Gå til innhold

- De ler av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151247

 

Jeg synes dette blir virkelig for dumt. Disse burde vært rask behandling på. La heller noen som sitter inne med enkle dommer som for fortkjøring o.l. ut tidligere slik at man kan få satt inn de midlertidig oppholdstillatelse så fort som mulig. Evt kjørt en nulltolleranse og shippet dem ut igjen.

9082465[/snapback]

Dette er tross alt Norge min venn! :) Hadde det vært Karl I Hagens samfunn ville du fått ønskene dine oppfyllt :)

 

Men. Jeg er enig. Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar

Det har muligens kommet litt feil frem ja, For å rette litt på det så mener jeg utenlandske som kommer til norge for å jobbe.

 

Gjør de kriminelle vinningshandlinger så bør de ble straffet deretter, worstcase ikke få lov å fortsette jobben sin in Norge.

 

Det man kan spørre seg litt med tanke på artikkelen, er jo om disse polakkene faktisk har jobb i Norge, evt forhørt seg med norsk arb.giver.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151247

 

Jeg synes dette blir virkelig for dumt. Disse burde vært rask behandling på. La heller noen som sitter inne med enkle dommer som for fortkjøring o.l. ut tidligere slik at man kan få satt inn de midlertidig oppholdstillatelse så fort som mulig. Evt kjørt en nulltolleranse og shippet dem ut igjen.

9082465[/snapback]

 

Det koster mye å ha folk innesperret siden fengselsvesenet må satse på klisjeen om rehabilitering. Jeg kan ikke se at det er staten sin oppgave å rehabilitere andre lands borgere, så hvorfor ikke bygge et billig-fengsel for utlendinger som skal sendes ut etterpå?

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hva som skal være problemet med å putte 2-3 personer per celle. Dette har man i årevis gjort i eldreomsorgen.

9083437[/snapback]

 

De gjør det per i dag på åpne soninger. Og med småvinningssaker så er det der de ville landet. Men du kunne glatt økt antallet til 4 - 6... Hvorfor skal de leve bedre enn soldater som tar førstegangstjenesten?

Lenke til kommentar
Det koster mye å ha folk innesperret siden fengselsvesenet må satse på klisjeen om rehabilitering. Jeg kan ikke se at det er staten sin oppgave å rehabilitere andre lands borgere, så hvorfor ikke bygge et billig-fengsel for utlendinger som skal sendes ut etterpå?

9083104[/snapback]

Det var enklere å håndtere denslags i "gamledager". Gjorde man noe galt i et annet land, fikk man stemplet Persona Non Grata i passet (uvelkommen person) og sparket på hue & ræven ut. Problemet med EU/EØS er sånn sett at det ikke er krav om å ha pass når man reiser landene i mellom.

Lenke til kommentar

La de sone 20 stk på 20kvm og la de få mat som er kvalmende men nok til at de holder seg i livet...Må være slutt på at vi gir de en klapp på skuldra og si at dette må dere ikke gjøre mer....Vi er sikkert en av de latterligste nasjonene i verden når det gjelder fengsler og straff...Her i landet blir forbrytere belønnet ikke straffet...Leste om Pakistanere som skaffet seg opp til 1 million nkr på ulovlig hvis og levde herrens glade dager når de slapp fri....Helt sykt....Men tusen takk til de som styrer dette landet....Det blir sikkert værre for oss vanlige borgere og bedre for forbryterene her i Norge...HEIA NORGE... :w00t: Europas nye klovneparadis.... :thumbup:

 

btw...og politikerene lurer på hvorfor politikerforrakten er så stor her i landet...Hmmm...ja si det du... :whistle:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Tenk hvor mange fluer man kan slå i en smekk om vi betalte for soning i hjemlandet for utlendinger som blir dømt i Norge:

 

-De må sone med en gang og kan ikke fortsette sin kriminelle aktivitet i Norge.

-Det koster mye mindre.

-De får ikke trent opp Nordmenn til kriminalitet i fengselet.

-De må sitte inne tiden de er dømt til og ikke sluppet ut etter å ha sont 10% pga. lange soningskøer.

-De blir ikke så lenge i Norge at de får oppholdstillatlese her.

-Familien trenger ikke komme til Norge mens de sitter inne.

-Soningskøene blir borte i Norge.

-De vil ikke lengere bare flire av straffen de kan få i Norge.

 

Løsningen finnes der, det er bare å starte idag. Likevel er det ingen politikere som tør.

Lenke til kommentar
Hvis disse dritsekkene ikke kan dømmes pg plassproblemer, så kan de vell sendes ut av landet for evig og alltid, eller hva sier du, Storberge?  :mad:

9086126[/snapback]

 

Å nei du...får de et utvisnings vedtak på seg så er det jo bare og gå fra Trondheim til Oslo eller no sånt og campe utenfor stortinget vet du...Da får de sikkert både amnesti, opphold og familiegjennforening.... :mad::ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...