equalern Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Hei! Sitter her nå å tenker på om jeg skal ta premium eller ultimate. Jeg skal bruke pcen hovedsaklig til musikk, MSN, multimedia o.l å er det sånn at ultimate bruker mere av pcen enn premium ? laptopen sine spesifikasjoner er: Intel Core 2 DUO 2.0 GHz GeForce 7600, 256 mb 2gb ram 160gb harddrive 7200RPM" hva bør jeg velge?
gxi Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Home-premium ville jeg ha valgt. Det er ikke vits å hive mer enn nødvendig med penger inn. Ultimate har ikke særlig mye ekstra som vanlige brukere får bruk for. Ultimate er en slags combi mellom toppversjonene av home og business + noen få ekstra funksjoner (bl.a "Ultimate extras" som er dødd ut). Èn fordel med Ultimate som kan være noe man kan få bruk for er at samme DVDen inneholder både 32bit og 64bit-versjoner som er byttbare med samme lisens. Man får uansett ikke bruk for 64bit-versjonen på mange år med mindre man vil ha mer enn ca. 4GB minne i maskinen.
toazty Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 men kjøp deg OEM versjon, mye billigere, siden du skal bruke den på bærbar så trenger du ikke fullversjonene... koster 1000kr for home premium hvis jeg ikke tar helt feil, og 1700kr ultimat , har selv ultimat edition, angrer ikke så mye på at jeg kjøpte den fremfor home premium, men det er ikke stor forkjell på de to, den "extras" som er dødd ut kan komme på fote igjen hvis MS gjør noe, men tviler på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå