Gå til innhold

Kjøpe dSLR kamera NÅ, eller vente litt?


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Beklager mitt noe dumme spørsmål, men jeg lurer på om jeg skal kjøpe dSLR NÅ, eller ha litt is i magen og vente litt? :hmm:

 

Har aldri hatt dSLR kamera før, men er lei av alle begrensingene mitt digitale kompaktkamera har.

 

Planlegger kjøp av D40, D40X eller D80. Har ikke helt bestemt meg....

 

D40 er jo blitt ganske billig etterhvert. Det jeg lurer på er om det noen nye modeller på vei, slik at prisen på D40X eller D80 plutselig synker veldig?

 

Har ventet et par mnd nå, og har veeeldig lyst å kjøpe snart. Men har ikke lyst å legge ut 5-6000kr på et kamera, som plutselig synker 1500kr i pris om 1-2 mnd liksom.

 

Noen som kan komme med kommentarer? :w00t:

 

 

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du 6 måneder etter å ha kjøpt et dSLR sjekker prisene på internett så blir du skuffet uansett modell. Blir billigere hele tiden.

 

Skulle ønske jeg ikke sparte ca 500kr ved å vente på mitt kamerakjøpp.

Jeg ville hatt stor glede av å ha kamera de 6-8 månedene jeg ventet på bedre priser.

Lenke til kommentar
Har ventet et par mnd nå, og har veeeldig lyst å kjøpe snart. Men har ikke lyst å legge ut 5-6000kr på et kamera, som plutselig synker 1500kr i pris om 1-2 mnd liksom.

 

9094683[/snapback]

 

Det eneste som er sikkert er at prisene hele tiden går nedover og kvaliteten på nye produkter stadig blir bedre. Det som er viktig er om kvalitet og pris på det produktet du vil kjøpe holder mål for deg. Gjør det det; KJØP. Gjør det ikke det; vent litt til. Det er meningsløst å irritere seg over at produktet du kjøper er billigere om noen mnd; for det er det.

 

Har selv D80 og er strålende fornøyd med det. Syns selv D40/D40X er litt for lite. Bildekvalitesmessig er det mye det samme.

 

Lykke til

 

Chico

Lenke til kommentar

Det er nok nye modeller fra Nikon på vei, men neppe noe som ligger i samme segment som D80. Nikon stiller ganske sterkt i "nybegynner" og "prosumer"-segmentene med tre ganske nye modeller i prisklassen under 10000, jeg tviler på at de føler noe behov for å gjøre noe nytt i det området med det første. Det neste vi ser fra Nikon kommer antagelig til å være i de høyere prissjiktene, og det vil neppe påvirke prisen på de billigere modellene noe nevneverdig.

Lenke til kommentar
Bare lurte på om dere her inne visste at et nytt dSLR kamera fra Nikon var på vei rett rundt hjørnet, slik at D80 ble litt billigere.....

9095280[/snapback]

 

Når du kan få en D80 med 18-70mm til 8.000,- så er den allerede billig.

 

Tom

 

edit: edit

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Bare lurte på om dere her inne visste at et nytt dSLR kamera fra Nikon var på vei rett rundt hjørnet, slik at D80 ble litt billigere.....

9095280[/snapback]

 

Når du kan få en D80 med 18-70mm til 8.000,- så er den allerede billig.

 

Tom

 

edit: edit

9095430[/snapback]

hvor fikk du den prisen fra?

Lenke til kommentar
Bare lurte på om dere her inne visste at et nytt dSLR kamera fra Nikon var på vei rett rundt hjørnet, slik at D80 ble litt billigere.....

9095280[/snapback]

 

Når du kan få en D80 med 18-70mm til 8.000,- så er den allerede billig.

 

Tom

 

edit: edit

9095430[/snapback]

hvor fikk du den prisen fra?

9097092[/snapback]

 

 

Lurer jeg oxo på. Slår lett til på D80 med 18-70 til 8000kr :dribble:

Lenke til kommentar

Du bør vente med kamerakjøp om du skal kjøpe D40 eller D40x... til i morgen. For da starter Nikon en Cashback-kampanje. Da kan du spare opp til 700-og-noe kroner.

 

Vil du heller ha med en ekstern blits (sterkere enn den som sitter på kameraet) til en verdi av 1200 kroner, så kjøper du D40 eller D40x før dagen er omme :)

Lenke til kommentar

Hvis man ville gått for Pentax, hva tror dere om dette?

 

Ser dette tilbudet på pixmania.com :

 

PENTAX K10D + objektiv 18-55 mm + objektiv 50-200 mm + PIX Foto/Video Veske, 17 x 14 x 9 cm + SD High Speed 150X 4 GB Minnekort + Batteri DL-I50

 

 

Finner ingen enkel måte å kontakte de på, så vet noen hva som slags objektiv som følger med der? Er det pentax sitt eller er det ett driitdårlig leke-objektiv som ikke er verdt en dritt... Tenker da på om man eventuellt bør kjøpe bare huset og så finne de objektivene man vil ha ved siden av.

Lenke til kommentar
Ser dette tilbudet på pixmania.com :

Glem Pixmania. Les webshoperfaringer om dem, og kjøp deretter kameraet fra et seriøst sted.

 

De som har gode erfaringer med Pixmania, har kun opplevd selve kjøpet... aldri hatt behov for angrerett, garanti, reklamasjon, support eller lignende. Det er da problemene starter. Er for øvrig ikke alle som er fornøyd med selve kjøpet heller da frakten tar lang tid fra Frankrike, du får kun EU modell, du blir ilagt gebyrer som Pixmania ikke opplyser om og så lignende.

 

Nei... ikke støtt useriøse butikker som ikke bryr seg om kundene sine.

Lenke til kommentar
Ser dette tilbudet på pixmania.com :

Glem Pixmania. Les webshoperfaringer om dem, og kjøp deretter kameraet fra et seriøst sted.

 

De som har gode erfaringer med Pixmania, har kun opplevd selve kjøpet... aldri hatt behov for angrerett, garanti, reklamasjon, support eller lignende. Det er da problemene starter. Er for øvrig ikke alle som er fornøyd med selve kjøpet heller da frakten tar lang tid fra Frankrike, du får kun EU modell, du blir ilagt gebyrer som Pixmania ikke opplyser om og så lignende.

 

Nei... ikke støtt useriøse butikker som ikke bryr seg om kundene sine.

9105276[/snapback]

 

Har lest en del erfaringer nå og jeg skjønner hva du mener... En ting er å bestille en vare og få den levert, en annen ting er da noe faktisk ikke er i orden eller du skulle komme til å trenge support/service i etterkant. Jeg får fortsette min evige søken etter hvilket kamera jeg skal ha og fra hvor... En helt ufattelig vanskelig jobb syns jeg.

Lenke til kommentar

Vil tro at det er et godt kjøp akkurat nå, med Nikon D40.

 

Kamerakit koster under 4500kr, og nå får man tilbake 720kr fra Nikon. Det blir under 3800 kroner, og må vell sies å være ekstremt mye kamera for pengene!

 

D40 Kit

Om Cashback

 

Jeg tror jeg kommer til å slå til på dette. :) Hadde planer om D80, men det blir for dyrt i denne omgang.

Endret av severin20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...