Gå til innhold

Hvordan kan jeg teste døde pc-delene...


Anbefalte innlegg

...uten å ødelege delene som virker? Dataen min ble ødelagt av lynet for noen uker siden. Jeg har vært på en lokal databutikk og fikk vite at disse deler er gåene: hovedkortet, cpu, skjermkortet, ram, psu og skjermen! Jeg prøvde med en annen adapter til skjermen og den virket :ohmy: . Så databutikken tok feil! :ermm: Og jeg tror at de kanskje tok flere feil? Da jeg åpnet PSU var sikringen i orden, betyr det da at PSUen virker? De andre delene tørr jeg ikke prøve på denne dataen som jeg sitter på. Vet noen en annen mulighet å teste delene uten å ødelege nye deler? :hmm:

 

Det er nok ikke mange som kan hjelpe meg med dette, men jeg får håpe..

Jeg setter pris på seriøse og foklarelige svar

 

mvh e_dude

Endret av everything_dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du gjør nok rett i å la vær å teste antatte ødelagte deler på en maskin som fungerer. Det er alltids en liten sjanse for at delen som er ødelagt har en kortslutning en plass, og da er muligheten til stede for at du kan skade hovedkortet som virker, og det vil du ikke.

 

Personlig tror jeg at jeg ville kasta delene på dynga.

 

Eneste som kanskje kan funke er hvis du har en litt eldre maskin som ikke er så mye verdt, men må ikke være så gammel at delene ikke er kompatible.

Lenke til kommentar

Har du hatt lyn nedslag så dekker innboforsikringen din dette. du må betale en egenandel. Skjekk forsikringen din. Kast det som er stadfestet ødelagt av databutikken. Har du papirer på at den er skjekket. Det vil forsikrings selskapet ha. stemplet av butikken.

Lenke til kommentar
Har du hatt lyn nedslag så dekker innboforsikringen din dette. du må betale en egenandel. Skjekk forsikringen din. Kast det som er stadfestet ødelagt av databutikken. Har du papirer på at den er skjekket. Det vil forsikrings selskapet ha. stemplet av butikken.

9080654[/snapback]

Det er akkuratt det jeg har gjort. Egenandel er på 4000kr. Så skrev databutikken en skaderapport på ca 8500kr, så jeg får 4500kr tilbake.. Men må jeg også sende kviteringer for utstyret? Fordi de har jeg ikke lenger.

Endret av everything_dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...