Gå til innhold

Diablo II: LOD: Skill-strategier til Paladin


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Jeg har nå nylig fattet interesser for Diablo 2 igjen etter at min bror sa jeg brude innstallere det igjen. Han trengte en character å lagre alle items-ene sine på. Dermed hadde jeg ikke noe valg. Men det gikk slik som det måtte gå, og jeg ble nå noe interessert i å begynne å spille dette spillet igjen.

 

Er litt usikker på hvilken type character jeg burde og vil spille som, men siden min bror har en del bra Paladin-utstyr liggende tenkte jeg at dette kanskje var et godt valg. Men om noen har noen gode grunner til heller å velge en annen type character (Amazone, druide etc.) lytter jeg gjerne. Jeg kan velge alt utenom barbar (det er min bror allerede, så det ville vært kjedelig å velge det samme,

 

Jeg ønsker jo selvsagt å ha en best mulig character og har hørt at det finnes mange skill-strategier utformet for å utnytte en skill-type maksimalt. Så der kommer dere Diablo 2-eksperter inn. Jeg har ikke peiling på disse, og kan tenke meg mer informasjon og linker til sider som beskriver dette. Jeg har hørt om Hammerdin for eksempel.

 

Til opplysning spiller jeg med ekspansjonen (Lord of Destruction) og siste patch (1.11 tror jeg) Så svar ivei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket utstyr?

Uansett, hammerdin er et bra valg, og meier ned det meste.

Blir litt vanskelig å velge hvilken skills/stats hvis jeg ikke vet hvor bra utstyret er, men kan anbefale deg å ta utgangspunkt i skillene fra denne guiden. Men det ville vært lettere å hjelpe deg hvis du sa hvilket utstyr, siden dette spiller en stor rolle :)

Endret av LpIsBackForYou
Lenke til kommentar

Lag en hammerdin, du blir ikke å angre.

 

Hvis du har gearet så må du bare regne hvor mye du trenger å ta på hver stat, men basic er at du ikke skal ta noe mana, ta nok str til gear, ta nok dex til 75% block, pump resten i life.

 

 

Edit: Du må ha enigma hvis du skal lage en hammerdin.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Gear er jeg ikke helt sikker på hva brodern har til meg, han sier bare bra utstyr til paladin. Skal få gearet av han en dag når jeg får til å hoste en game han kan joine. Fikk det nemlig ikke til å funke i kveld. Så det får vente. Men da er altså Hammerdin å anbefale.

 

Men er det noen guider til hvordan man lager en hammerdin. Jeg så en, men den var littt for uoversiktlig til meg. Jeg trenger en guide som presiserer akkurat hvor mange poeng jeg skal ta på hvilke skills. Jeg er ikke så erfaren i Diablo 2 da det er mange herrens år siden jeg spilte det sist. Og da kom jeg ikke skikkelig inn i det.

Lenke til kommentar
Men da er altså Hammerdin å anbefale.

 

For paladins, ja. Det eneste som er problemet er å skaffe deg enigma, men det har sikkert broren din. Resten kan du skaffe deg nokså enkelt.

 

Har ikke d2 oppe nå, men du må gå 20 Vigor, 20 Blessed Aim, 1 Holy Shield, 1 Redemption, 1 Meditation, 1 Salvation, 20 Blessed Hammer, 20 Concentration. Salvation for eksempel kan du velge senere, men sleng på 1 Holy Shield og max alle 20 skillene.

 

Holy Shield tar du på skills senere.

 

Edit: Så når du holder på så skaffer du deg en merc med Insight, mercen vil ikke dø siden du meier ned alt, og samtidig gjøre at du aldri vil trenge manapotions.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Det er det samme, gå for et par points i Blessed Hammer, så kan du fokusere på de som oppgraderer Hammers(Concentration først), hvis du maxer Hammers så blir du å slite med manaen ganske lenge.

 

Ikke bruk points på unødvendige ting når du lvler, så ja det er bra å spare opp poeng, ikke bruk dem med en gang. Vent til du faktisk kan bruke de på det du skal.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Og skjønner. Så det jeg bør gjøre er å gå for noen få points i hammer (siden jeg kjører lite energy og dermed har lite mana) og heller fokusere på auraer og skills som gir økt effekt på blessed hammer.

 

Men er det slik at man skal bruke 0 poeng på mana what so ever? Og hvordan bør man fordele poengene mellom strenght, dexterity og vitality?

