angriper dere der. Men hvis de angriper, så drep dem. Det er de vantros lønn.

SVENSK: Döden dem varhelst I påträffen dem och driven dem ut från varje plats, från vilken de driva ut eder, ty frestelse är värre än dråp, men striden ej mot dem vid det fridlysta templet, med mindre de strida mot eder därstädes, och strida de mot eder, så döden dem! Sådan varder de otrognas lön.

 

Ikke-troende kan lett bli lurt til å tro det står noe annet i Koranen enn hva det faktisk står. Å bekjempe ikke-troende ifølge Koranen er å bekjempe ondskap. Ondskap og dens motsetning rettferdighet er altså noe helt annet for en muslim enn for en som ikke er muslim! Videre er det setninger som lett kan mistolkes med eller uten vilje for å lure ikke-troende til at det står noe annet enn det faktisk står:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/060.qmt.html

060.008

YUSUFALI: Allah forbids you not, with regard to those who fight you not for (your) Faith nor drive you out of your homes, from dealing kindly and justly with them: for Allah loveth those who are just.

PICKTHAL: Allah forbiddeth you not those who warred not against you on account of religion and drove you not out from your homes, that ye should show them kindness and deal justly with them. Lo! Allah loveth the just dealers.

SHAKIR: Allah does not forbid you respecting those who have not made war against you on account of (your) religion, and have not driven you forth from your homes, that you show them kindness and deal with them justly; surely Allah loves the doers of justice.

NORSK: Gud forbyr dere ikke å vise respekt og rimelighet mot dem som ikke bekjemper dere for religionens sak, og ikke drev dere bort fra deres hjem. Gud liker dem som viser rimelighet.

SVENSK: Gud förbjuder eder icke att vara vänliga och iakttaga rättvisa mot dem, som ej bekämpat eder för religionens skull och icke utdrivit eder från edra hem; Gud älskar förvisso dem, som iakttaga rättvisa..

 

Merk spesielt at det i alle oversettelser står "Gud forbyr dere ikke å ..." og ikke "Gud forbyr dere å ikke ...", og dette er derfor ikke et forbud mot respektløshet ovenfor ikke-troende. Koranen skriver så mye hat mot ikke-muslimer at den faktisk må presisere at det er lov å være snill for de som måtte lure på om det var forbud mot godhet!

 

Det er vanlig at muslimer hevder at Koranen er imot drap på sivile fordi pga. følgende vers som hinter om at det er galt å drepe noen med mindre de har drept andre eller driver med korrupsjon:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html

 

005.032

YUSUFALI: On that account: We ordained for the Children of Israel that if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the whole people. Then although there came to them Our messengers with clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit excesses in the land.

PICKTHAL: For that cause We decreed for the Children of Israel that whosoever killeth a human being for other than manslaughter or corruption in the earth, it shall be as if he had killed all mankind, and whoso saveth the life of one, it shall be as if he had saved the life of all mankind. Our messengers came unto them of old with clear proofs (of Allah's Sovereignty), but afterwards lo! many of them became prodigals in the earth.

SHAKIR: For this reason did We prescribe to the children of Israel that whoever slays a soul, unless it be for manslaughter or for mischief in the land, it is as though he slew all men; and whoever keeps it alive, it is as though he kept alive all men; and certainly Our messengers came to them with clear arguments, but even after that many of them certainly act extravagantly in the land.

NORSK (005-035-036): Derfor har vi pålagt Israels barn: Den som dreper et menneske, - uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelse, skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Den som redder et menneske, skal anses som hadde han reddet hele menneskeheten. Våre sendebud kom til dem med klar beskjed, men efter dette har mange av dem vist lettsindighet.

SVENSK: Fördenskull hava vi föreskrivit Israels barn, att det, om någon dödar ett liv, utan att det föreligger någon blodskuld eller ofärd på jorden, skall vara, som om han dödat människor i allmänhet, og om någon frälser ett liv, skall det vara, som om han hadde frälst människors liv i allmänhet.

 

Avviket i den norske og svenske oversettelsen er meningsløs i forhold til de andre oversettelser.

 

"Children of Israel" refererer til jødene og derfor kan enhver fundamentalist selv velge om det også skal gjelde for muslimer eller ikke, da loven ikke nødvendigvis må være lik for alle (heller ikke norsk lov er lik for alle). Det er derfor uholdbart å hevde at dette vers gjør det klart at å drepe uskyldige er galt. Det er mange ondsinnete muslimer som mener de får støtte av Koranen til å starte krigføring eller angripe sivile ikke-troende med terror. Koranen er delvis ansvarlig for dette fordi den retter aggresjonen hele tiden mot "ikke-troende" og ikke samme sted gjør det klart at det kun gjelder angripere i krig. At noe er skrevet i forbindelse med krig betyr ikke nødvendigvis at det kun gjelder i dette tilfellet. Hitler gasset ihjel hundretusenvis av mennesker, og hvem tror at nazistene kun ville gjøre slikt i en krigssituasjon? Budskapet i Koranen åpner derfor mulighet for den tolkning at ikke-troende i fredstid skal drepes, spesielt når den ikke et eneste sted gjør det entydig og klart at det er galt å drepe ikke-troende. For å finne ut om den logiske tolkning er aggresjon rettet mot en krigsfiende eller om det er på bakgrunn av religion må en undersøke islam sin holdning til andre religioner; Dersom islam rettet aggresjonen kun mot en gitt gruppe mennesker på et gitt tidspunkt ville den ikke også angripe deres religion og erklære islam for noe som skal bekjempe alle andre og bli enerådende slik som gjøres i følgende vers:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/061.qmt.html

061.009

YUSUFALI: It is He Who has sent His Messenger with Guidance and the Religion of Truth, that he may proclaim it over all religion, even though the Pagans may detest (it).

PICKTHAL: He it is Who hath sent His messenger with the guidance and the religion of truth, that He may make it conqueror of all religion however much idolaters may be averse.

SHAKIR: He it is Who sent His Messenger with the guidance and the true religion, that He may make it overcome the religions, all of them, though the polytheists may be averse.

NORSK: Han er det som har sendt Sitt sendebud med ledelse og sannhets religion, - at Han kan la den vinne frem overfor all religion, selv om avgudsdyrkerne misliker det.

SVENSK: Han är den, som sänt sin apostel med vagledningen och sanningens religion för att giva den seger över varje annan religion, om ock månggudadyrkarna skulle harmas.

 

Det endelige bevis på at det er på bakgrunn av religion og ikke kun en krigssituasjon at ikke-troende skal bekjempes kommer klart fram av følgene vers som skriver at det ikke skal aksepteres at noen søker andre religioner enn Islam:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/003.qmt.html

003.085

YUSUFALI: If anyone desires a religion other than Islam (submission to Allah), never will it be accepted of him; and in the Hereafter He will be in the ranks of those who have lost (All spiritual good).

PICKTHAL: And whoso seeketh as religion other than the Surrender (to Allah) it will not be accepted from him, and he will be a loser in the Hereafter.

SHAKIR: And whoever desires a religion other than Islam, it shall not be accepted from him, and in the hereafter he shall be one of the losers.

NORSK (003-079) : Hvis noen ønsker seg noe annet enn Islam som religion, vil dette ikke godtas fra ham, og i det kommende liv vil han være blant taperne.

SVENSK (003-079): Men vill någon hava något annat än Islãm till religion, skall det aldrig mottagas från honom, och i det tillkommande livet skall han höra till tillspillogivna.

 

Dette gjør Islam livsfarlig i praksis!

 

Transcript of a lecture at an IANA conference in Toronto, 1995: http://www.islaam.com/Article.asp?id=455

So those ppl who say that the Christians and Jews are believers or who doubts concerning the disbelief of the Christians and Jews, they have said a statement which takes them outside of the fold of Islaam. And if they were brought in front of an Islamic court and the proofs were established against them, to the degree where they would have no excuse for themselves, in other words, verses from the Qur'aan were repeated to them, the statements of the Prophet sallallaahu alaihi wa sallam were repeated to them, so there was no chance of misunderstanding, no chance of confusion, they would be given a chance to repent. And then, in an Islaamic state, if they did not recant that belief within three days they would be executed as an apostate.

 

Dette utsagnet over har direkte røtter i Koranen der den oppfordrer til å drepe ikke-troende (ikke tror på Allah og hans sendebud Muhammed).

 

Hadith er en samling av tekster om Muhammeds liv og lære og er viktig del av religionen Islam, men det er ikke slik at muslimer må være enig i alt som står skrevet her. I Hadith (volum 8, bok 82, nr. 802) er det forklart hva som er den største synd: Narrated 'Abdullah bin Mas'ud: I said, "O Allah's Apostle! Which is the biggest sin?" He said, "To set up rivals to Allah by worshipping others though He alone has created you." Å sette fram rivaler til Allah som man tilber (det være seg andre guder eller ideer) er den største synd. Når vi vet at islam har dødsstraff for en rekke forhold følger det at det må være dødsstraff for dette også. Hadith taler altså for å drepe alle som fremsetter ideer som kan føre til forfall hos muslimer, og her er årsaken til drapene og drapsforsøkene på alle som publiserte boken sataniske vers. I Pakistan er det dødsstraff for å kritisere Muhammed.

 

I Hadith (volum 9, bok 89, nr. 271) står det om dødsstraff for de som frafaller Islam: Narrated Abu Musa: A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle.

 

Det muslimske Azar-universitetet i Egypt har tradisjonelt vært betraktet som Islams Minaret for hele verden. De har utgitt en bok med tittelen "Bill of Legal Punishments" hvor det på side 12 sies følgende: "A person guilty of apostasy (man or woman) shall be put to death if repentance is not made within the period allowed which shall not exceed sixty days. Repentance of a person who commits apostasy more than twice shall not be accepted" Nasjonalforsamlingen i Egypt vedtok i 1977 en lov om dødsstraff for frafall fra Islam. I praksis overlates utførelse av straffen til gatemobben og vedkommende får ikke beskyttelse av staten. Islamsk lære kan altså tolkes slik at en skal myrde de som frafaller troen samt de som fikk dem til å gjøre det, og som skal bevises videre i artikkelen - også alle som nekter å la seg omvendte til Islam.

