Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Delvis strøm fra Hiper 580W


Anbefalte innlegg

Har et fått et litt snodig problem etter at jeg byttet kabinett, PSU og kjølere til CPU og GPU. Når jeg starter PC'n så begynner det å lyse på power LED, og LED på hovedkortet men ingen ting annet skjer. Power LED står bare å lyser konstant uansett om jeg trykker flere ganger på av/på bryteren. Den slutter å lyse 5-10 sekunder etter jeg tar strømmen.

 

Jeg prøvde å gå over alle kontaker og koble fra litt forskjellige ting for å se om det hjalp og plutselig ble det liv i den igjen. Jeg koblet på plass alle kabler og den startet igjen neste gang også.

 

Så skulle jeg inn å justere en vifte og dermed nektet den å starte igjen. Jeg prøvde omtrent samme prosedyre som sist men uten hell. Men etter å ha byttet utgang på den ene harddisk-strømkabelen (altså på PSU) så startet den igjen.

 

Så nå lurer jeg egentlig på hvor feilen kan ligge. Først trodde jeg det var hovedkortet, men begynner etterhvert å mistenke PSU. Har også noen kabinettvifter som er koblet rett til PSU og de starter nemlig heller ikke.

 

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funet ut at Hiper Type R PSUene er meget ustabile.

Forrige uke røyk min tredje Hiper 580W PSU på like mange år. Nå kommer jeg aldri til å kjøpe en slik mer.

Så at du har problemer med den kommer ikke som noen bombe for meg, ville nok vurdert å få byttet PSUen til en annen type.

Lenke til kommentar
Jeg har funet ut at Hiper Type R PSUene er meget ustabile.

Forrige uke røyk min tredje Hiper 580W PSU på like mange år. Nå kommer jeg aldri til å kjøpe en slik mer.

Så at du har problemer med den kommer ikke som noen bombe for meg, ville nok vurdert å få byttet PSUen til en annen type.

9094835[/snapback]

 

 

Begynner så smått å gå opp for meg også. Den jeg satte inn nå er erstatning på den forrige jeg hadde som røk etter et drøyt år.

Lenke til kommentar

Hmm jeg har nå hatt tre stk Hiper 580w, har ikke hatt noen problemer med de. Hatt tre forsjellige pcer det siste halvannet året! Men kan jo bare være at jeg har vært heldig...

 

Men jeg vill ihvertfall gått over koblingene til hk for å utelukke feilkobling. Symptomene som du gir, gir meg intrykk over at feil p4 eller ingen p4 plugg er koblet til hk. Er temmelig sikker på at dette ikke er en feil ved psuen.

Lenke til kommentar

Da fant jeg heldigvis feilen! Var en HDD modulærkontakt som tydligvis kortsluttet av og til. Nå fungerer alt igjen :)

 

Får gi Hiperen en sjangse til og håpe det holder mer enn et år denne gangen. Har i hvertfall fått bedre ventilasjon til den med et Lian-li kabinett som har lufting i toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...