 

Edit: og takk for all hjelp Bruktbilen. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Du vil ikke trenge mana siden du senere skal skaffe deg et runeword som heter Insight, denne skal slenges på mercen. Insight er billig å lage selv, og det gjør at du regener mer mana enn du noen sinne klarer å bruke.

 

80 Dex, så ser du om du trenger mer når du får skaffet deg et godt skjold. Poenget er at du skal ta nok dex til at du får 75% block mens du har på deg Holy Shield. Dette er ikke et problem å oppnå.

 

Enigma gir MYE str, så hvis du skaffer deg en Enigma i en breastplate som ikke krever mye str så trenger du bare 5-10 str.

 

Resten i vitality.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

5 til 10 i strenght? Enigma? Er enigma en rune eller noe? Og vil det være vanskelig å skaffe seg disse tingene. Jeg kommer til å spille single-player og muligvis lan/open battle-net (passord-beslyttet sammen med min bror). Så disse sakene kommer jeg jo ikke til å kunne kjøpe av andre.

 

Edit: Jeg må forøvrig beklage min totale mangel på kunnskap innenfor emnet Diablo II, men jeg har aldri tidligere virkelig satt meg inn i hvordan spillet fungerer, men heller bare løpt rundt, drept monstre og satt på noen random skills jeg synes virket tøffe.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Enigma er et runeword som du slenger i en armor som gjør at du kan teleportere deg rundt.

 

Denne builden er hovedsaklig online, siden du er HELT ubrukelig mens du er i en low lvl.

 

Hvis det bare er deg og broren din så kan du godt ta en paladin, men kjør på med en Zealadin eller noe lignende. Fanatisicm er genial å bruke, særlig hvis broren din er en melee klass.

 

Zealadin = Bruke Zeal, dette gjør at du slår mange rundt deg. Finnes så mye rart å velge mellom.

 

Edit: Hvis du skal lvle manuelt så er det bare å se på hva som er bra av skills, siden du ikke kan tenke på at du må spare skills, siden du ikke vil overleve hvis du gjør det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Så hammerdin er ubrukelig i singleplayer altså. Med andre ord anbefaler du zealadin. Brodern er barbarian, som jo i høyeste grad er meele. Men hvilke skills velger jeg i så måte, og hvor mange points på hver. Hvordan blir det med points til strengts, dexterity etc i denne builden?

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg laget en Shock Zealot (Paladin) for ... Ganske lenge siden. Jeg aner ikke om builden fremdeles er effektiv eller i det hele tatt viable, men jeg kan jo skrive ned noe om den. Jeg hadde iallefall mye moro med den.

 

På normal må du smekke ting av og til, Nightmare kan du gå verdig gjennom mens alt dør rundt deg, i Hell må du slå ting igjen - eller være suveren support som gir bøttevis med forskjellige resistances samtidig til alt rundt deg. Fungerte veldig greit i samarbeid med en Summonancer. Hvis du skal spille offline er dette en heller håpløs greie, siden det tar lang tid før det blir særlig effektivt.

Vet ikke helt hvordan det er i 1.11 eller hva de har kommet til nå - jeg sluttet å spille en gang under 1.10 - men en build da var forholdsvis enkel...

 

Maks ut Zeal (Combat), Holy Shock (Off Aura), Resist Lightning, og Salvation (begge Def Aura - du må gjennom noen prereq-skills her og der). Til å begynne med holder det med 4 eller 5 i Zeal mens du makser ut HS, etter det kan du f.eks. plassere annethvert skill point i Resist Lightning og Zeal, mens du sparer Salvation til slutt. Før Hell blir det gjerne overkill med såpass mye resistance som Salvation til slutt gir, og du vil heller gjøre mer skade på det stadiet.

 

Resultatet blir at ved å bruke Zeal som LMB-attack mens du har Holy Shock aktivert, har du muligheten før å gjøre opp til 4-5k skade per zeal hit (og det er fem av dem i rask rekkefølge), mens selve auraen skader ting rundt deg på egen hånd for 700-800 per pulse.

Fordeling av stats og ideellt gear husker jeg ikke helt. Mye +skill, iallefall, det er det som gjør skaden din, ikke selve våpenet. Mana trenger man veldig lite av, så styr unna energy og fokuser på vitality.

 

Solo vil du slite mot Lightning Immunes. :]

Lenke til kommentar

Hvis dere skal spille for underholdningens skyld så er hammerdin ubrukelig, siden man trenger mangle lvler for å kunne bruke builden.

 

Kan desverre ikke builds og slikt på singelplayer, der pleier jeg bare å velge ting som ser stilig ut mens jeg lvler.