 

Koranen støtter blodhevn, for prinsippet er X skal hevnes med X. Eksempelvis kvinne for kvinne betyr at om en mann myrder en kvinne skal andre myrde hans kvinne som hevn. Det samme kan gjelde for hans barn, familiemedlemmer eller tilogmed statsborger. Dette prinsipp er derfor terror mot uskyldige parter:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html

002.178

YUSUFALI: O ye who believe! the law of equality is prescribed to you in cases of murder: the free for the free, the slave for the slave, the woman for the woman. But if any remission is made by the brother of the slain, then grant any reasonable demand, and compensate him with handsome gratitude, this is a concession and a Mercy from your Lord. After this whoever exceeds the limits shall be in grave penalty.

PICKTHAL: O ye who believe! Retaliation is prescribed for you in the matter of the murdered; the freeman for the freeman, and the slave for the slave, and the female for the female. And for him who is forgiven somewhat by his (injured) brother, prosecution according to usage and payment unto him in kindness. This is an alleviation and a mercy from your Lord. He who transgresseth after this will have a painful doom.

SHAKIR: O you who believe! retaliation is prescribed for you in the matter of the slain, the free for the free, and the slave for the slave, and the female for the female, but if any remission is made to any one by his (aggrieved) brother, then prosecution (for the bloodwit) should be made according to usage, and payment should be made to him in a good manner; this is an alleviation from your Lord and a mercy; so whoever exceeds the limit after this he shall have a painful chastisement.

NORSK (002-173): Dere som tror, det er foreskrevet for dere gjengjeldelse for drap, fri for fri, slave for slave, kvinne for kvinne. Men om noen ettergis noe av sin bror, så skal det følges opp på sømmelig vis, og betaling skje på tilbørlig måte.

SVENSK: I, som tron, det har föreskrivits ed blodshämnd i fråga om de drapta, fri for fri, slav för slav och kvinna för kvinna, men om någon får den på ett eller annat sätt efterskänkt å broderns sida, må dock saken fullföljas på tillbörligt sätt och böter til denna ärligen erläggas.

 

Praktisk talt all internasjonal terrorisme er utført av muslimer, og det beste bevis på hvor farlig Islam er fikk vi etter massakren på over 3000 sivile i USA 11 September år 2001 hvor 40% muslimer i England støttet Osama bin Laden. Dette betyr ikke nødvendigvis at de støtter hver eneste handling tyrannen gjør, men at de i det hele tatt gir støtte til en slik mann sier mer enn nok om hvor farlig Islam er:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6940773

London (NTB-AFP): Fire av ti britiske muslimer mener Osama bin Laden hadde rett til å angripe USA, mens hele 96 prosent mener at bombingen av Afghanistan må stanse, melder Sunday Times.

 

Her er en rekke vers med oppfordring til vold og drap:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/009.qmt.html

009.005

YUSUFALI: But when the forbidden months are past, then fight and slay the Pagans wherever ye find them, an seize them, beleaguer them, and lie in wait for them in every stratagem (of war); but if they repent, and establish regular prayers and practise regular charity, then open the way for them: for Allah is Oft-forgiving, Most Merciful.

PICKTHAL: Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

SHAKIR: So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.

NORSK: Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, - pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, - nåderik.

SVENSK: Men när de fridlysta månaderna gått till ända, så döden månggudadyrkarna, varhelst I finnen dem! Gripen dem och inspärren dem och läggen eder i försåt för dem på alla möjliga ställen, men om de omvända sig, förrätta bönen och giva allmosan, så låten dem draga sina färde! Gud er förvisso överseende och barmhärtig.

 

009.029

YUSUFALI: Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

PICKTHAL: Fight against such of those who have been given the Scripture as believe not in Allah nor the Last Day, and forbid not that which Allah hath forbidden by His messenger, and follow not the Religion of Truth, until they pay the tribute readily, being brought low.

SHAKIR: Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

NORSK: Bekjemp dem som ikke tror på Gud og Dommens dag, som ikke forbyr det Gud og hans sendebud har erklært forbudt, og som ikke bekjenner Sannhets religion, av skriftfolkene, til de punger ut med tributt i ydmykhet.

SVENSK: Striden mot dem, som ej tro på Gud och den yttersta dagen, ej helighålla vad Gud och hans apostel förklarat heligt och ej bekänna sanningens religion, dem, som fått skriften, nämligen, tills de villigt giva skatt och ödmjuka sig!

 

009.073

YUSUFALI: O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed.

PICKTHAL: O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites! Be harsh with them. Their ultimate abode is hell, a hapless journey's end.

SHAKIR: O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination.

NORSK (009-074): Hør, Profet! Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hård mot dem! Helvete blir deres herberge. En sørgelig endeligt!

SVENSK: Profet, bekämpa de otrogna och de tvehågsna och var sträng emot dem, ty deras hemvist varder helvetet. Ja, vilket olycksaligt mål!

 

Her oppfordres muslimer til å starte hellig krig og terror mot ikke-troende:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/008.qmt.html

008.065

YUSUFALI: O Prophet! rouse the Believers to the fight. If there are twenty amongst you, patient and persevering, they will vanquish two hundred: if a hundred, they will vanquish a thousand of the Unbelievers: for these are a people without understanding.

