Gå til innhold

Bilde av gammel og nedlagt fyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt fengende med kontrasten i fargen på taksteinenen og skyene, som blir litt ødelagt av den monotone veggen på fyret. Hadde du fått inn en del mer tekstuyr der, hadde liksom mer av motivet levd greit sammen.

 

Det gjør seg forsåvidt også med den skarpe fargen på tårnet, men siden blikket (skal) dras opp dit, ville jeg helst hatt lit mer luft der. Dette forsterkes av formen på taket som peker - der det ikke er noe..

 

Det var det fornuftige. Det jeg egentlig kriblet etter å si var at tittelen (gammel og nedlagt fyr) får meg, med min språkkunnskap, til å forvente en eldre herremann i vill utfoldelse med noe ungt og pent som har påtvunget seg på ham. :lol:

Lenke til kommentar

Takk for kritikk, Autodidact og Tom!

 

Autodidact: Var ikke så veldig mye teksturer i virkeligheten heller, men noe er det. Ellers har du nok sett på for mange skitne tyske filmer :)

 

Tom: All redigering har foregått i Lightroom. Justert ned fargemetning i himmelen og gresset og kjørt opp kontrast, ikke noe hokus pokus nei. Gode lysforhold + sirkulært polafilter av den billige sorten.

Lenke til kommentar
Polafilter ja.. Har for stor linse nå til at jeg har tatt meg råd til det. Før tok jeg (nesten) aldri filteret av linsa.. Det er utrolig hva det gjør for bilder med himmel på.

9098785[/snapback]

 

Filter dm på denne er 77 mm, kjøpte et billig polafilter på ebay til 300 spenn inkl porto.

 

Edit: Hoya polafilter

Endret av Autoxave
Lenke til kommentar
Takk for kritikk, Autodidact og Tom!

 

Autodidact: Var ikke så veldig mye teksturer i virkeligheten heller, men noe er det. Ellers har du nok sett på for mange skitne tyske filmer :)

 

Tom: All redigering har foregått i Lightroom. Justert ned fargemetning i himmelen og gresset og kjørt opp kontrast, ikke noe hokus pokus nei. Gode lysforhold + sirkulært polafilter av den billige sorten.

9098766[/snapback]

 

Lightroom og pola-filter: det er to av tingene på ønskelisten min.Heldigvis trenger jeg ikke mer enn en 67mm; så jeg blir ikke ruinert.

 

Tom

Lenke til kommentar
Takk for kritikk, Autodidact og Tom!

 

Autodidact: Var ikke så veldig mye teksturer i virkeligheten heller, men noe er det. Ellers har du nok sett på for mange skitne tyske filmer :)

 

Tom: All redigering har foregått i Lightroom. Justert ned fargemetning i himmelen og gresset og kjørt opp kontrast, ikke noe hokus pokus nei. Gode lysforhold + sirkulært polafilter av den billige sorten.

9098766[/snapback]

 

Lightroom og pola-filter: det er to av tingene på ønskelisten min.Heldigvis trenger jeg ikke mer enn en 67mm; så jeg blir ikke ruinert.

 

Tom

9098974[/snapback]

 

Etter min mening er Lightroom absolutt et must! Genialt på svart hvitt konverteringer syns jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...