 

Uansett, for paladin: Finn deg en aura som ser stilig ut, fanta i dette tilfellet er å anbefale. Så må du komme deg ned til Holy Shield og ta points på den, siden det hjelper betrakelig. Så må du også finne deg et skill som du kan bruke, zeal er flotte saker.

 

Flere auras er også å anbefale, salvation(?) for å få masse resistance når dere blir å møte på fæle lightning folk osv.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Hammerdin er vel etter all sannsynlighet den beste Paladin typen, også den letteste og bruke om du skal runne etc.

 

Men om du skal velge en annen Char, gå for Assasin eller Druid om du skal ha duel type.

 

Assasin, da bør du ha Trapper, dvs. at du pumper Traps-skillene til det ultimate + at du har meget bra utstyr.

 

Jeg hadde/har selv en Trapper, med Enigma og diverse.. Funker noe så hinsides bra! ;)

 

Druid, da bør du ha Elementalist eller Ulvefyr ^^

Elementalist, da booster du Elemental Shield, Whirlwind og Tornado/Armageddon.

 

"Ulvefyr", altså at du gjør deg om til Varulv, er ikke helt sikker på hva man skal booste sånn spesielt da, men du bør ha Rabies (Rett skill?) opp til lvl 20 og Werewolf i lvl 20.

 

PS. Druideklassene kan ikke jeg stort om, siden jeg ikke har styrt de så mye, men har sett de i Duell, og Combat.. Nuff said :p

 

Ellers kan Sorc være et alternativ, noen synes de er sinnsykt feige, men jeg digger de ^^

De er relativt enkle og bygge, og cheap gear ^^

 

Necro, ikke noe jeg ville valgt, med mindre du er rik som F ^^

Men om du skal velge denne, ta å velge Bonemancer, den er syk ;)

 

Har skrevet en del om de forskjellige klassene nå, men mine favoritter er Trapper (Assasin) og Blizz/Orb (Sorceress)

 

Kan også legge ved noen veldig handy nettsider, som har hjulpet meg en del! ^^

 

The Arreat Summit

Diabloii

Item Guide

Trade Values

 

-Fizzmann

 

PPS. Ikke bli for hekta da.. Brukte rundt 10-13 timer om dagen på dette spillet når jeg var på mitt verste :p

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt til å bli alt for hekta nei. ;) Jeg har rett og slett mye annet jeg må få gjort om dagene, hehe. Takk for gode linker. Jeg kommer ikke til å trenge noen dual (player vs player-charater). Skal kunne spille mot "environment". Og takk for linker....

Lenke til kommentar
Fizzmann: Han og broren hans skal game/lvle(?) sammen på private gamer. Ingen pvp/rik manns builds på gang.

9080873[/snapback]

 

Vel, jeg tenkte da og gi ut en del generell info da vettu ^^

 

Men kan jo alltids bruke de skillene jeg nevnte for en vanlig game periode og da ;)

Lenke til kommentar

Begynt å spille dette igjen jeg også.

 

Laget meg faktisk en hammerdin :)

 

Skjønner ikke hva folk babler om Concentration etter?!

 

Hammerdinen min slet litt rundt level 18 fordi han sugde så hardt, men nå som lvl 26-27 har han begynt å meie ned alt rundt seg.

 

Builden min foreløpig er:

 

Points i blessed aim til jeg ble høy nok lvl til å sette i Vigor.

Points i Vigor til jeg ble høy nok lvl til å sette i Blessed Hammer.

Blessed hammer til 5-6 points (vil ikke at den skal ta for mye mana).

5 Points i Holy Shield så duration blir lang nok til at den er brukelig.

Points i Vigor til den er makset.

Ett poeng i Salvation så fort du blir lvl 30. Denne auraen må du bruke en del.

Points i Blessed Hammer til 10+ points.

Maks så Blessed Aim.

EDIT: Så skal selvfølgelig Blessed Hammer makses!

 

Et item som hjelper deg VELDIG og som du kan få tidlig er å finne et Paladin Skjold (+ til all resistances) som har 3 sockets, og sette runewordet Ral + Ort + Tal (Ancients Pledge) i det - da blir det liv! (RAI RAI)

 

Husk å holde resistancene dine maxed, og block til 75% (points i dex for å oppnå dette) points i str bare så du kan ta på deg items, sett en 15-20 points for å få mana, resten i vitality (vit skal makses).

 

 

Ha det gøy! Og gutta her som snakker om Enigma osv:

Han spiller singleplayer - og cheater mest sannsynlig ikke. Da er det vanskelig å skaffe alt sånt sjøl!

Maks

Endret av Sozeles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...