PICKTHAL: O Prophet! Exhort the believers to fight. If there be of you twenty steadfast they shall overcome two hundred, and if there be of you a hundred (steadfast) they shall overcome a thousand of those who disbelieve, because they (the disbelievers) are a folk without intelligence.

SHAKIR: O Prophet! urge the believers to war; if there are twenty patient ones of you they shall overcome two hundred, and if there are a hundred of you they shall overcome a thousand of those who disbelieve, because they are a people who do not understand.

NORSK (008-066): Hør Profet! Anspor de troende til kamp! Finnes der tyve standhaftige blant dere, vil de vinne over to hundre! Er der hundre blant dere, vil dere overvinne tusen av de vantro! For de er et folk som intet forstår!

SVENSK: Profet, uppmuntra de rättrogna till strid! Om det finnes tjugu, som äro tåliga , bland eder, skola de övervinna två hundra, och om det finnes hundra bland eder, skola de övervinna tusen av dem, som åro otrogna, därför at dessa äro människor, som intet förstå.

 

008.012

YUSUFALI: Remember thy Lord inspired the angels (with the message): "I am with you: give firmness to the Believers: I will instil terror into the hearts of the Unbelievers: smite ye above their necks and smite all their finger-tips off them."

PICKTHAL: When thy Lord inspired the angels, (saying): I am with you. So make those who believe stand firm. I will throw fear into the hearts of those who disbelieve. Then smite the necks and smite of them each finger.

SHAKIR: When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.

NORSK: Og Herren inspirerte englene, *Jeg er med dere! La de troende holde stand! I de vantros hjerter vil Jeg kaste skrekk! Gi dem et slag over nakken, og slå dem over fingrene deres!*

SVENSK: Och när din Herre medelade änglarna denne uppenbarelse: "Jag är med eder; styrken alltså dem, som tro! Jag skall innjaga skräck i deras hjärtan, som äro otrogna; halshuggen dem och huggen av dem alla fingrarna!"

 

Avviket i den norske oversettelsen (merket med blått) er meningsløs i forhold til de andre oversettelser.

Å ødelegge en hel by er ingen fremmed tanke:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/017.qmt.html

017.016

YUSUFALI: When We decide to destroy a population, We (first) send a definite order to those among them who are given the good things of this life and yet transgress; so that the word is proved true against them: then (it is) We destroy them utterly.

PICKTHAL: And when We would destroy a township We send commandment to its folk who live at ease, and afterward they commit abomination therein, and so the Word (of doom) hath effect for it, and we annihilate it with complete annihilation.

SHAKIR: And when We wish to destroy a town, We send Our commandment to the people of it who lead easy lives, but they transgress therein; thus the word proves true against it, so We destroy it with utter destruction.

NORSK (017-017): Når Vi vil utslette en by, sender Vi påbud til dens folk i vellevnet, som fortsetter i synd. Så blir Ordet realitet for byen, og Vi ødelegger den fullstendig.

SVENSK: När vi vilja tillintegöra en stad, giva vi de välmående i den tillsägelse; så försynda de sig, och ordet slår in på den, och vi utrota den fullständigt,

 

Her kommer en oppskrift på hva muslimer skal gjøre med denne fienden når krig har blitt et faktum:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html

005.033

YUSUFALI: The punishment of those who wage war against Allah and His Messenger, and strive with might and main for mischief through the land is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

PICKTHAL: The only reward of those who make war upon Allah and His messenger and strive after corruption in the land will be that they will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. Such will be their degradation in the world, and in the Hereafter theirs will be an awful doom;

SHAKIR: The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement.

NORSK (005-037): Deres lønn, som bekjemper Gud og Hans sendebud og farter omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet. Dette vil være en skam i denne verden. I den kommende verden venter en svær straff.

SVENSK: Deras lön som bekämpa Gud och hans apostel och anstifta ofärd på jorden, varder blott, att de dödas eller korstästas, eller at deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de förvisas ur landet. Detta varder deras skam i detta livet, och i det tillkommande väntar dem et förskräckligt straff.

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/047.qmt.html

047.004

YUSUFALI: Therefore, when ye meet the Unbelievers (in fight), smite at their necks; At length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly (on them): thereafter (is the time for) either generosity or ransom: Until the war lays down its burdens. Thus (are ye commanded): but if it had been Allah's Will, He could certainly have exacted retribution from them (Himself); but (He lets you fight) in order to test you, some with others. But those who are slain in the Way of Allah,- He will never let their deeds be lost.

PICKTHAL: Now when ye meet in battle those who disbelieve, then it is smiting of the necks until, when ye have routed them, then making fast of bonds; and afterward either grace or ransom till the war lay down its burdens. That (is the ordinance). And if Allah willed He could have punished them (without you) but (thus it is ordained) that He may try some of you by means of others. And those who are slain in the way of Allah, He rendereth not their actions vain.

SHAKIR: So when you meet in battle those who disbelieve, then smite the necks until when you have overcome them, then make (them) prisoners, and afterwards either set them free as a favor or let them ransom (themselves) until the war terminates. That (shall be so); and if Allah had pleased He would certainly have exacted what is due from them, but that He may try some of you by means of others; and (as for) those who are slain in the way of Allah, He will by no means allow their deeds to perish.

