Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Upload hastigheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det finnes et program som kan eventuellt stoppe upload hastigheten og bruke den som download hastighet? Eller å sette upload hastigheten lavere og sånnt.. finnes det?

Kan være et dumt spørsmål, men jeg spør forde, man vet aldri.. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke flytte upload-hastighet over til download-hastigheten nei.

Men du kan av og til begrense upload-hastigheten i forskjellige programmer - f.eks. ftp-klienter, p2p-programmer osv.

Men du kikker kanskje etter et traffic shaper program - ta en søk på forumet etter det.

Skrevet

ADSL er jo som kjent asymmetrisk, selv har jeg en 704/128-linje fra Telenor. Som sikkert flere har merket med fildelingsprogrammer, går det veldig dårlig med upload og download samtidig. Download-hastigheten faller betraktelig når båndbredden for upload brukes.

Noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet?

Skrevet

det vil uansett gå til pakker ut til nettet, siden du må alltid sende en bekreftelse per pakke du mottar. Dette tar ca. 20% av linja di, og derfor vil du alltid oppleve at uploaden ligger rundt 1-2KB/s avhengig av trafikk.

Skrevet

men altså... jeg har Telenor ADSL 704/128... når jeg skal laste ned noe på fildelingsprogrammer så går hastigheten i 89kb/s.. men med en gang noen begynner å uploade fra meg så kan hastigheten gå helt ned til mellom 10-20 kb/s, og der blir den helt til uploaden er ferdig... ARG :evil:

Skrevet

hva slags program bruker du? Hvis du f.eks bruker Imesh, Winmx, dc++ osv.. er download hastighet bestemt fra den brukeren du laster ned fra. Og hvis vedkommende browser deg og begynner å laste ned fra pc'en din, vil da download hastigheten gå ned!

Skrevet
Dette er et utrolig kjedelig problem.. at uploaden skal bestemme download hastigheten..

Da må du kvitte deg med ADSL.....

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...