Gå til innhold

Treng anbefalinger til billig racer sykkel


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal nå kjøpe meg en Racer sykkel. Jeg hadde tenkt på en i prisklassen 5000 - 8000. I grunn ser jeg helst at prisen ikke overstiger 6000kr, men er det mulig å få en grei Racer sykkel til denne prisen? Husk at dette blir den første Racer sykkelen jeg kjøper, og er ikke ute etter det beste på markedet for å si det slik.

 

Jeg har sett på følgende sykler:

 

Concorde Prelude 500 07

 

Everest Sora Racing

 

Everest Tiagra Racing

 

Siden jeg er dønn ny til dette, så lurer jeg også på om det er noe spesielt med pedaler og sko. Kan jeg kjøpe hva jeg vil her, eller må jeg ha en bestemt type. Går det greit å gå for det billigste her?

 

Hvis dere har annen informasjon anngående Racing sykler, ver grei å skriv. Har ærlig talt ikke peiling på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir min første sykkel, og jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å sykle i flere år framover. Så jeg tenkte på en nokså god sykkel. Og siden denne har vert i prisklassen over 10.000 kr så tenkte jeg dette var det perfekte kjøpet for meg. Eller..?

 

 

 

 

Er det ikke landeveis sykkel med racing dekk jeg har lagt ut her.

Eller har jeg misforstått hva du mente?

Lenke til kommentar
Er det ikke også en fordel det at man kan dra oppover, og ikke bare trø nedover?

Mulig jeg formulerte meg litt dårlig nå...

9096309[/snapback]

Ekspertene er ikke helt enig med hverandre når det kommer til dette. Noen sier at at det har en del å si, mens andre vil påstå at det ikke har noe å si ettersom man tråkker ned så hardt at opptrekket ikke vil ha noe å si.

 

edit: Men sko har også mange andre fordeler, en av dem er at man får en veldig riktig & optimal plassering av foten på pedalen slik at man får mest mulig ut av hvert tråkk. :)

Endret av Tiamin
Lenke til kommentar

Har prøvd litt på en sånn racing sykkel, og der fikk ivertfall jeg stor fordel av at jeg kunne dra med meg pedalene og samtidig tråkke.

Kjendte det spesielt i stigninger.

 

Men angåande sykler, når da gjelder merker, prisklasser, hvor mange gir man bør ha. Og hvordan vi kan se om sykkelen er god eller ikke. Treng litt anbefalinger ettersom det er en ganske høy pris for en racing sykkel. (syns ivertfall jeg)

Takker for alle svar

Endret av 7wis7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...