NORSK (047-004-005): Når dere møter de vantro (i kamp), så gå løs på dem, til de er helt nedkjempet, og bind stramme bånd. Og etterpå frigivelse, eller løsepenger, så lenge krigen legger fra seg sin byrde. Slik er det. Om Gud ville, kunne Han selv ta seg tilrette overfor dem, men Han ønsker å sette noen av dere på prøve gjennom andre. De som kjemper og dør for Guds sak, - deres gjerninger lar Han aldri løpe ut i intet.

SVENSK: När I möten dem, som äro otrogna, så halshuggen dem, tils I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem då i bojor! Och skänken sedan efter eller fordren lösepenning, tills vapnen nedlagts! Så är det. Om Gud velat, så skulle han hava gjort sig kvitt dem, men det är för att han skall pröva eder genom varandra. De, som dödats för Guds sak, deras gärningar skall han aldrig låta gå om intet.

 

Avviket i den norske oversettelsen er meningsløs i forhold til de andre oversettelser.

 

Her forteller Koranen om hva for tortur som venter ikke-troende i helvete!:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/018.qmt.html

018.029

YUSUFALI: Say, "The truth is from your Lord": Let him who will believe, and let him who will, reject (it): for the wrong-doers We have prepared a Fire whose (smoke and flames), like the walls and roof of a tent, will hem them in: if they implore relief they will be granted water like melted brass, that will scald their faces, how dreadful the drink! How uncomfortable a couch to recline on!

PICKTHAL: Say: (It is) the truth from the Lord of you (all). Then whosoever will, let him believe, and whosoever will, let him disbelieve. Lo! We have prepared for disbelievers Fire. Its tent encloseth them. If they ask for showers, they will be showered with water like to molten lead which burneth the faces. Calamitous the drink and ill the resting-place!

SHAKIR: And say: The truth is from your Lord, so let him who please believe, and let him who please disbelieve; surely We have prepared for the iniquitous a fire, the curtains of which shall encompass them about; and if they cry for water, they shall be given water like molten brass which will scald their faces; evil the drink and ill the resting-place.

NORSK (018-028): Si "Sannheten kommer fra Herren"! La den tro som vil, og den være vantro som vil! Vi har beredt en ild for de urettferdige, som omslutter dem som et telt. Når de roper om vann, skal de få vann som smelter kobber, som skålder deres ansikter. For en forferdelig drikk! Og for en forferelig rasteplass!

SVENSK: Och säg: "Sanningen kommer från eder Herre; vem som vill må tro, och vem som vill må vara otrogen." Vi hava förvisso åt de orättfärdiga tilrett en eld, vars rök skall omsvärva dem, och som de bädja om hjälp, få de hjälp med vatten , som är som smält koppar, den där skållar deras ansikten. Vilken olycksalig dryck och vilken förfärlig bädd!

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/022.qmt.html

022.019

YUSUFALI: These two antagonists dispute with each other about their Lord: But those who deny (their Lord),- for them will be cut out a garment of Fire: over their heads will be poured out boiling water.

PICKTHAL: These twain (the believers and the disbelievers) are two opponents who contend concerning their Lord. But as for those who disbelieve, garments of fire will be cut out for them; boiling fluid will be poured down on their heads,

SHAKIR: These are two adversaries who dispute about their Lord; then (as to) those who disbelieve, for them are cut out garments of fire, boiling water shall be poured over their heads.

NORSK (022-020): Dette er de to parter som strides om sin Herre: De som er vantro får tilskåret klær av ild, og det tømmes kokende vann over hodet på dem,

SVENSK: Detta är tvenne parter, som tvista om sin Herre; åt dem, som äro otrogna, tillskäras kläder av eld, och över deras huvud utgjudes sjudande vatten.

 

022.020

YUSUFALI: With it will be scalded what is within their bodies, as well as (their) skins.

PICKTHAL: Whereby that which is in their bellies, and their skins too, will be melted;

SHAKIR: With it shall be melted what is in their bellies and (their) skins as well.

NORSK (022-021): slik at alt som finnes i deres indre, og deres hud, smelter.

SVENSK: vari allt, som finnes i deras inre, och deras hud smälter,

 

022.021

YUSUFALI: In addition there will be maces of iron (to punish) them.

PICKTHAL: And for them are hooked rods of iron.

SHAKIR: And for them are whips of iron.

NORSK: Og der venter dem klubber av jern!

SVENSK: och dem vänta klubbor av järn.

 

022.022

YUSUFALI: Every time they wish to get away therefrom, from anguish, they will be forced back therein, and (it will be said), "Taste ye the Penalty of Burning!"

PICKTHAL: Whenever, in their anguish, they would go forth from thence they are driven back therein and (it is said unto them): Taste the doom of burning.

SHAKIR: Whenever they will desire to go forth from it, from grief, they shall be turned back into it, and taste the chastisement of burning.

NORSK: Hver gang de i sin nød vil komme seg ut derfra, drives de tilbake, 'Smak nu helvetesbrannens straff!'

