Gå til innhold

108 i 60 sone


moonwalk68

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg hører er ikke fengsel i Norge så ille. 21 dager er ikke all verden, og man er ingen fæl person selv om man driter seg skikkelig ut en eller to ganger i livet på denne måten. :)

9103727[/snapback]

 

Det er vel ikke selve fengelsstraffen som er det verste, men hva du får på rullebladet ditt. Vil alle fengselsstraffer havne på rullebladet? Litt kjipt når man ønsker en jobb som krever plettfri vandel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mange tilfeller med jobb tas hver vandel opp til vurdering, så om man f.eks skal selge boligalarmer, så gjør det ikke allverdens om man har sittet inne for å ha kjørt for fort. :)

Har man derimot gjort 10-12 innbrudd, er nok ikke f.eks alarmbransjen der man trenger å søke jobb først.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da har jeg vert oppe til tingretten..ettersom jeg har innrømt det aller meste så slapp jeg "skikkelig" domstol med flere dommere osvosv.

 

Så er er straffen:

15 dagers betinget fengsel(prøvetid på 2 år)

lappen vekke i 12 mnd

boten ble på 6000

 

Så jeg har sluppet billig unna=)

9479122[/snapback]

 

Jeg får lappen like etter du får den tilbake :cool: skjipt å ikke ha lappen, og det sier jeg. Går ikke en jæ*la dag uten å tenke om førerkortet, velkommen skal du være :)

Er snart 17 år, men hater å vente. I Usa er det farligere trafikk enn i Norge, men fortsatt er det 16 års grense for førerkortet. Skulle vært 17 år i Norge.

 

Synes synd på deg moonwalk86, gud være med deg

Lenke til kommentar
takk..tanken dukker nok opp ganske ofte ja..=)

men hehe, det er på ingen måte synd på meg..har meg selv å takke, siden det er jeg som har rotet opp det hele.

9502133[/snapback]

 

jaja, du har kanskje deg selv å takke, men det er ikke din feil at det ikke finnes 'Fri Fart Motorvei' i Norge :)

 

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg klikka helt, laang vente stund da. Det går over en dag. Etter å ha lest dette tror jeg skal være litt forsiktig da jeg får lappen.

Lenke til kommentar
jaja, du har kanskje deg selv å takke, men det er ikke din feil at det ikke finnes 'Fri Fart Motorvei' i Norge :)

9502764[/snapback]

Dummeste jeg har lest i dag. Skulle man holde høy fart, hadde det uansett ikke vært i 60-sone.

 

trådstarter ser ut til å ha forstått både konsekvensen og alvorligheten av å kjøre med nåla nærmere 130 i 60-sone.

Lenke til kommentar

Er vel eneste i Norge man kommer i fengsel for å ha kjørt for fort? :p

Off, for et bil-hat land vi lever i.

 

Men å kjøre i 130km/h i 60 - sone er som sagt veldig idiotisk gjort, og om man skal ha den hastigheten så er vel det best å gjøre det midt på natta med minst mulig trafikk!

 

Om forholdene er til rette så ser jeg ikke noe problem ved det, utenom det at det er ulovlig da.

 

Dette gjelder så klart lange beine strekninger med god avstand til hus osv.

Lenke til kommentar
Er vel eneste i Norge man kommer i fengsel for å ha kjørt for fort? :p

Off, for et bil-hat land vi lever i.

9503904[/snapback]

Hva har strenge straffer for uforsvarlig kjøring som setter andres liv i fare med bilfiendlig land å gjøre? At Norge er bilfiendlig kommer klart frem av veiutbygging, skatter og avgifter, mm. Men straff for ulovlig kjøring har da ingenting med bilfiendlighet å gjøre.

 

Og hva angår andre land? Det er vell slik at om man kjører for fort i USA i en annen stat en den man er bosatt i, blir man kastet på glattcelle fram til dommeren er på jobb og kan gi deg en dom. Og da trenger det ikke være høye hastigheter engang.

 

Om forholdene er til rette så ser jeg ikke noe problem ved det, utenom det at det er ulovlig da.

 

Dette gjelder så klart lange beine strekninger med god avstand til hus osv.

Håper jeg ikke treffer på deg ute på veien :thumbdown:

Lenke til kommentar
jaja, du har kanskje deg selv å takke, men det er ikke din feil at det ikke finnes 'Fri Fart Motorvei' i Norge :)

9502764[/snapback]

Dummeste jeg har lest i dag. Skulle man holde høy fart, hadde det uansett ikke vært i 60-sone.

 

trådstarter ser ut til å ha forstått både konsekvensen og alvorligheten av å kjøre med nåla nærmere 130 i 60-sone.

9502938[/snapback]

 

Dummeste jeg har lest idag :hrm:

Lenke til kommentar

....fri fart motorveier er vel på vei bort flere steder.

9507364[/snapback]

 

Det er faktisk sant, i Tyskland er det fartsgrense på Autobahn, du får først advarsel, hvis du blir tatt igjen = bot

 

Var i Tyskland for 1 år siden, og da var det fartsgrense der.

 

I Pakistan er det en vei like ved huset vårt, ingen fartsgrense der. det er ikke på motorveien.

Lenke til kommentar

Jo, det er færre dødsfall i Norge, også i forhold til folketall.

 

 

Edit: Nå i morgenkaffen på jobb har jeg ikke tid til å saumfare etter skikkelig statistikk, men i følge Statens vegvesen dør det fem personer i trafikken per 100.000 i Norge. I Hellas er tallet 16. Basert på antakelse vil jeg gjette at tallet i f.eks Pakistan er atskillig høyere.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Jo, det er færre dødsfall i Norge, også i forhold til folketall.

 

 

Edit: Nå i morgenkaffen på jobb har jeg ikke tid til å saumfare etter skikkelig statistikk, men i følge Statens vegvesen dør det fem personer i trafikken per 100.000 i Norge. I Hellas er tallet 16. Basert på antakelse vil jeg gjette at tallet i f.eks Pakistan er atskillig høyere.

9525244[/snapback]

 

Det er nok fler trafikkulykker i Pakistan, men der er det trafikk ass, veldig mye trafikk, men sjelden kø der. Det er ikke poenget, men men. Det har forandret GANSKE mye siden 2006, var der i år og det er mye bedre med veiene, trafikklys, sikkerhet...osv, men sjåførene er de samme :!:

Lenke til kommentar

Vel hvor mange er det som med hånden på hjertet ikke har kjørt for fort en gang eller to i ungdomsårene. Sånt skjer. Men de fleste sikerer seg mot å bli tatt, sjekker områdene bedre før de kjører, og unngår plasser med lav fartsgrense når de tester bilene, der det kan være fotgjengere og annet kryssende trafikk.

 

Du har sluppet billig unna. Alle bøter og straffer du måtte få blekner i forhold til straffen det ville vært hvis du hadde kjørt på og drept noen i den farten. Det forsvinner ikke etter 2 års prøvetid, du vil bli minnet på det til stadigheter resten av livet.

 

Så lær av dette, kjøp deg playstation og et heftig bilspill og kjør fort der, men når du er i den virkelige verden, og forhåpentligvis får lappen tilbake, vis at du er moden og ansvarsbevisst nok til å kjøre bil.

 

Inntil da. Sykl/gå forsiktig. Det er mange som ikke holder fartsgrensen der ute som du må passe deg for....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...