SVENSK: Så ofte de vilja ut därifrån i sin vånda, skola de föras tilbaka: "Smaken helvetesbrandens pina!"

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/040.qmt.html

040.070

YUSUFALI: Those who reject the Book and the (revelations) with which We sent our messengers: but soon shall they know,-

PICKTHAL: Those who deny the Scripture and that wherewith We send Our messengers. But they will come to know,

SHAKIR: Those who reject the Book and that with which We have sent Our Messenger; but they shall soon come to know,

NORSK (040-072): De, som holder Skriften for løgn og det Vi har sendt Våre sendebud med, skal snart få vite!

SVENSK: De, som hålla skriften och det budskap, med vilket vi sänt våra apostlar, för lögn, skola få erfara det,

 

040.071

YUSUFALI: When the yokes (shall be) round their necks, and the chains; they shall be dragged along-

PICKTHAL: When carcans are about their necks and chains. They are dragged

SHAKIR: When the fetters and the chains shall be on their necks; they shall be dragged

NORSK (040-073): Når de får lenker og kjeder om halsen, og de slepes inn i kokende vann, og så styrtes i Ilden.

SVENSK: När bojor och kedjor läggas om halsen på dem, för at de skola släpas i sjudande vatten och sedan stekas i elden.

 

040.072

YUSUFALI: In the boiling fetid fluid: then in the Fire shall they be burned;

PICKTHAL: Through boiling waters; then they are thrust into the Fire.

SHAKIR: Into boiling water, then in the fire shall they be burned;

NORSK: Se ovenfor.

SVENSK: Se ovenfor.

 

Her gjør Islam det klart at både jøder og kristne er blant fienden, og disse "People of the Book" (bibelen) vil ifølge koranen brenne i helvete:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html

005.051

YUSUFALI: O ye who believe! take not the Jews and the Christians for your friends and protectors: They are but friends and protectors to each other. And he amongst you that turns to them (for friendship) is of them. Verily Allah guideth not a people unjust.

PICKTHAL: O ye who believe! Take not the Jews and the Christians for friends. They are friends one to another. He among you who taketh them for friends is (one) of them. Lo! Allah guideth not wrongdoing folk.

SHAKIR: O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.

NORSK (005-056): Dere som tror, slutt dere ikke til jøder og kristne! De henger sammen. den som slutter seg til dem, blir en av dem. Gud leder ikke de urettferdige!

SVENSK: I, som tron, tagen ej judarne och de kristna till beskyddare! De äro ju varandras beskyddare, och den av eder, som tager dem till beskyddare, hør dem till; Gud vägleder förvisso ej de orättfärdiga människorna.

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/098.qmt.html

098.006

YUSUFALI: Those who reject (Truth), among the People of the Book and among the Polytheists, will be in Hell-Fire, to dwell therein (for aye). They are the worst of creatures.

PICKTHAL: Lo! those who disbelieve, among the People of the Scripture and the idolaters, will abide in fire of hell. They are the worst of created beings.

SHAKIR: Surely those who disbelieve from among the followers of the Book and the polytheists shall be in the fire of hell, abiding therein; they are the worst of men.

NORSK (098-005): De vantro blant Skriftfolkene, og avgudsdyrkerne, skal være i helvetes ild, og der skal de være og bli. Disse er de verste skapninger.

SVENSK: De som äro otrogna, både de, som fått skriften, och månggudadyrkarna, äro förvisso, hemfallna åt helvetests eld att där evinnerligen förbliva. Dessa äro de sämsta varelserna.

 

Mannen har autoritet og dermed makt over kvinnen. I den norske forfalskede oversettelsen står det "gi dem stryk" dersom de ikke lystrer ordre, mens i originalen og alle de engelske står det at de skal bankes opp. Slaveri er populært blant de fleste menn uansett ukultur og danner hovedgrunnlaget for Islams trofaste tilhengere:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/004.qmt.htm

004.034

YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).

PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

NORSK (004-038): Menn har bestyrerautoritet for kvinner på grunn av det som Gud har utstyrt noen av dere med fremfor andre, og på grunn av de utgifter de bærer. Derfor skal rettskafne kvinner være lydige og bevare det som er hemmelig, fordi Gud ønsker det bevart. Dem, fra hvem dere frykter oppsetsighet, skal dere formane, - send dem til sengs og gi dem stryk. Hvis de så er lydige, så forfølg ikke saken. Gud er opphøyet, - stor.

SVENSK: Männen varo kvinnornas föreståndare på grund av det företräde, Gud givit somliga framför andra, och de utgifter av sina ägodelar, som de hava; därför skola ock de rättskaffens kvinnorna vara undergivna och aktsamma om vad som är fördolt, därför at Gud aktar dem. Och vad dem beträffar, av vilka I frukten uppstudsighet, så varnen dem, skiljen dem från bädden och agen dem, men om de då lyda eder, så söken ej sak med dem! Gud är förvisso hög och stor.

 

Avviket i den norske oversettelsen er meningsløs i forhold til de andre oversettelser.

 

Kvinners utsagn i islam teller bare halvparten av en manns, noe som er lett å bevise ut fra understående koran-vers, der det må to kvinner til for å erstatte vitneutsagnet for en mann. Man kan forestille seg da hvem som blir trodd i en rettsak med en kvinnes påstand mot en manns påstand!

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html

002.282

YUSUFALI: O ye who believe! When ye deal with each other, in transactions involving future obligations in a fixed period of time, reduce them to writing Let a scribe write down faithfully as between the parties: let not the scribe refuse to write: as Allah Has taught him, so let him write. Let him who incurs the liability dictate, but let him fear His Lord Allah, and not diminish aught of what he owes. If they party liable is mentally deficient, or weak, or unable Himself to dictate, Let his guardian dictate faithfully, and get two witnesses, out of your own men, and if there are not two men, then a man and two women, such as ye choose, for witnesses, so that if one of them errs, the other can remind her. The witnesses should not refuse when they are called on (For evidence). Disdain not to reduce to writing (your contract) for a future period, whether it be small or big: it is juster in the sight of Allah, More suitable as evidence, and more convenient to prevent doubts among yourselves but if it be a transaction which ye carry out on the spot among yourselves, there is no blame on you if ye reduce it not to writing. But take witness whenever ye make a commercial contract; and let neither scribe nor witness suffer harm. If ye do (such harm), it would be wickedness in you. So fear Allah; For it is Good that teaches you. And Allah is well acquainted with all things. If ye are on a journey, and cannot find a scribe, a pledge with possession (may serve the purpose). And if one of you deposits a thing on trust with another, let the trustee (faithfully) discharge his trust, and let him Fear his Lord conceal not evidence; for whoever conceals it, - his heart is tainted with sin. And Allah knoweth all that ye do.

PICKTHAL: O ye who believe! When ye contract a debt for a fixed term, record it in writing. Let a scribe record it in writing between you in (terms of) equity. No scribe should refuse to write as Allah hath taught him, so let him write, and let him who incurreth the debt dictate, and let him observe his duty to Allah his Lord, and diminish naught thereof. But if he who oweth the debt is of low understanding, or weak, or unable himself to dictate, then let the guardian of his interests dictate in (terms of) equity. And call to witness, from among your men, two witnesses. And if two men be not (at hand) then a man and two women, of such as ye approve as witnesses, so that if the one erreth (through forgetfulness) the other will remember. And the witnesses must not refuse when they are summoned. Be not averse to writing down (the contract) whether it be small or great, with (record of) the term thereof. That is more equitable in the sight of Allah and more sure for testimony, and the best way of avoiding doubt between you; save only in the case when it is actual merchandise which ye transfer among yourselves from hand to hand. In that case it is no sin for you if ye write it not. And have witnesses when ye sell one to another, and let no harm be done to scribe or witness. If ye do (harm to them) lo! it is a sin in you. Observe your duty to Allah. Allah is teaching you. And Allah is knower of all things.

SHAKIR: O you who believe! when you deal with each other in contracting a debt for a fixed time, then write it down; and let a scribe write it down between you with fairness; and the scribe should not refuse to write as Allah has taught him, so he should write; and let him who owes the debt dictate, and he should be careful of (his duty to) Allah, his Lord, and not diminish anything from it; but if he who owes the debt is unsound in understanding, or weak, or (if) he is not able to dictate himself, let his guardian dictate with fairness; and call in to witness from among your men two witnesses; but if there are not two men, then one man and two women from among those whom you choose to be witnesses, so that if one of the two errs, the second of the two may remind the other; and the witnesses should not refuse when they are summoned; and be not averse to writing it (whether it is) small or large, with the time of its falling due; this is more equitable in the sight of Allah and assures greater accuracy in testimony, and the nearest (way) that you may not entertain doubts (afterwards), except when it is ready merchandise which you give and take among yourselves from hand to hand, then there is no blame on you in not writing it down; and have witnesses when you barter with one another, and let no harm be done to the scribe or to the witness; and if you do (it) then surely it will be a transgression in you, and be careful of (your duty) to Allah, Allah teaches you, and Allah knows all things.

NORSK: Dere som tror, når dere avtaler et lån for en viss periode, så skriv det ned. La en skriver skrive det for dere på rett vis. Ingen skriver må unnslå seg for å skrive - noe Gud har latt ham lære. Så la ham skrive, mens debitor dikterer, og må han frykte Gud sin Herre, så han skriver hverken mer eller mindre. Hvis debitor er mentalt eller fysisk svak eller ikke kan diktere. så la den som varetar hans interesser diktere, på rett vis. Og tilkall to mannlige vitner, eller en mann og to kvinner, av slike som dere kan godta som vitner, slik at hvis en av kvinnene skulle huske feil, så kan den annen påminne henne. Vitner skal ikke unnslå seg når de blir tilkalt. Ta bryet med å skrive det ned, enten det er stort eller lite, med forfallstiden. Dette er det riktigste i Guds øyne, og best for bevisførsel og det nærmeste for å unngå tvil. Med minde det gjelder varer som straks overleveres fra hånd til hånd. I så fall gjør dere ingen feil om dere unnlater å skrive, men bruk vitner når dere handler med hverandre. Hverken skriver eller vitne må lide overlast. Hvis dette skjer, er det ugudelig adferd for dere. Frykt Gud, for Gud belærer dere, og Gud vet alt.

SVENSK: I, som tron, då i uppgören en affär på bestämd tid, så skriven upp det! En skrivare må opartiskt uppskriva det emellem eder, och ingen skrivare må vägra at skriva i enlighet med vad Gud lärt honom; så må han skriva. Den, som häftar för skulden, må förestava, och han må frukta Gud, sin herre, och ej draga av något därifrån! Men om nu den, som häftar för skulden, är otillräknelig eller förståndssvag eller ej själv i stånd att förestava, då må hans fullmäktige opartiskt göra det. Tilkallen därvid två av edra män som vittnen, men kunna ej vittnena vara två män, så vittne en man och två kvinnor av dem I godkännen som vittnen, på det att ifall den ena av dem skulle fara vilse, den andra må påminna henne; och vittnena må ej vägra, när helst de varde kallade. Underlåten ej att skriva upp skulden, vare sig den är liten eller stor, till den bestämda tiden! Dette er rättvistast inför Gud, mest ägnat att stödja vittnesmålet och det bekvämaste sättet att undanrödja någta tvivelsmål, så framt det nämligenicke gäller en affär, den I genast uppgören sinsemellan, ty då drabbar eder ingen skuld, om I underlåten att skriva upp det, men skaffen ändock vittnen, då I säljen till varandra! varken skrivare eller vittne må lida någon skada, men om I görennågot sådant, är det förvisso ogudaktigt av eder. Frukten Gud! Gud undervisar eder, ty Gud är allvetande.

 

Dersom kvinner og menn har samleie uten å være gift med hverandre skal begge idømmes 100 piskeslag. I Hadith (f.eks. volum 8, bok 82, nr. 806, 809 og 813 gis det dødstraff for ulovlig samleie). I volum 9, bok 89, nr 280 står det:"Narrated Abu Huraira: A man came to Allah's Apostle while he was in the mosque, and called him, saying, "O Allah's Apostle! I have committed illegal sexual intercourse." The Prophet turned his face to the other side, but when the man gave four witnesses against himself, the Prophet said to him, "Are you mad?" The man said, "No." So the Prophet said (to his companions), "Take him away and stone him to death."

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/024.qmt.html

024.002

YUSUFALI: The woman and the man guilty of adultery or fornication, - flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.

PICKTHAL: The adulterer and the adulteress , scourge ye each one of them (with) a hundred stripes. And let not pity for the twain withhold you from obedience to Allah, if ye believe in Allah and the Last Day. And let a party of believers witness their punishment.

SHAKIR: (As for) the fornicatress and the fornicator , flog each of them, (giving) a hundred stripes, and let not pity for them detain you in the matter of obedience to Allah, if you believe in Allah and the last day, and let a party of believers witness their chastisement.

NORSK: Horkvinnen og horkaren , gi hver av dem hundre piskeslag. La ingen medlidenhet for dem gripe dere når det gjelder Guds religion, - om dere tror på Gud og Dommens dag. Og la en gruppe troende overvære deres avstraffelse.

SVENSK: Skökan och skökokunden skolen I giva hundra gisselslag vardera. Och haven intet medlidande med dem, när det gäller Guds religion, om I tron på Gud och den yttersta dagen! Ett antal av de rättrogna skall ock bevittna deras bestraffning.

 

Avviket i den norske og svenske oversettelsen (merket med blått) er meningsløs i forhold til de andre oversettelser.

 

For menn, kvinner og barn som stjeler en karamell, et brød eller hva som helst annet venter en barbarisk straff:

 

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.htm

005.038

YUSUFALI: As to the thief, Male or female, cut off his or her hands: a punishment by way of example, from Allah, for their crime: and Allah is Exalted in power.

PICKTHAL: As for the thief, both male and female, cut off their hands. It is the reward of their own deeds, an exemplary punishment from Allah. Allah is Mighty, Wise.

SHAKIR: And (as for) the man who steals and the woman who steals, cut off their hands as a punishment for what they have earned, an exemplary punishment from Allah; and Allah is Mighty, Wise.

NORSK (005-042): Tyven, mann som kvinne, hugg av deres hender, som en gjengjeld de har fortjent, og som en preventiv straff fra Allah.

SVENSK: På tjuven, vare sig man eller kvinna, skolen I avhugga händerna till lön för vad de begått och till näpst från Gud; ja, Gud är väldig och vis.

 

Konklusjon

Denne artikkel har bevist at koranen taler for å drepe ikke-troende samt barbariske straffer for bagatellmessige forbrytelser eller gjerninger som ikke skader noen. Dette vil også ramme mange uskyldige som blir utpekt som heks. Barbariske regler lages kun av barbariske mennesker, og det er derfor lite trolig at Muhammed ikke var en meget brutal tyrann. Muhammed er ikke muslimenes "Jesus" men muslimenes Hitler.

Lenke til kommentar

Baltezar, kan du begynne å svare på spm istedet, enn å bare legge ut innlegg, og snakke deg fordi det du blir spurt om,. og i tillegg har du en vane til å legge usaklige linker, som bare snakker om hat til islam, som ikke har noe med emnet å gjøre,,uansett, kan ikke du roe deg ned og svare mine spm og så kan du stille spm osv :)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...